طراحی وب سایت به منظور دیده شدن در موتورهای جستجو

طراحی , وب , سایت , به , منظور , دیده , شدن , در , موتورهای , جستجو با 0 نظر

از زمانی که شروع به نوشتن کردم ، موضوع اصلی مقالات منطراحی وب سایت های سازمانی برای دیده شدن در موتورهای جستجو می باشد . ساختارURL ، تغییر مسیر آدرس ها ، مواجه با موانع روند طراحی سایت ، قرار دادن پژوهش و جستجو در اولویت تمامی مطالب ، از جمله مباحث مطرح شده در این مقالات می باشد .
 

به تازگی قصد داشتم از طریق فرآیند کشف که بر روی 500 مورد اجرا شده ، بررسی های لازم انجام شده ، اقدام به راهنمایی شرکت ها برای طراحی مجدد وبسایت نمایم . من به طور مستقیم در مورد جنبه های جستجو در پروژه صحبت کردم .

 

سوال این نیست که وب سایت شما مجدداًطراحی سایت  شده یا نه ، در واقع فقط یک سوال ساده است که چه زمانی این کار انجام شده است . اکثر شرکت ها به نوعی هر دو سال یک بار طراحی مجدد به صورت کلی برای وبسایت خود در نظر می گیرند . بنابراین "چه زمانی" اغلب به معنی "حال حاضر" است ! و مهم نیست که روند طراحی وب سایت شما در چه مرحله ای می باشد .مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که جستجو باید مرکز توجه در هر یک از مراحل روند انجام پروژه باشد .

چگونه می توان یک جستجو و بررسی به صورت طبیعی انجام داد ؟ در اینجا چند نمونه برای شروع این کار به شما ارائه می کنم :

  • استفاده از زبان و پیامی که مطابق با ادراک کاربرانی که از خدمات و محصولات شما استفاده می کنند .
    در اکثر موارد موتورهای جستجو هنوز بسیار تحت الفظی کار می کنند و واقعاً هوش معنایی نهفتهء بالایی دارند . محتوا و زبان که بازتابی بر راههای جستجوی کاربران دارد ، برای شرایط رتبهء وب سایت و رنکینگ آن نیز تاثیرگذار می باشد . راهی که برای درک این زبان وجود دارد ، تحقیق در مورد زبانها و بررسی و جستجوی کلمات کلیدی می باشد . همچنین با مطالعه و با علم به هدفوب سایت خود ، قادر به درک آن خواهید بود . تاثیر زبان و کلمات کلیدی و راهنمایی در مورد اطلاعات داده شده در وب سایت و استراتژی محتوا از جمله جنبه های دیگر این راه می باشد .

  • خواندن فایل های گزارشات (بررسی و تجزیه و تحلیل گزارش ها )
    اگر می خواهید بدانید که چه چیزی را در طراحی مجدد وب سایت از دست می دهید ، نگاهی به آنچه در حال حاضر از ترافیک وب سایت خود و تصویری که از وبسایت شما در موتورهای جستجو وConversion وب سایت شما بدست آمده بیاندازید . آیا با وجود کلماتی مانند "خرید"،"سفر"،"بانکداری" به وب سایت شما ترافیکی هدایت می شود ؟ آیا موجب افزایش ترافیک وب سایت شما شده است ؟ آیا بخشی از وبسایت خود که ترافیک بیشتری با کلمات کلیدی بلندتر دارد را مشاهده نموده اید ؟ به احتمال زیاد خواهید دید که بعضی از بخش ها ارزش های زیادی را برای شما حفظ کرده اند .

  • اطمینان حاصل نمایید که طراحی وب سایت شما کاملا قابل ایندکس شدن و بررسی شدن در موتورهای جستجو را دارد .
    تکنولوژی و فن آوری قوی اینترنت در موتورهای جستجو بلافاصله باعث می شود که در یک نگاه اجمالی به اصل ماجرا پی ببرد . فلش وAjax ابزارهای کلیدی در طراحی سایت و توسعهء آن هستند ، اما ملاحظات دیگری برای جستجو نیز باید رعایت شود .

