ریبون اورجیال فارگو

ریبون , اورجیال , فارگو با 0 نظر

ریبون اورجینال فارگو یا رییون اصلی فارگو 5000 :

در پرینتر فارگو 5000 از جمله مواد مصرفی شامل فیلم فارگو 5000 و ریبون فارگو 5000 می باشد. که در مدل های مختلف به دو صورت ریبون اورجینال فارگو و یا ریبون کره ای فارگو (غیر اورجینال) در بازار ایران به فروش می رسند که هر یک دارای یک سری معایب و مزایا می باشند که در ادامه به بررسی  ریبون اورجینال فارگو  یا همان ریبون اصلی فارگو 5000 و فیلم اورجینال فارگو می پردازیم

 

چرا از ریبون اصلی فارگو HDP5000  استفاده کنیم ؟

ریبون اصلی فارگو ، ریبون اورجینال فارگو ، ریبون ژاپنی فارگو همگی به ریبون های اصلی پرینتر فارگو 5000 می گویند که ساخت شرکت HID  می باشند که از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

 

مزایای استفاده از ریبون اصلی فارگو 5000  می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

  1. کیفت ساخت بسیار بالا
  1. بالا بردن عمر دستگاه
  1. سهولت در استفاده
  1. چاپ با کیفیت بالا
  1. ایجاد آلودگی یا کثیفی کمتر روی هد دستگاه (در مقایسه با ریبون های کره ای )
  1. نیاز به سرویس دستگاه نسبت به ریبون های کره ای کمتر می باشد

 

 ریبون اورجینال یا کره ای  استفاده کنیم ؟

 پاسخ به این سوال وابسته به نیاز مشتری و همچنین مقدار هزینه ایی است که جهت تهیه مواد مصرفی کارت پرینتر پی وی سی در نظر گرفته شده است. اگر نیاز به ریبونی داریم که بسیار با کیفیت بوده و می خواهیم بدون هیچ مشکلی اقدام به چاپ کنیم و در نهایت هزینه آن برای ما مهم نباشد، ریبون اورجینال فارگو می تواند انتخاب خوبی باشد.

در چاپگر کارت پی وی سی برای تشخیص دقیقتر نوع ریبون بهتر است با مشاهده چیپ ریبون، اقدام به شناسایی نوع ریبون اورجینال و کره ایی نمود، که در این صورت حتی با جابه جایی جعبه ریبون های اصلی با کره ای  به سادگی قابل تشخیص است.

ریبون کره یا اورجینال پرینتر Fargo؟

ریبون پرینتر کارت PVC یکی از معیارهای انتخاب دستگاه چاپ کارت می باشد .دستگاه چاپ کارت پی وی سی  Fargo HDP5000 که یکی از شناخته شده ترین دستگاه های چاپ کارت در بازار جهانی از شرکت HID می باشد .

تکنولوژی غیرمستقیم این چاپگر کارت از یک رول فیلم و یک ریبون جهت چاپ طرح مورد نظر روی کارت PVCاستفاده می کند. در ادامه به بررسی لوازم مصرفی موجود برای پرینتر فارگو میپردازیم:

  • ریبون رنگی Ymck 84051
  • ریبون رنگی YMC 84050
  • ریبون YMCKF 84061
  • ریبون مشکی K
  • ریبون مشکی KOریبون مشکی KOریبون مشکی KO
  • ریبون YMCKK 84052
  • لمینت ساده 500
  • فیلم ساده Fargo HDP5000 84053
  • لمینت طرح دار 82618
  • لمینت ساده ضخامنت 506 میلیمتر 82600
  • لمینت ساده ضخامنت 1میلیمتر 82601
  • کیت تمیز کننده

لوازم مصرفی فوق جهت ایندستگاه چاپگر PVCدستگاه چاپگر PVC دستگاه چاپگر PVCهم به صورت اورجینال و هم طرح یا (کره ای )در بازار موجود می باشد .

     کدام ریبون بهتر است ؟

 

مسلما ریبون و فیلم اورجینال برای استفاده به نسبت فیلم و ریبون کره به دلایل زیر بهتر است

  1. کیفیت چاپ بالاتر
  2. تمیز نگه داشته شدن دستگاه و هد آن
  3. عدم آسیب کمتر با توجه به ارتباط مستقیم ریبون با هد دستگاه
  4. شناسایی فیلم و ریبون توسط پرینترشناسایی فیلم و ریبون توسط پرینتر شناسایی فیلم و ریبون توسط پرینترو قابل شمارش بودن میزان چاپ

 

نحوه تشخیص ریبون اورجینال از ریبون کره ای Fargo HDP5000:

 

  1. ریبون اورجینال در تلق های پلاستیکی محکم قراردارند و بر روی آن لیبل مشخصات ریبون چسبانده شده است و Product-No آن 84051 می باشد .
  1. ریبون چیپست ریبون یا فیلم اورجینال این دستگاه چاپ کارت به صورت پرسی ونارنجی رنگ است در صورتی که در ریبون یا فیلم کره به صورت چسبی و سفید رنگ می باشد .
  2. ریبون یا فیلم کره در کارتن های سفید رنگ قرار دارند.