10 ترفند افزایش ترافیک در وبلاگ

10 , ترفند , افزایش , ترافیک , در , وبلاگ با 0 نظر

ساخت وبلاگ ها نیاز به تلاش و صرف زمان داشته و بدون داشتن ترافیک بر رویآن به تنهایی مبارزه در وب دشوار خواهد بود . پیاده سازی این ترفندها به افزایش ترافیک وبلاگ شما در وب کمک زیادی خواهد کرد .

 شما وبلاگ خود را راه اندازی می کنید و هر روز به آن سر می زنید و مشاهده می کنید که هیچ کس از وبلاگ تان بازدید نکرده و هیچ ترافیکی نداشته اید . فکر می کنید چه چیزی درست کار نکرده و کجای کار شما اشتباه بوده است!؟

این یک مشکل شایع برای بسیاری از صاحبان وب سایت می باشد . برای افزایش ترافیک وب بلاگ خود نکات زیر را مطالعه بفرمایید . روش های زیادی برای ایجاد و افزایش ترافیک وب بلاگ تان وجود دارد . دو اشتباه متداول نیز وجود دارد که اکثر وبلاگ نویسان تازه کار مرتکب آن می شوند . برای مثال مطالبی با کیفیت بالا ارائه نکرده و زمانی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود در نظر نمی گیرند .

فقدان محتوای خوب ، دلیل خوبی برای این است که افراد پیگیر مطالب ارسالی شما در وبلاگ نباشند . بدون ایجاد ارتباط با مخاطبین رقبتی به بازگشت به وبسایت شما نشان نخواهند داد . در متن زیر به بررسی برخی اقدامات به جهت بهبود و افزایش ترافیک وب می پردازیم :
1- محتوای خوب نیازمند صرف وقت و انجام تحقیقات می باشد
برای رسیدن به اهداف خود در وبلاگ، به صورت هفتگی زمانی را برای انجام اقدامات لازم تعیین کنید .

2- صرف زمان در شبکه وب
این امر از طریق ابزارهای شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn و یا فیس بوک امکان پذیر می باشد . متناوباً از طریق اظهار نظر در دیگر وبلاگ ها نیزمقدور خواهد بود . با قرار دادن نظرات مرتبط و وارده که موجب افزایش اعتبار و ارزش شده ، همچنین اظهار نظرات شما در وبلاگ های دیگر باید با هدف ایجاد ارتباط باشد تا خوانندگان نظرات و اعتقادات ، بر روی لینک شما کلیک کرده و از وبلاگ شما دیدن خواهند کرد . اگر این کار را انجام ندهید، شما حداقل می توانید یک بک لینک به وب سایت خود ایجاد کرده تا به بازاریابی موتور جستجوی خود کمک کنید .

3- به مخاطبین خود هدایا و پیشنهادات رایگان ارائه کنید
این نکته بستگی و نیاز به مطالب و محتوای خوب دارد تا افراد رقبت به خواندن نداشته باشند . بهترین پیشنهاد و یا هدایا ، ارائه مطالب و اطلاعات مفید است که در جاهای دیگر پیدا نمی شود . شما می توانید این مطالب را از طریق اجرای یک نظرسنجی ایجاد کنید ؛ با ارائه نظرات منحصر به فرد در زمینهء کاریتان نیز می توانید در این مورد اقدام نمایید .
4- اطلاعات در مورد بهینه سازی وب سایت کسب کنید
بله انجام سئو کار طولانی است و برای انجام این کار حتماً باید در مورد سئو آموزش ببینید و آخرین تغییرات و روش ها را به کار ببرید . زیرا که سئو مورد ثابتی در گوگل نیست ، حداقل 2 سال یکبار معیار های رتبه بندی (رنکینگ) در آن تغییر می کند . بنابراین استفاده از سئو برای افزایش ترافیک وبلاگ تا نامری ضروری تلقی می شود .

5- استفاده از سئو
ممکن است نیاز به بهینه سازیتصاویر گرافیکی، عناوین و تگ ها در وبلاگ تان ضروری باشد. کمی از وقت خودرا صرف تحقیق در مورد هر یک از کلمات کلیدی نمایید که بهترین نتیجه درموتور جستجو را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در بهینه سازی وب بلاگ ازplug-ins وurlها برای پیدا شدن وبلاگ تان استفاده کنید.

6- از افرادی که به صورت میهمان به وبلاگ شما آمده و نظر می دهند، دعوت به عمل آورید
اینمیهمانان اغلب مخاطبین خود را به همراه داشته و آنها را به وبلاگ شماهدایت می کنند. اگر از وبلاگ نویسان دعوت به عمل آورید، در واقع به بازارآنها نیز دسترسی پیدا خواهید کرد.

7- در وبلاگ خود تبلیغ نکنید
با قرار دادن تبلیغات در سرتاسر وبلاگ تان ، سطح آن را پایین خواهید آورد . برای انجام این کار می توانید تا محبوب شدن وبلاگ تان کمی صبر کنید و سپس شروع به تبلیغ در آن نمایید .

8- نگه داشتن نظرات افراد
البته این امر تا هنگامی که وبلاگ شما باRSS های متعدد به اشتراک گذاشته نشده و خوانندگان دائمی پیدا نکند امکان پذیر نمی باشد . هیچ چیز بدتر از داشتن یک وبلاگ تنها و غمگین و بدون نظر نیست !

9- تا حد امکان مطالب را به اشتراک بگذارید
در برخی از موارد حتی ممکن است لازم باشد که اسرار کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید . هر چه بیشتر مطالب را به اشتراک بگذارید ، لینک و ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد .

10- مطالب اصلی و پایه در وبلاگ تان ارسال کنید
این نوع مطالب ارزش داشته و بیشتر جلب توجه می کند . شاید لیست و مطالب اصلی و پایه باید به شرح گام به گام یک روش و یا نحوهء انجام چیزی باشد . این مطالب منحصر به فرد بوده و زمانی بیش از یک ساعت برای ایجاد آن لازم می باشد . از این نوع مطالب به وبلاگ خود بیشتر ارسال کنید و از طریق Bookmarking در Digg و ترویج آن در پروفایل های شبکه های اجتماعیتان بهترین استفاده را از آن ببرید .

با رقابت های زیادی که در این زمینه وجود دارد، وبلاگ نویسی نیاز به برنامه ریزی و اجرایی با کیفیت بالا دارد. قبل از اینکه در این موارد چیزی بدانید ، باید مراحل مورد نیاز برای افزایش ترافیک وبلاگ خود را به اجرا درآورید .