  • اجتناب از مسائلcanonicalization  در ایجاد آدرس URL
    هنگامی که شماره تلفن شما تغییر می کند ، شرکت شما باشد بر روی شمارهء قدیمی برای افرادی که به شمارهء قبلی شما تماس می گیرند ، پیغامی مبنی بر اطلاع رسانی شماره های جدید ظبط نمایید . این یکی از تاثیرات 301 تغییر مسیر دائمی برروی موتورهای جستجو می باشد – که آدرسURL قدیمی و بک لینک ها را به آدرسURL جدید منتقل می نماید . در این صورت موتورهای جستجو و وبسایت شما هر دو خرسند خواهند بود . مشکلcanonicalization فقط هنگامی رخ می دهد که 302تغییر مسیر به صورت دائم به صفحات منتقل شود . مثلاٌ دیده شده که مشتریان با چهار یا پنج طراحی مجدد برای یک صفحه از شش تا هشت تغییر مسیر ایجاد می کنند که هر کدام شامل مجموعه ای از لینک های ورودی هستند . اساساً این روش برای موتورهای جستجو برای تشخیص "آدرس های واقعی" مشکل ایجاد کرده و نمی توانند دقیقاً در صفحهء لیست نتایج خود چهURL و بک لینک هایی از وب سایت شما نشان دهند . چگونه می خواهید آن را درست کنید؟ به نکتهء بعدی توجه نمایید .

  • راه اندازی یک طرح تغییر مسیر
    در هر پروژهء طراحی سایت به صورت مجدد ، حداقل چند مطلب از محتوای وب سایت برداشته و تغییر پیدا می کند و همچنینURL آن مطلب نیز برداشته می شود . با استفاده از 301 تغییر مسیر برای اشاره به صفحات مشابه در وب سایت تان و یا نقشهء سایت و همچنین صفحهء اصلی و یا صفحهء مرسوم 404، به موتورهای جستجو و کاربران خود کمک خواهید کرد . برای اینکه دریابید کدامURL از بین رفته و کجا مجدداً ایجاد شده است باید زمان صرف کرده و آن را در یک روز انجام دهید تا سریعتر تغییرات ایجاد شده انجام شود .

  • محتوایی که پشتیبان رتبه بندی وب سایت شماست ، بدون ارزیابی و بررسی ریسک آن ، اقدام به حذف آن ننمایید .
    یک اشتباهی که غالباً دیده می شود هنگامی است که یک محتوا از مطالب وب سایت حذف می شود و هیچ جایگزینی برای مطالب و برای حمایت از رنکینگ وب سایت که قبلاً ایجاد شده در نظر گرفته نشود . قبل از دستکاری محتوای سایت ، به یادداشته باشید که چقدر بدست آوردن این رتبه برای وب سایت شما کار مشکلی بودمطمئناً می دانید که رنکینگ در جهت ایجاد ترافیک بسیار پر اهمیت می باشدبعد از آن     می توانید برنامه برای تغییر محتوا و جایگزین محتوای جدید و یا عدم تغییر آن داشته باشید .

  • قبل از شروع برنامه ریزی ، جستجو باید شامل دو چیز که یکی کسب و کار و دیگری نیازهای فنی باشد .
    اگرجستجو ابتدا اولویت را توجه و ملاحظات و نیازها را در نظر نگیرد ، بعداً و هنگام اتمام پروژه برای برنامه ریزی مجدد ، 10 برابر سخت تر و گران تر خواهد شد .

  • اطمینان حاصل فرمایید که در درون ساختار تیم طراحی وب سایت شما صدایی برای جستجو وجود دارد .
    برای داشتن یک متخصص جستجو به عنوان بخشی از تیم طراحی وب سایت ( اجرای توصیه های آنها ) و برای اطمینان از انتقال صحیح مطالب در طراحی سایت مجدد و روند انجام مجدد کارها و افزایش پتانسیل برای رشد و توسعه سایت اقدام نمایید .

مطالب بالا، بدون کمی استراتژی ذهنی در پس انجام پروژه ، کاملاً بی فایده است . از تجربیات شرکت های ارائه دهندهء خدمات بهینه سازی وبسایت و کمک های منحصر به فرد و نیازها و اهداف آنها استفاده نمایید ، این کار را بخشی از انتگرال روند طراح مجدد وب سایت خود قرار دهید . اینها تنها چند ملاحظه برای شروع مجدد طراحی وبسایت می باشد . میتوانید آزادانه به این مطالب ، ملاحظات خود را برای طراحی سایت و طراحی مجدد آن اضافه نمایید .