چگونه عمر پرینترهای کارت شناسایی خود را افزایش دهیم؟

چگونه , عمر , پرینترهای , کارت , شناسایی , خود , افزایش , دهیم؟ با 0 نظر

درست مانند هر قطعه ای از تجهیزات، چاپگر کارت شناسایی طول عمر محدودی خواهد داشت. در این پست، ما در مورد طول عمر پرینترهای کارت شناسایی، اینکه آیا چاپگرهای کارت خاصی دوام بیشتری دارند و چند نکته مفید برای افزایش طول عمر دستگاه شما بحث خواهیم کرد. در ادامه از طرز نگهداری از پرینتر کارت برای شما میگوییم.

آیا برخی از چاپگرهای کارت شناسایی طول عمر بیشتری دارند؟

چاپگرهای کارت انتقال مجدد بیشتر از چاپگرهای مستقیم به کارت دوام دارند. این به این دلیل است که هد چاپ دستگاه انتقال مجدد مستقیماً با کارت پلاستیکی تماس برقرار نمی کند، در حالی که برای چاپگر مستقیم به کارت تماس مستقیم با آن برقرار می شود.

این تماس مستقیم می تواند مشکل ساز باشد زیرا بدون توجه به اینکه دستگاه چقدر خوب تمیز شده است، احتمال آسیب را در طول زمان افزایش می دهد.

بنابراین، از آنجایی که هد چاپگر انتقال مجدد تماس مستقیم برقرار نمی کند، احتمالاً بیشتر از چاپگر مستقیم به کارت دوام می آورد. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان چاپگر ID برای چاپگرهای انتقال مجدد ضمانت مادام العمر روی هد چاپ ارائه می دهند.

اگر قصد دارید یک دستگاه انتقال مجدد را در نظر بگیرید، باید به خاطر داشته باشید که هزینه های اولیه بالاتری نسبت به دستگاه مستقیم به کارت دارد، اما ارزش بسیار بیشتری را ارائه می دهد.

چاپگرهای کارت شناسایی با قابلیت چاپ یک طرفه و دو طرفه، کیفیت چاپ عالی را ارائه می دهند، کارت های شناسایی با دوام بیشتری ایجاد می کنند و تنها نوع چاپگری هستند که ما برای چاپ روی کارت های کنترل دسترسی توصیه می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام نوع دستگاه به بهترین وجه با نیازهای چاپ کارت شناسایی شما مطابقت دارد، با مانی پردازش تماس بگیرید.

چگونه طول عمر چاپگر کارت شناسایی خود را افزایش دهیم

ما ثابت کرده‌ایم که انتخاب چاپگر انتقال مجدد منجر به دستگاهی با طول عمر بیشتر می‌شود.

 

در زیر چند نکته اضافی برای افزایش طول عمر چاپگر کارت شناسایی شما آورده شده است:

  • چاپگر خود را به طور منظم با کیت های تمیز کننده چاپگر کارتی تمیز کنید
  • فقط از روبان ها و مواد مصرفی چاپگر کارت شناسایی اصلی استفاده کنید
  • مطمئن شوید که نرم افزار شما به روز است
  • چاپگر کارت شناسایی جدید را انتخاب کنید، نه یک دستگاه دست دوم

تعمیر و نگهداری منظم و اطمینان از اینکه چاپگر کارت شناسایی شما به درستی مراقبت می شود به اطمینان از طول عمر بیشتر کمک می کند. در اینجا می توانید لیست کاملی از نکات مهم تعمیر و نگهداری چاپگرهای کارت را مشاهده کنید.

اگر قبلاً چاپگر کارت شناسایی خریداری کرده اید، به خوبی می دانید که ارزان نیستند. با این حال، می توانید به راحتی با رعایت این پنج مرحله آسان، عمر چاپگر کارت شناسایی خود را افزایش دهید.

5 راه حل برای افزایش طول عمر پرینتر کارت

چاپگر خود را به طور منظم تمیز کنید.

 همه چاپگرهای کارت به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری مداوم نیاز به تمیز کردن منظم دارند. تمیز نکردن چاپگر حتی ممکن است ضمانت چاپگر شما را باطل کند و منجر به آسیب دیدن هد چاپ یا خطا در تغذیه کارت شود.

