کارت شناسایی pvc

کارت , شناسایی با 0 نظر

چاپ کارت شناسایی برای کسب و کار‌های مختلفی مورد نیاز است. چاپ این کارت به کنترل ورود و خروج کارمندان, شناسایی هویت افراد, امنیت بالا تر سازمان و کنترل دسترسی ها کمک می‌کند. اگر شما هم قصد چاپ کارت شناسایی دارید با ما همراه باشید تا برای چاپ این کارت شما را راهنمایی کنیم.

کارت شناسایی یا Id card چیست؟

ID مخفف "هویت" یا "شناسایی" است. ، سندی است که برای اثبات هویت افراد استفاده می شود. معمولاً شامل نام فرد، تاریخ تولد، کدملی،  عکس و گاهی اطلاعات اضافی مانند آدرس یا شماره شناسایی است. نمونه های کارت شناسایی شامل کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت دانشجویی، کارت دانش آموزی و ... می باشد که امروزه استفاده از این کارت  در سازمان ها و ادارات بسیار متداول شده است.

برای چه نوع کسب و کارهایی Id card مورد استفاده قرار می گیرد؟

کارت های شناسایی برخی از همه کاره ترین و مهم ترین ابزارهایی هستند که امروزه توسط طیف وسیعی از مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرند. از امنیت گرفته تا جمع‌آوری داده‌ها، استفاده‌های مختلف از کارت‌های شناسایی به این معنی است که آنها یک دارایی در هر صنعت هستند و می‌توانند بخشی جدایی‌ناپذیر از تجارت شما نیز باشند. شرکت ها و ادارات دولتی، شرکت های ساخت و ساز، محیط های پزشکی، موسسات برگزاری آزمون ها ممکن است برای اهداف امنیتی، مدرک هویت یا مدرک صلاحیت کارت شناسایی صادر کنند.

نمونه کسب وکار هایی که از Id card استفاده می‌کنند

برخی از کسب و کار هایی که از کارت شناسایی استفاده می‌کنند عبارت‌اند از:

  • شرکت‌های تجاری و دفاتر اداری

استفاده: برای شناسایی کارکنان و کنترل دسترسی به بخش‌های مختلف شرکت.

مزایا: افزایش امنیت، مدیریت ورود و خروج، ایجاد حس تعلق و حرفه‌ای بودن.

  • مؤسسات آموزشی

استفاده: برای دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و کارکنان.

مزایا: شناسایی سریع، مدیریت دسترسی به امکانات آموزشی، تسهیل ارتباطات داخلی.

  • مراکز بهداشتی و درمانی

استفاده: برای پزشکان، پرستاران، پرسنل و حتی بیماران.

مزایا: شناسایی کارکنان به سرعت، افزایش امنیت و مدیریت دسترسی به بخش‌های حساس.

  • مراکز نظامی و امنیتی

استفاده: برای پرسنل نظامی و امنیتی.

مزایا: کنترل دقیق دسترسی، اطمینان از هویت افراد و افزایش امنیت محیط.

  • سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی

استفاده: برای کارکنان دولتی و مسئولین.

مزایا: تسهیل شناسایی و کنترل دسترسی به مناطق حساس و اطلاعات مهم.

  • شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها

استفاده: برای کارکنان کارخانه و پرسنل تولید.

مزایا: شناسایی سریع کارکنان، مدیریت دسترسی به تجهیزات و انبارها، افزایش ایمنی.

  • بانک‌ها و مؤسسات مالی

استفاده: برای کارکنان و گاهی برای مشتریان VIP.

مزایا: افزایش امنیت، مدیریت دسترسی به بخش‌های حساس و شناسایی سریع پرسنل.

  • هتل‌ها و مراکز اقامتی

استفاده: برای کارکنان هتل و گاهی برای مهمانان.

مزایا: شناسایی سریع پرسنل، افزایش امنیت و تسهیل خدمات‌دهی به مهمانان.

  • مراکز حمل و نقل (فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و اتوبوس)

استفاده: برای کارکنان و پرسنل امنیتی.

مزایا: مدیریت دسترسی، افزایش امنیت و شناسایی سریع کارکنان.

  • شرکت‌های فناوری و اطلاعات

استفاده: برای کارکنان و تیم‌های فنی.

مزایا: کنترل دسترسی به اطلاعات حساس، افزایش امنیت سایبری و شناسایی پرسنل.

  • فروشگاه‌ها و مراکز خرید

استفاده: برای کارکنان و گاهی مشتریان وفادار.

مزایا: شناسایی پرسنل، مدیریت دسترسی به انبارها و ایجاد حس تعلق در مشتریان.

  • رویدادها و کنفرانس‌ها

استفاده: برای شرکت‌کنندگان، سخنرانان و برگزارکنندگان.

