چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ , دیجیتال , چیست؟ با 0 نظر

 چاپ دیجیتال یک روش‌ تبدیل تصاویر دیجیتال به سطوح چاپی است.

چاپ دیجیتال:

چاپ دیجیتال معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای پائین توسط پرینترهای چاپ کارتهای پی وی سی و دیگر منابع دیجیتال است که توسط دستگاه چاپ کارت انجام می‌شود. با توجه به این که چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ در مقایسه با روشهای سنتی مثل افست است ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری چون تهیه پلیت های چاپ انجام می‌شوند در تیراژهای کم تعداد جبران پذیر است. چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع پس از تقاضا در تیراژ کم را فراهم آورده و امکان تغییر طرح و محتویات آن را در اختیار می‌گذارد. همچنین در چاپ دیجیتال صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشین های چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت چاپ، پایین آمدن هزینه تمام شده چاپ هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ در چاپ دیجیتال به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن می باشد.

در چاپ دیجیتال که در آن پرینترهای چاپ کارت به یک کامپیوتر متصل می شود، کامپیوتری که اطلاعات مورد نظر برای چاپ شامل تصاویر و متن و غیره را به دستگاه چاپ کارت فرستاده بعد دستگاه چاپ کارت پی وی سی آنها را چاپ می کند.

تفاوت های اساسی چاپ دیجیتال با دیگر روشهای چاپ

در چاپ دیجیتال در هر دور چاپ می­توانید فایل متفاوتی را چاپ کنید.

کاربردهای چاپ دیجیتال

چاپ در تیراژ محدود
در چاپ دیجیتال به دلیل چاپ مستقیم از کامپیوتر به روی کارت های پی وی سی و امکان کالیبراسیون دستگاه امکان چاپ در تیراژ پایین حتی یک نسخه با هزینه کم وجود دارد به همین دلیل این روش چاپ دیجیتال برای مصارفی مثل تهیه نمونه و یا چاپ محصولات کم تعداد و سریع کاربرد زیادی دارد. یک چاپگر کارت های پی وی سی  برای چاپ میلیون ها کارت ساخته نشده است، بلکه باید بتواند در طول مدت زمان عمر خود نهایتاً هزاران کارت چاپ کند، که البته این کار را خیلی خوب انجام می دهد . بنابراین با توجه به هزینه تمام شده و سرعت کار، چاپ دیجیتال برای چاپ در تیراژ محدود عملیاتی و به صرفه می باشد.

برخی از قابلیت‌های چاپ دیجیتال به شرح زیر است:


چاپ اطلاعات متغیر (Variable Data Printing)

سفارشی ساختن (Customization)

مدت زمان آماده‌سازی کوتاه (Short Startup)

برای دیدن نمونه های بیستر از چاپ دیجیتال با پرینترهای چاپ کارت روی عکس زیر کلیک نمایید :

 

 

 (لمینت) در چاپ دیجیتال:


تعریف: پوشش نازک و پلاستیکی که روی کارت کشیده می­شود تاهم زیبایی آن بیشتر شود و هم طول عمر و ماندگاری آن را بیشتر می­کند.

لمینیت چیست؟ (lamination)


لمینیت کردن یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌های محافظت از کار چاپی است. در سیستم لمینیت با چسبیدن لایه‌ بسیار نازک و شفاف پلاستیکی بر یک یا دو طرف یک کار چاپی، از آن در برابر رطوبت و سایر آسیب‌های محیطی، محافظت شده و محصول چاپ شده‌‌ی نهایی در برابر رنگ رفتگی مقاوم می شود؛ به علاوه لمینیت، شدت رنگ‌ها و کنتراست رنگی در تصاویر چاپ شده را بهبود می بخشد. تصاویر چاپ شده با رنگ‌های درخشان، بیانگر کیفیت بالاتری هستند. لمینیت مانع از لک‌شدن، آفتاب خوردگی، سیاه شدگی، پریدگی رنگ و یا چربی، اثر انگشت و سایر آسیب‌های موجود در محیط، بر کارت چاپ شده می شود.

 برای دیدن نمونه هایی از چاپ لمینیت روی کارت های پی وی سی روی عکس زیر کلیک نمایید:

PVC چیست ؟
پلی وینیل کلراید (PVC) عبارت پی وی سی و وینیل بطور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده می‌شود. پلی وینیل کلراید پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است و در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است. بطور عمومی بیشتر از ۵۰% از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود .زیرا پی وی سی ارزان بوده وبه سادگی سر هم بندی می‌شود. در سالهای اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است با وجود ظهور یک ماده ایده ال در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد . موارد استفاده فراوانی برای پی وی سی شامل وینیل سایدینگ، علامت مغناطیسی کارت ها، برش عمودی پنجره ها، صفحات گرامافون که منبع اسم گذاری برای صفحات وینیل، لوله، لوله کشی، کانال و لوازم نصب کردنی، کیف‌های ارزان قیمت، پنجره‌های تاریک( بدون دید) ودر شکل نرم آن برای لباس، اثاثه یا لوازم داخلی نظیر پرده، کف سازی و ساختن سقف، پوسته کابل‌های الکتریکی، توپ‌های بازی سبک وزن وجود دارد. همچنین ماده ایست که اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب بعلت ارزان بودن طبیعی و انعطاف‌پذیر بودن استفاده می‌شود.

چاپ کارت pvc در چاپ دیجیتال:


کارت پی وی سی (PVC) کاربردهای مختلفی دارد، در کارت های مگنت ( مغناطیسی )، اسمارت کارت ها، RFID و… قابل استفاده هستند. برخی از این کارتها صرفا به خاطر کارکرد تبلیغاتی خود کارت استفاده می شوند، اما می توان با کمی برنامه ریزی به راهکاری مناسب رسید که بتواند در قالب باشگاه های مشتریان موثر واقع شود. مانی پردازش الکترونیک (مانی کارت) با کارشناسانی متخصص در زمینه فروش و خدمات پس از فروش پرینترهای چاپ کارت شناسایی و پرسنلی ،مشاوره ،طراحی، اجرا،چاپ و پرینت تخصصی کارت های پرسنلی، دانشجوئی،کارت های شناسایی ،عضویت، حضور و غیاب و چاپ دیجیتال و افست کارت های پی وی سی با قابلیت چاپ تمام رنگی و تک رنگ نیز فعالیت مینماید.قیمت پرینترهای چاپ کارت را نیز میتوانید در همین وبسایت مشاهده نمایید.

پرینترهای چاپ غیرمستقیم

 پرینترهای چاپ مستقیم