گسترش کارت های هوشمند

گسترش , کارت , های , هوشمند با 0 نظر

کارت های هوشمند در حال حاضر برای مجموعه گسترده ای از برنامه های کاربردی وجود دارد. با این حال، انتظار رشد صرفا در صنعت نخواهد بود، بلکه اینترنت و تجارت الکترونیک با تعداد بسیار زیادی از کاربردها را نیز به دنبال خود خواهد داشت .

                   

 

برنامه های فعلی


کارت هوشمند، همانطور که در بالا ذکر شد، یک دستگاه محاسباتی قابل حمل با توانایی ذخیره سازی داده است. به همین ترتیب، آنها می توانند یک فرم بسیار قابل اعتماد از اطلاعات شناسایی شخصی و یک مخزن اطلاعات محرمانه  باشند. برنامه های کاربردی اصلی کارت های هوشمند عبارتند از:

 

1) بانکداری

برخی از رایج ترین انواع استفاده از کارت های هوشمند کارت های ATM، کارت های اعتباری  هستند. بسیاری از این کارت ها کارت های تراشه و پین هستند که نیاز مشتری را به شماره پین چهار تا شش رقمی عرضه می کنند، در حالی که دیگر کارت های "تراشه و امضا" نامیده می شوند که فقط یک امضا برای تأیید نیاز دارند.

دیگر استفاده های مالی و خرده فروشی برای کارت های هوشمند شامل کارت های سوخت و حمل و نقل عمومی / کارت های پرداخت عمومی تلفن می باشد. آنها همچنین می توانند به عنوان "کیف پول الکترونیکی"  مورد استفاده قرار گیرند، زمانی که با استفاده از تراشه وجوه پرداخت می شود تا برای خرید های کوچک از جمله مواد غذایی، خدمات شستشو، و... ، پروتکل های رمزنگاری از مبادله پول بین کارت هوشمند و دستگاه محافظت می کنند، بنابراین اتصال به یک بانک ضروری نیست.

 

2) بهداشت و درمان

با ارتقاء داده های مراقبت های بهداشتی ، کارت های هوشمند به حفظ بهره وری مراقبت از بیمار و حفظ حریم خصوصی کمک می کند. این کارت ها به تجهیزات پزشکی اجازه می دهد تا به راحتی اطلاعات را برای یک تاریخچه پزشکی بیمار ذخیره کند، بلافاصله به اطلاعات دسترسی پیدا کند و در صورت نیاز به روز رسانی کند و تقلب در مراقبت های بهداشتی را کاهش دهد. تأیید صحت فوری برای پردازش بیمه فوری فراهم می شود.

 

3) تأیید شناسه و کنترل دسترسی

کارت هوشمند همچنین می تواند برای تأیید هویت در مکان هایی مانند ادارات و دانشگاه ها استفاده شود. چند منظوره، کارت شناسایی هوشمند مبتنی بر ریزپردازنده می تواند هویت با امتیازات دسترسی داشته باشد. برای شرکت هایی که نیازهای امنیتی بالاتری دارند، کارت هوشمند می تواند یک دستگاه محافظت کننده محرمانه برای ذخیره اطلاعات، مانند عکس کاربر یا اثر انگشت باشد. تمام امکانات دولتی ایالات متحده و بسیاری از شرکت ها خوانندگان بدون تماس را به عنوان نقطه دسترسی به امکانات خود اضافه کرده اند. انتظار استفاده از کارت شناسایی هوشمند برای رشد در آینده است.

 

4) ارتباطات موبایل

برای تلفن های همراه دیجیتال، کارت های هوشمند نیز می تواند به عنوان دستگاه های شناسایی مورد استفاده قرار گیرد. این کارتها به عنوان کارتهای هویت مشترک (SIM) شناخته می شوند. هر سیم کارت دارای یک شناسه ی منحصر به فرد است که حقوق و امتیازات هر مشترک را مدیریت می کند و به راحتی شناسایی و بکارگیری آنها را آسان می کند.

 

 

 

منبع :http://webcache.googleusercontent.com