کارت شناسایی فوق امنیتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد

کارت , شناسایی , فوق , امنیتی , باید , ویژگی , هایی , داشته , باشد با 0 نظر

کارت شناسایی فوق امنیتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کارت شناسایی راهکاری تضمینی برای کنترل دسترسی و احراز هویت افراد است. کارت شناسایی انواع گوناگونی دارد؛ از کارت پرسنلی که برای شناسایی پرسنل مجموعه ها استفاده می‌شود تا کارت ملی که جهت شناسایی شهروندان کشورها کاربرد دارد همگی نمونه کارت شناسایی های متنوع هستند. چاپ کارت پرسنلی خوب و کاربردی کار چندان سختی نیست؛ یک دستگاه کارت پرینتر که برای چاپ کارت پی وی سی استفاده می‌شود کافی است تا افراد بتوانند یک کارت شناسایی پی وی سی ساده یا کارت پرسنلی با کیفیت چاپ کنند. در واقع هر کسی با در دست داشتن یک کارت شناسایی می‌تواند به بخش هایی از یک مجموعه وارد شود که بدون داشتن کارت شناسایی نمی‌توانسته؛ اینجاست که کارت شناسایی فوق امنیتی اهمیت پیدا می‌کند. اما یک کارت شناسایی امنیتی باکیفیت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 

کارت شناسایی امنیتی خوب و جنس کارت خام مورد استفاده:

کارت شناسایی ها معمولا از جنس کارت PVC هستند که مقاوم، با کیفیت و ارزان قیمت است. ولی جعل کارت شناسایی ای که با کارت خام پی وی سی چاپ شده کار آسانی است. کارت شناسایی شهروندی که به عنوان کارت ملی می‌شناسیم از کارت خام PVC ساخته نشده بلکه از نوع دیگری از متریال به نام پلی کربنات در تولید آن استفاده می‌شود. پلی کربنات به طرز خاصی محکم و مقاوم است و جلوه‌ی خوبی به رنگ ها می‌بخشد. اما چاپ کارت شناسایی پی وی سی با استفاده از پلی کربنات بسیار دشوار است و معمولا از حک لیزری برای چاپ جزییات آن استفاده می‌شود. این موضوع، جعل کارت شناسایی را سخت‌تر می‌کند و به همین علت، دولت‌ها برای چاپ کارت شناسایی شهروندی یا کارت ملی از این نوع متریال استفاده می‌کنند.

 

 

کارت شناسایی امنیتی با ویژگی های کارت هوشمند:

کارت شناسایی پی وی سی می‌تواند ساده یا دارای تکنولوژی باشد. انواع تکنولوژی های کارت شناسایی PVC مثل کارت RFID، کارت مغناطیسی، کارت دسفایر یا کارت اسمارت را شامل می‌شوند. کارت های RFID مثل کارت سیستم های حمل و نقل عمومی هستند که با فاصله از دستگاه کارتخوان، اطلاعات کارت را می‎‌خوانند. استفاده از این نوع کارت ها در عین سادگی به هیچ عنوان امن نیست. دو نوع کارت PVC که برای چاپ کارت شناسایی امنیتی کاربرد دارند، کارت دسفایر و کارت اسمارت یا هوشمند هستند که اطلاعات را به شکلی ایمن ذخیره می‌کنند.

 

نوع کارت پرینتر و ریبون چاپ کارت پی وی سی:

