ساختن لینک به نقاط مختلف یک صفحه

ساختن , لینک , به , نقاط , مختلف , یک , صفحه با 0 نظر

 

 

بیایید تصور کنیم که یک صفحه بلند داریم. ممکن است شما بخواهید که بیننده بتواند با یک کلیک از نقطه معینی دوباره به بالای صفحه باز گردد. احتمالاً این لینک را زیاد دیده اید: Back to the Top

ممکن است شما بخواهید صفحه را به چندین قسمت تقسیم کنید و در بالای صفحه فهرستی برای آن قرار دهید که بیننده با کلیک کردن بر روی عنوان هر قسمت به آن قسمت در صفحه برود .
در این موارد شما می توانید از پیوندهای نامگذاری شده که در قسمت های مشخصی از صفحه شما قرار دارند که شما می خواهید به آن نقاط لینک بسازید استفاده کنید . شما می توانید به هر نقطه از صفحه لینک بسازید اما فعلاً در مورد لینک به بالای صفحه توضیح می دهیم .
برای این کار به بالای قسمت BODYدر متن HTMLخود بروید ( درست بعد از تگ BODY)
اکنون این تگ را تایپ کنید :
<a name="top"></a>
شما می توانید هر نامی را بین دو دابل کوت بنویسید . نوشتن topکار ما را برای درک بهتر آسان می کند .
حالا به جایی در قسمت BODYبروید که می خواهید از آنجا لینکی به بالای صفحه ایجاد کنید .
این فرمان را تایپ کنید :
<a href="#top">بازگشت به بالا</a>
اکنون وقتی لینک بازگشت به بالا را کلیک کنید به بالای صفحه می روید .
 علامت # به مرورگر می فهماند که مقصد پیوندی نامگذاری شده در همین صفحه است . اگر شما یک پیوند با نام "UP" ساخته بودید اکنون باید از "up#" به جای "top#" استفاده می کردید .
شما می توانید در هر کجای صفحه یک پیوند نامگذاری شده بسازید و به وسیله یک لینک از قسمت های دیگر به آن قسمت بازگردید .
 لینک زیر را برای نمونه به بالای صفحه ساخته ام . می توانید آنرا امتحان کنید .
با استفاده از این روش نه تنها می توانید لینکی بسازید که بازدید کننده با کلیک بر روی آن به قسمت دیگری از همان صفحه برود ، بلکه می توانید از این روش در لینک هایی که در دیگر صفحات قرار دارند استفاده کنید و بازدید کننده را به قسمت مشخصی از یک صفحه دیگر بفرستید . تنها نکته را اینجا این است که در صفحه مقصد باید  لینک های نامگذاری شده وجود داشته باشند و از این نامگذاری در لینکی که در صفحه مبدأ قرار دارد استفاده شود .
برای مثال اگر شما لینک زیر را در صفحه خود قرار دهید با کلیک بر روی آن می توانید بخش پایینی این صفحه را مشاهده کنید و باز دید خود را از پایین این صفحه شروع کنید . ( ما یک لینک نام گذاری شده با نام bottom# در پایین این صفحه قرار داده ایم ) .