تولیدکنندگان چاپگر کارتی با تهیه کیت های تمیزکننده که به طور خاص برای چاپگرهایشان طراحی شده اند، کار را آسان می کنند، به سادگی کیت تمیزکننده توصیه شده را خریداری کرده و دستورالعمل های تمیز کردن موجود در دفترچه راهنمای چاپگر خود را دنبال کنید. اگر به کیت تمیز کردن نیاز دارید یا اگر ما می‌توانیم به شما کمک کنیم کتابچه راهنمای دستورالعمل‌های تمیز کردن دقیق را پیدا کنید، با یکی از مشاوران ما تماس بگیرید.

از ریبون ها و ورقه های رنگی و/یا تک رنگ اصلی سازنده چاپگر خود استفاده کنید

 ریبون های مجاز کارخانه به طور خاص برای هر مدل چاپگر طراحی شده اند. استفاده از روبان های اصلی سازنده چاپگر و سایر لوازم چاپ، تصاویری با رنگ های غنی و با جزئیات بسیار بالا ارائه می دهد.

ما در مانی پردازش انواع ریبون های پرینتر های چاپ کارت فارگو 5000, نسیکا, گلدیو, هایتی و ... را با ضمانت اصل بودن به شما عرضه میکنیم.

زمانی که چاپگر کارت شناسایی شما استفاده نمی شود، همیشه از پوشش گرد و غبار استفاده کنید.

 پوشش های گرد و غبار چاپگر شما را تمیز نگه می دارد و از آن در برابر گرد و غبار، زباله های موجود در هوا و نشت های تصادفی محافظت می کند.

یک مکان مناسب برای چاپگر خود انتخاب کنید.

 چاپگرهای کارت در یک محیط کنترل شده بهترین عملکرد را دارند. چاپگر خود را در مکانی خنک و خشک با گردش هوای مناسب برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد قرار دهید. چاپگر خود را در نزدیکی منبع گرما (رادیاتور، مجرای هوا، نور مستقیم خورشید) قرار ندهید و از مناطقی که گرد و غبار یا رطوبت بیش از حد تولید می کنند اجتناب کنید.

از کارت های شناسایی پلاستیکی با کیفیت بالا استفاده کنید.

 همیشه روی کارت‌های «کیفیت گرافیکی» یا «کیفیت ویدیویی» چاپ کنید. این کارت ها دارای سطح تمیزی هستند که به بهینه سازی کیفیت تصاویر روی کارت های شما کمک می کند. گرد و غبار و زباله کیفیت چاپ کارت های شما را کاهش می دهد و حتی می تواند به هد چاپ شما آسیب برساند.

با رعایت این مراحل آسان، کیفیت کارت شناسایی بالاتری را حفظ کرده و عمر چاپگر کارت شناسایی خود را افزایش می دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این نکات، با مشاوران ما تماس بگیرید.

10 نکته برای تعمیر و نگهداری چاپگر که باید فوراً اجرا شوند

  • وقتی از پرینتر خود استفاده نمی کنید، آن را از برق بکشید.
  • اجازه ندهید گرد و غبار روی چاپگر شما جمع شود.
  • از استفاده از مواد شیمیایی خشن روی چاپگر خودداری کنید.
  • چاپگر خود را در محیط مرطوب یا گرد و غبار نگهداری نکنید.
  • چاپگر خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
  • فقط از کارتی استفاده کنید که برای مدل چاپگر شما مشخص شده است.
  • سینی کارت چاپگر را بیش از حد بارگذاری نکنید.
  • از استفاده از کارت چاپگر آلوده یا آسیب دیده خودداری کنید.
  • مراقب ریبون یا کارتریج چاپگر خود باشید.
  • پرینتر خود را به طور مرتب توسط تکنسین ماهر تعمیر کنید.
  • همیشه در زمینه تعمیر و نگهداری چاپگر باشید.

چگونه از پرینتر کارت خود نگهداری کنیم؟

با ظهور و گسترش مشاغل بیشتر در سراسر جهان، تقاضا برای لوازم اداری افزایش یافته است. در سال 2020، ارزش این بخش 245.8 میلیارد دلار بود. این رقم تا سال 2026 از 283 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

یکی از مهمترین مواردی که باید در دفتر کار خود داشته باشید یک چاپگر کارت کارآمد است. از پرینترهای کارت برای چاپ کار شناسایی استفاده می شود. با توجه به اینکه ۸۲ درصد از شرکت‌های امروزی هنوز به کارت هستند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا چاپگرها یک ضرورت هستند.