مزایا: مدیریت دسترسی به بخش‌های مختلف رویداد، شناسایی سریع افراد و تسهیل ارتباطات.

حتما بخوانید: اهداف کسب و کار ها از چاپ کارت چیست؟

مزایا استفاده از Id card چیست؟

کارت شناسایی PVC می تواند به شما کمک کند امنیت را ساده کنید، دسترسی به امکانات یا مواد را محدود کنید، افراد را در سایت های شلوغ به سرعت شناسایی کنید. در حوزه  مربوط به شرکت های ساخت و ساز سرقت از محل ساخت و ساز فقط رایج نیست. هزینه ها هر سال افزایش می یابد. در سرتاسر دنیا، سرقت از محل ساخت و ساز وجود دارد و بیشتر این سرقت توسط کارگران در محل انجام می شود. سایت های ساختمانی برای سرقت آماده هستند، زیرا اغلب صحنه های شلوغی هستند که در آن مواد و تجهیزات ارزشمند با حداقل نظارت ذخیره می شوند.کارت شناسایی عکس راهی سریع برای شرکت های ساختمانی برای کاهش خطر سرقت و ایمن سازی مواد ارزشمند و گاه خطرناک است.

با چاپگر کارت شناسایی در محل، شرکت‌ها همچنین می‌توانند شناسه مناسب را برای بازدیدکنندگان سایت صادر کنند، که به جلوگیری از سرقت مواد توسط افراد غیرکارمند کمک می‌کند. با استفاده از کارت شناسایی عکس دار برای پرسنل خدمات اورژانس، امنیت بیمارستان ها و سایر امکانات می تواند به سرعت هویت پرسنل را تایید کند و از نقض امنیت در هنگام بحران جلوگیری کند.

 اکثر امکانات آموزشی روزانه تعداد زیادی از مردم را در حال جابجایی امکانات خود خواهند بود. دانش‌آموزان، کارکنان آموزشی، کارکنان تعمیر و نگهداری، افسران اداری و دیگران، همگی در حفظ این مؤسسات نقش دارند، اما پیگیری افرادی که وارد و خارج می‌شوند می‌تواند چالش بزرگ و خطر امنیتی احتمالی باشد. کارت‌های شناسایی تضمین می‌کنند که فقط کارکنان یا دانش‌آموزان مورد تایید می‌توانند وارد مرکز شوند و ایمنی همه افراد در محل را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، می توان از کارت های شناسایی برای کنترل افرادی که به قسمت های خاصی از ساختمان دسترسی دارند استفاده کرد - به عنوان مثال، جلوگیری از دسترسی دانش آموز به مناطقی که فقط کارمندان دارند مانند آشپزخانه یا دفاتر. در هر صنعتی، مهم است که اطمینان حاصل شود که کارکنان و بازدیدکنندگان تایید شده می توانند به راحتی به فضاهای کاری و اداری خود دسترسی داشته باشند، و همچنین اطمینان حاصل شود که آن فضاها و اطلاعات حساس و تجهیزاتی که ممکن است در آنها وجود داشته باشد ایمن نگه داشته شوند. کارت شناسایی سهولت دسترسی و امنیت را برای هر فضای کاری، اعم از دفتر، کارگاه، یا هر جای دیگری تضمین می کند.

حتما بخوانید: چرا باید کارت تخفیف چاپ کنیم؟

معایب استفاده از Id card  چیست؟

مزایای آن بیشتر از معایب است. ولی نمی‌توان استفاده از وسایل الکترنیکی قوی امروزی را نادیده گرفت امروزه شناسه های الکترونیکی در مقایسه با کارت های سنتی جعلی قابل اعتماد است. در بسیاری از موارد، به همین دلیل است که چنین کارت هایی در حال حاضر رایج تر شده اند، به عنوان مثال در گذرنامه. ابزارهای محافظ قوی برای اطمینان از کمترین آسیب در استفاده معمولی به این معنی است که آنها نیز نسبت به کارت های کاغذی دوام بیشتری خواهند داشت. هیچ چیز از اتصال کارت شناسایی و کاربر محافظت نمی کند مگر اینکه با ابزارهای تأیید ثانویه مانند اسکن شبکیه چشم، ابزار تشخیص چهره، تشخیص ایمپلنت و غیره همراه شود و سپس برای اجرای گسترده آن بسیار گران‌می شود.

طراحی مناسب کارت شناسایی و چاپ آن چه مراحلی دارد؟

ابتدا باید مشخص شود برای چه سازمانی و یا ارگانی  و با چه هدفی می‌خواهد طراحی کارت شود که شامل موارد زیر می باشد.