چاپ کارت شناسایی PVC فوری بسیار ساده است و هر کسی با هر دستگاه پرینتر کارت که در واقع چاپگر کارت PVC هستند می‌تواند نسبت به چاپ کارت شناسایی یا کارت پرسنلی اقدام کند. ولی هر کارت پرینتری نمی‌تواند یک کارت شناسایی امنیتی چاپ کند؛ برای چاپ کارت پرسنلی یا کارت شناسایی معتبر، یکی از بهترین برندهای موجود در بازار کارت پرینتر فارگو از برند فارگو HID Fargo است.. پرینتر کارت فارگو از جدیدترین تکنولوژی ها بهره می‌برد و بسیار قدرتمند است. کارت پرینتر فارگو HDP5000 محبوب ترین کارت پرینتر این شرکت بوده و تکنولوژی چاپ غیر مستقیم HDP که در این نوع از کارت پرینتر به کار رفته سبب شده تا چاپ کارت شناسایی با بهترین کیفیت انجام شود. هیچ دستگاهی در این سطح نمی‌تواند کارت شناسایی با کیفیت این چنینی چاپ کند.

از طرف دیگر، کارت پرینتر HDP8500 دارای سیستم قفل مخزن ورودی کارت و کارتریج است. این موضوع دسترسی به امکانات کارت پرینتر و چاپ کارت را محدود به برخی افراد می‌کند و جلوی سوء استفاده از کارت پرینتر را می‌گیرد.

انواع ریبون فارگو که مخصوص کارت پرینتر فارگو طراحی شده‌اند انواع مختلفی دارند. یک مدل ریبون کارت پرینتر فارگو پرطرفدار، ریبون فارگو YMCFK است. این ریبون ها همان ریبون رنگی فارگو YMCK هستند با یک لایه‌ی اضافه تر که روی کارت چاپ می‌شود. در ریبون YMCFK این لایه، طرح مورد نظر شما را با مرکب فلورسنت امنیتی چاپ می‌کند که در نتیجه با یک لامپ UV خوانده می‌شود. استفاده از این روش فرایند اعتبارسنجی کارت شناسایی را ساده و سریع تر می‌کند

 

 

 

کارت شناسایی امنیتی  با اعمال شخصی سازی:

شخصی سازی کارت شناسایی تمام مراحلی است که بعد از چاپ روی کارت اعمال می‌شوند. هرچقدر این مراحل پیچیده‌تر باشند، امکان جعل کارت شناسایی هم کاهش می‌یابد. دولت ها و سازمان‌های حساس، مراحل پیچیده و محرمانه‌ای برای شخصی سازی کارت در نظر می‌گیرند. با این حال برخی از انواع شخصی سازی توسط دستگاه‌های گران قیمت قابل اجرا هستند. در اینجا برخی از آن ها را معرفی می‌کنیم:

 

طلاکوب/نقره کوب: کارت شناسایی امنیتی باید یک فاکتور مهم داشته باشد که آن را از سایر کارت‌ پی وی سی های معمولی متمایز می‌کند. چاپ طلاکوب و نقره کوب روی کارت PVC یک راه آسان و کم هزینه است که به راحتی با یک کارت پرینتر چاپ مستقیم مثل فارگو C50 انجام می‌شود.

چاپ هولوگرام: کارت شناسایی با هولوگرام اعتبار بالایی دارد و به سختی جعل می‌شود. برای چاپ هولوگرام یک ماژول لمینیتور به کارت پرینتر متصل می‌شود و یک لایه لمینیت همراه با هولوگرام روی کارت چاپ می‌شود.

چاپ لمینیت: چاپ کارت شناسایی با کارت پرینتر های چاپ غیرمستقیم مثل HDP5000 به خودی خود با چاپ یک لایه محافظ روی کارت همراه است. با این حال چاپ لمینیت روی کارت شناسایی یا کارت پرسنلی یک راهکار ساده و کارآمد برای داشتن یک کارت شناسایی امنیتی است.

کارت شناسایی گاهی مهم ترین مشخصه‌ی سازمان است و کنترل دسترسی، مدیریت کارکنان یا حضور و غیاب افراد را برعهده دارد. در صورتی که کارت شناسایی از ویژگی های امنیتی کافی برخوردار نباشد، به راحتی توسط جاعلان مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود کارت شناسایی فوق امنیتی در چنین سازمان های حساس و مهمی است که اهمیت پیدا می‌کند.