کارت RFID چیست؟

کارت , چیست؟ با 1 نظر

RFID چیست؟

RFID مخفف سامانه شناسایی با امواج رادیویی است. RFID به دستگاه های کوچک الکترونیکی گفته می شود که از یک تراشه کوچک و یک آنتن تشکیل شده است. این تراشه معمولا قادر به حمل 2000 بایت اطلاعات یا کمتر است.

دستگاه RFID مانند یک بارکد و یا یک نوار مغناطیسی در پشت کارت اعتباری یا کارت عابر بانک عمل می کند؛ دارای یک شناسه منحصر به فرد است و درست مانند یک بارکد و یا نوار مغناطیسی، که برای دریافت اطلاعات باید اسکن شود، دستگاه RFID نیز برای بازیابی اطلاعات شناسایی باید اسکن شود.

RFID بهتر از بارکد عمل می کند

مزیت قابل توجه دستگاه های RFID نسبت به دیگر دستگاه های ذکر شده در بالا این است که نیازی نیست دستگاه RFID به دقت در اسکنر قرار داده شود. همه ما با نگرانی که کارمندان بخش صندوق فروشگاهها در اطمینان داشتن از اینکه بارکد دقیقا خوانده شده یا خیر، آشنایی داریم و بدیهی است که کارت های اعتباری و کارت های ATM باید از طریق یک کارت خوان مخصوص خوانده شوند.

در مقابل، دستگاه های RFID در فاصله چند پا (تا 20 فوت برای دستگاه های با فرکانس بالا) از اسکنر کار خواهد کرد. به عنوان مثال، شما می توانید تمام مواد غذایی و یا خرید خود را در یک کیسه گذاشته و کیسه را روی اسکنر قرار دهید. اسکنر قادر خواهد بود تمام خریدهایی که دارای تگ یا دستگاه های RFID هستند را فورا بخواند.

تکنولوژی RFID برای بیش از پنجاه سال در دسترس بوده است. این تنها به تازگی بوده است که توانایی تولید دستگاه های RFID به نقطه ای رسیده است که از آنها می توان به عنوان موجودی اتفاقی(دور ریختنی) و یا دستگاه کنترل استفاده کرد. فن آوری های ناسازگار به تازگی 500 میلیون تگ های RFID را به ژیلت با هزینه حدود ده سنت در هر تگ فروخته اند.

 یکی از دلایلی که باعث شده اینقدر طول بکشد تا دستگاه های RFID به شکل عمومی مورد استفاده قرار بگیرد کمبود استاندارد ها در این صنعت است. بیشتر شرکت هایی که در دستگاه های RFID سرمایه گذاری کرده اند فقط زمانی از تگ ها استفاده می کنند که بخواهند  یک موردی (آیتم) که تحت کنترل شان است را تعقیب کنند؛ بیشتر فایده های RFID زمانی ایجاد می شود که آن آیتم از یک شرکت به شرکتی دیگر یا از کشوری به کشوری دیگر تعقیب شود.

مشکلات متداول با RFID

برخی از مشکلات رایج با RFID تصادم کارت خوان RFID با تگ RFID است. تصادم کارتخوان زمانی رخ می دهد که سیگنال ها در دو Reader یا بیشترهمپوشانی داشته باشند. Tag RFID قادر به پاسخ به طور همزمان نیست. سیستم باید به دقت برای جلوگیری از این مشکل تنظیم شود. تصادم tag زمانی رخ می دهد که بسیاری از tag ها در آن واحد در یک محل کوچک باشند؛ اما از آنجایی که زمان خواندن بسیار سریع است، برای فروشندگان آسان تر است که سیستم هایی را توسعه دهند که مطمئن باشند، تگ ها یکی یکی پاسخ می­دهند.

> مواد کارت: PVC، PP، PET، ABS

> اندازه کارت: CR80 (85.5mm * 54mmmm)، و یا اندازه های سفارشی.

> رنگ: سفید براق، سفید مات، رنگ کامل، طلایی و نقره ای.

> گواهی نامه: ISO 9001: 2008؛ SGS

> بسته بندی: 250 عدد / جعبه، 20 عدد / کارتن.

پارامتر های RFID کارت

ابعاد ******************************* 85.6 × 54 × 0.8 میلی متر

ماده ******************************* PVC، PET، ABS، PC، PETG

سطح ****************************** مت / براق / مات

چاپ ****************************** افست، چاپ بر روی صفحه

درجه حرارت ********************** -25 ~ 50 'C

وزن **************************** 6 گرم

بسته ******************** 200 یا 250 عدد / جعبه، یا با توجه به درخواست.