  • تعیین مشخصات فرد
  • انتخاب جنس، ابعاد و شکل کارت
  • انتخاب رنگ و طرح
  • افزودن اطلاعات مورد نیاز
  • چاپ پیش نمونه
  • تائید نهایی
  • چاپ کارت

چه مواردی در طراحی Id card  باید در نظر گرفته شود؟

  • نام شرکت
  • لوگو شرکت مربوطه
  • مشخصات فرد
  • جزئیات تماس
  • آدرس کامل

اندازه استاندارد Id card

CR-80 - رایج ترین اندازه کارت پلاستیکی، فرمت کارت CR-80 یا ID-1 است. این نام‌گذاری‌ها به کارت‌های پلاستیکی با ابعاد 86 میلی‌متر در 54 میلی‌متر (3.370 اینچ در 2.125 اینچ) اشاره دارد. اغلب چاپگرهای کارتی برای چاپ روی کارت‌های سایز CR80 ساخته می‌شوند و تعدادی از آن‌ها نیز می‌توانند روی کارت‌های سایز CR79 و CR100 چاپ کنند. پس این دقیقا به چه معناست؟

ابعاد کارت های CR79 3.303 اینچ در 2.051 اینچ است و کمی کوچکتر از کارت های استاندارد CR80 هستند. کارت‌های CR79 معمولاً پشت چسب دارند و معمولاً برای چاپ و چسباندن به کارت مجاورتی تاشو استفاده می‌شوند.اگر به فکر چاپ روی کارت‌هایی با اندازه CR79 هستید، مهم است که مطمئن شوید چاپگر کارت شناسایی شما توانایی چاپ آن‌ها را دارد یا خیر. کارت های CR80 3.375 اینچ در 2.125 اینچ (همان اندازه کارت اعتباری) هستند و استاندارد و رایج ترین اندازه کارت PVC هستند.

بهترین کیفیت برای چاپ کارت شناسایی چیست؟

پی وی سی رایج ترین ماده ای است که برای ساخت کارت شناسایی استفاده می شود. پی وی سی بادوام، مستحکم است و می تواند برای مدت بسیار طولانی از نظر ساختاری دست نخورده باقی بماند. کارت های کامپوزیت که معمولا از 60% PVC و 40% PET ساخته شده اند، دوام و مقاومت بیشتری در برابر پیچ و تاب دارند و برای کاربردهای لمینیت عالی هستند.

بهترین نوع پرینتر برای چاپ Id card  چیست؟

از ان جایی که بهترین جنس کارت شناسایی, پی وی سی است. بهترین پرینتر های Id card نیز دستگاه صدور کارت pvc است. پرینتر های کارت pvc به سه نوع مستقیم به کارت, انتقال مجدد و جوهرافشان تقسیم می‌شوند.

پرینتر های کارت می‌توانند کارت های شما را به صورت رنگی و دوطرفه چاپ کنند. همچنین این پرینتر ها قابلیت چاپ بارکد, هلوگرام و شخصی سازی های مد نظر شما را نیز دارند. در ادامه بهترین پرینتر های چاپ کارت شناسایی موجود در بازار را نام می‌بریم:

چاپ  کارت شناسایی چگونه انجام می شود؟

چاپگر کارت شناسایی با قرار دادن یک کارت پلاستیکی خالی در زیر هد چاپ حرارتی کار می کند. طرح از طریق هد چاپ از طریق یک ریبون چاپگر به سطح کارت منتقل می شود و سپس کارت تکمیل شده در سینی خروجی رها می شود. به عبارت ساده، چاپگر کارت شناسایی پلاستیکی دستگاهی است که به شما امکان می‌دهد کارت‌های شناسایی کارمند و عضویت و نشان‌ها را بر روی یک کارت پلاستیکی (PVC) چاپ کنید، برخلاف چاپگرهای سنتی که از کاغذ استفاده می‌کنند.

هزینه چاپ Id card  چگونه است؟

هزینه بر اساس جنس کارت انتخاب شده و تعداد،  متفاوت می باشد. شما باید در نظر بگیرید که چه اقدامی برای چاپ کارت در نظر دارید. 2 راه حل پیش روی شما است. راه حل اول چاپ کارت با خرید پرینتر های کارت است این راه حل برای کسانی که حجم بالای چاپ کارت دارند و پیوسته چاپ می‌کنند, صرفه اقتصادی دارد. از ان جایی که این پرینتر های کارت گران هستند برای همه افراد مناسب نیست.

راه حل دوم شما برون سپاری چاپ کارت است. این راه حل برای کسانی که حجم چاپ کارت کم و مشخصی دارند صرفه اقتصادی دارد. در کل معمولا هزینه چاپ یک Id card معمولی بین 8 تا 10 هزار تومان تخمین زده می‌شود.

ما در مانی پردازش انواع چاپ کارت pvc را برای شما انجام میدهیم. علاوه بر این انواع پرینتر های کارت را برای شما موجود داریم. برای استعلام قیمت و سفارش با ما به شماره 02188442772  تماس بگیرید.