تعمیر و نگهداری پرینتر برای اینکه پرینتر شما به خوبی کار کند و از تعمیرات پرهزینه جلوگیری کند، ضروری است. نگهداری مناسب همچنین به افزایش طول عمر چاپگر شما کمک می کند.

وقتی از پرینتر خود استفاده نمی کنید، آن را از برق بکشید

چاپگرها ماشین های ظریفی هستند و اگر برای مدت طولانی به برق متصل باشند، به راحتی آسیب می بینند. به عنوان مثال، اگر برق افزایش یابد، اگر چاپگر شما به برق متصل باشد، ممکن است سرخ شود. یا اگر مشکلی در سیم کشی وجود داشته باشد، چاپگر شما ممکن است آتش بگیرد.

بنابراین، یکی از مفیدترین نکات نگهداری چاپگر این است که همیشه پرینتر خود را پس از اتمام استفاده از آن، از برق بکشید. ممکن است فکر کنید که وصل کردن آن در زمان شما صرفه جویی می کند، اما ارزش ریسک کردن را ندارد.

اجازه ندهید گرد و غبار روی چاپگر شما جمع شود

با گذشت زمان، گرد و غبار می تواند روی چاپگر شما جمع شود و در عملکرد عادی آن اختلال ایجاد کند. گرد و غبار می تواند روی اجزای داخلی جمع شود و باعث گرم شدن بیش از حد یا گیر کردن چاپگر شود. در موارد شدید، گرد و غبار حتی ممکن است باعث آتش سوزی شود. به همین دلیل مهم است که چاپگر خود را تمیز و عاری از گرد و غبار نگه دارید.

برای انجام این کار، به طور منظم قسمت بیرونی چاپگر را پاک کنید. یک بار در هفته، باید چاپگر را باز کرده و گرد و غبار را از داخل آن پاک کنید. با انجام این گام‌های ساده، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که چاپگر شما برای سال‌های آینده بدون مشکل کار می‌کند.

از استفاده از مواد شیمیایی خشن روی چاپگر خودداری کنید

اگر می خواهید چاپگر خود را تمیز کنید، از محصولات تمیزکننده ملایمی استفاده کنید که به طور خاص برای لوازم الکترونیکی طراحی شده اند. مواد شیمیایی تمیزکننده شدید می توانند به اجزای ظریف داخل چاپگر آسیب برسانند و به مرور زمان باعث اختلال در عملکرد چاپگر شوند.

همچنین باید از استفاده از مواد ساینده مانند برس‌های اسکراب یا پدهای پشم فولادی خودداری کنید. اینها می توانند سطح چاپگر شما را خراش دهند و آن را بیشتر در معرض آسیب قرار دهند.

از یک پارچه نرم و خشک برای پاک کردن قسمت بیرونی چاپگر خود استفاده کنید و از یک قوطی هوای فشرده برای حذف گرد و غبار از داخل آن استفاده کنید.

چاپگر خود را در محیط مرطوب یا گرد و غبار نگهداری نکنید

چاپگر شما باید در مکانی تمیز و خشک که عاری از گرد و غبار و ذرات دیگر باشد نگهداری شود. اگر چاپگر در معرض گرد و غبار باشد، گرد و غبار می تواند روی اجزای داخلی جمع شود و باعث خرابی چاپگر شود. به طور مشابه، اگر چاپگر در یک محیط مرطوب ذخیره شود، رطوبت می تواند به اجزای داخلی آسیب برساند.

برای جلوگیری از این مشکلات، چاپگر خود را در محیطی تحت کنترل آب و هوا و عاری از گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا نگهداری کنید.

چاپگر خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند به چاپگر شما آسیب برساند. با گذشت زمان، اشعه های خورشید می توانند باعث شوند که اجزای پلاستیکی چاپگر شما شکننده شده و بشکنند. گرمای خورشید همچنین می‌تواند قطعات فلزی را منحرف کند و باعث شود که اثربخشی آن‌ها کمتر شود و احتمال شکستن آن‌ها بیشتر شود.

علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند باعث خشک شدن جوهر کارتریج‌های چاپگر شما شود و این امر باعث می‌شود که کارتریج‌های چاپگر شما کمتر کارآیی داشته باشند و احتمال مسدود شدن هد چاپ شما بیشتر شود. برای جلوگیری از این مشکلات، چاپگر خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. در صورت امکان آن را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

فقط از کارتی استفاده کنید که برای مدل چاپگر شما مشخص شده است

تولیدکنندگان چاپگر، چاپگرهای خود را طوری طراحی می کنند که با انواع خاصی از کارت ها کار کنند. آنچه برای چاپگرهای لیبل رنگی کار می کند ممکن است برای انواع دیگر چاپگرها کارایی نداشته باشد.

استفاده از کارت نامناسب می تواند باعث گیر کردن کارت ، لکه شدن جوهر و لکه های تونر شود. همچنین می تواند به چاپگر شما آسیب برساند. بنابراین مطمئن شوید که فقط از کاغذ چاپگر استفاده کنید که برای مدل چاپگر شما مشخص شده است.

سینی کارت چاپگر را بیش از حد بارگذاری نکنید

نکته دیگر در مورد تعمیر و نگهداری پرینترها این است که همیشه سطوح صحیح را هنگام بارگیری چاپگر خود حفظ کنید. هنگامی که سینی بیش از حد بارگیری می شود، به مکانیسم تغذیه فشار وارد می کند که می تواند منجر به گیر کردن و احتراق ناقص شود.

علاوه بر این، کارت بیش از حد در سینی می تواند باعث لیز خوردن غلتک های آن شود. برای جلوگیری از این مشکلات، همیشه قبل از قرار دادن کاغذ در سینی، توصیه های سازنده را بررسی کنید. اکثر سینی ها دارای نشانگر حداکثر ظرفیت هستند، بنابراین مطمئن شوید که زیر این حد باقی بمانید.

از استفاده از کارت چاپگر آلوده یا آسیب دیده خودداری کنید

هنگامی که کارت آلوده  است یا آسیب می بیند، می تواند باعث پخش نابرابر جوهر شود که می تواند منجر به مشکلات چاپ شود. علاوه بر این، کارت آلوده یا آسیب دیده نیز می تواند باعث گیرکردن چاپگر شود که می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند.

برای جلوگیری از این مشکلات، قبل از بارگذاری کاغذ در چاپگر، زمانی را به بررسی آن اختصاص دهید. اگر کارت به هر نحوی آلوده یا آسیب دیده است، آن را بیرون بیاندازید و برگه دیگری انتخاب کنید.

مراقب ریبون یا کارتریج چاپگر خود باشید

با گذشت زمان، جوهر و کارتریج های تونر ممکن است خشک شوند یا مسدود شوند و کیفیت چاپ را با مشکل مواجه کنند. با تعویض منظم آنها، می توانید اطمینان حاصل کنید که چاپگر شما همیشه ریبون یا کارتریج تازه دارد و همچنان به تولید چاپ های با کیفیت بالا ادامه می دهد.

 

علاوه بر این، تغییرات منظم کارتریج می‌تواند به جلوگیری از بروز مشکلات جدی‌تر مانند مسدود شدن نازل‌ها یا قطعات فرسوده کمک کند. بنابراین اگر می‌خواهید چاپگر خود را برای سال‌های آینده به خوبی کار کند، حتماً سطح جوهر یا تونر خود را حفظ کنید.

پرینتر خود را به طور مرتب توسط تکنسین ماهر تعمیر کنید

یکی از راه‌های مراقبت از چاپگر این است که هر 12 ماه یا در صورت نیاز، چاپگر شما را از یک تکنسین واجد شرایط نگهداری کنید.

آنها می توانند دستگاه را تمیز کنند، قطعات فرسوده را جایگزین کنند و مطمئن شوند که همه چیز به درستی کار می کند. این به افزایش طول عمر چاپگر شما کمک می کند و از تعمیرات غیرمنتظره جلوگیری می کند.

همیشه در زمینه تعمیر و نگهداری چاپگر باشید

نگهداری پرینتر بخش مهمی از مالکیت چاپگر است. با رعایت نکات ساده در این پست، می توانید چاپگر خود را در شرایط خوبی نگه دارید و از مشکلات رایج جلوگیری کنید.

ما در مانی پردازش انواع پرینتر های کارت پی وی سی را موجود داریم. برای خرید پرینتر کارت, چاپ کارت پی وی سی و خرید ریبون و ... با ما همراه باشید.