ایجاد پیوند به دیگر صفحات با HTML

ایجاد , پیوند , به , دیگر , صفحات , با , HTML با 0 نظر

تگ نشانه لینک است . شناسه href مشخص کننده آدرس لینک می باشد ، نشانه بسته شدن تگ است . متنی که بین این دو تگ ابتدایی و پایانی نوشته می شود متنی است که در صفحه شما به عنوان یک لینک دیده       می شود .

در این بخش ایجاد لینک به بقیه صفحات را مورد بررسی قرار می دهیم .
برای ایجاد لینک از تگ زیر استفاده می کنیم :
<a href="url" _cke_saved_href="url" _cke_saved_href="url" _cke_saved_href="url" _cke_saved_href="url">متن لینک</a>
تگ <a>نشانه لینک است . شناسه hrefمشخص کننده آدرس لینک می باشد ، <a/>نشانه بسته شدن تگ است . متنی که بین این دو تگ ابتدایی و پایانی نوشته می شود متنی است که در صفحه شما به عنوان یک لینک دیده می شود . مثلاً اگر می خواهید به یک صفحه وب مثلاً صفحه اصلی سایت ما با این آدرس :  http://www.neopersia.org/html/index.htmlلینکی را در صفحه خود داشته باشید باید فرمان زیر را در قسمت bodyصفحه خود در جایی که می خواهید لینک به نمایش درآید قرار دهید :
<a href="http://www.neopersia.org/html/index.html">متننمونه برای لینک</a>
لینک در صفحه شما به این صورت دیده می شود :

متن نمونه برای لینک 

لینکی را که با فرمان بالا ساخته اید به صورت رنگی (بسته به تنظیمات مرورگر رنگ آن تعیین می شود) و زیرخط دار به وجود می آید . که این خصوصیات نشانه آن است که یک متن لینک است و وقتی که نشانگر ماوس را بر روی آن قرار دهید به شکل دست در می آید . البته هر متنی که رنگی بود و دارای زیر خط بود لزوماً نباید یک لینک باشد . شکل نشانگر ماوس در اینجا به کمک ما می آید .
اگر شما لینکی را که با این روش به وجود آمده کلیک کنید به صفحه مورد نظر می روید . با این روش شما         می توانید به هر صفحه ای لینک بسازید چون آدرس کامل آنرا در لینک قرار داده اید . برای مثال شما می توانید برای صفحات سایت خود در صفحه اصلی با این روش لینک هایی بسازید .
اگر همه فایل های شما مانند صفحه ای که لینک در آن قرار دارد در یک پوشه باشند شما می توانید به جای آدرس کامل صفحه مقصد از روش میانبری استفاده کنید و فقط نام فایل مورد نظر را به جای آدرس کامل آن بنویسید .
در مثال زیر فرض بر این است که هر دو صفحه مبدأ و مقصد لینک در یک پوشه قرار دارند . برای نمونه سرفصل آموزش مقدماتی HTMLدر همان پوشه ای قرار دارد که این صفحه قرار دارد . نام این صفحه index.phpاست . برای ایجاد یک لینک در این صفحه می توانیم به اینگونه عمل کنیم :
<a href="index.php">متن نمونه برای لینک</a>
لینک حاصل شده :

متن نمونه برای لینک 

هر دو روش بالا یک نتیجه را دارند اما در روش دوم زحمت نوشتن کمتر است . اگر شما شک دارید یا مطمئن نیستید که هر دو صفحه در یک پوشه قرار دارند حتماً از آدرس کامل استفاده کنید. چون در این روش مهم نیست که صفحات مربوط به چه سایتی باشند .
شناسه دیگری که می توانید در تگ لینک به کار ببرید titleاست . با استفاده از این شناسه می توانید عنوانی را برای لینک انتخاب کنید و این عنوان در هنگامی که بازدید کننده کاوس خود را روی لینک قرار می دهد به نمایش در نمی آید . به مثال زیر توجه کنید :
<a href="../css/index.html" title="آموزش استفاده از استایل درصفحات وب">آموزش CSS به زبان فارسی</a>
ماوس خود را روی لینک زیر قرار دهید تا نتیجه را مشاهده کنید :

آموزش CSS به زبان فارسی 

از شناسه های دیگری نیز در تگ لینک می توان استفاده کرد که نحوه نمایش لینک در صفحه را تعیین می کنند. برای اطلاعات بیشتر صفحه باز کردن لینک در پنجره جدید را مطالعه کنید .