طراحی سایت برای کسب و کار یا سرگرمی!

طراحی , سایت , برای , کسب , و , کار , یا , سرگرمی , با 0 نظر

طراحی سایت برای کسب و کار یا سرگرمی!

اطلاع در مورد چگونگی طراحی وب سایت برای اشخاصی که می خواهند وب سایتی برای کسب و کار و یا سرگرمی خود ایجاد نمایند ، ضروری می باشد . وب سایت های آنلاین زیادی هستند که برای شما به سادگی توضیح می دهند که برای طراحی سایت و انجام کارها چه مواردی را باید در نظر گرفته و انجام دهید . اما تعداد کمی از آنها راه حل های مناسب برای مبتدیان ارائه می کنند . 

به نظر می رسد افراد به نوعی از پیش زمینه و آگاهی کلی در مورد بسیاری از عوامل موثر در طراحی سایت نیاز دارند . آن وب سایت ها نگاه ساده تری نسبت به آنچه واقعاً هست دارندمطمئناً هر کسی می تواند یک وب سایت با ظاهر قابل قبول ایجاد نماید ، اماچگونه می توانطراحی وب سایت  را به صورتی انجام داد که آن وب سایت برای شما پول ساز باشد و بازدیدکننده را به خود جلب نماید ؟
این دو دلیل بسیار پر اهمیت می باشد و هر کسی قادر به انجام آن در طراحی سایت نیست . مهم نیست که شما چه کسی هستید و یا وب سایت شما چه مورد استفاده ای دارد . به هر حال یکی از این دو معیار باید در طراحی سایت توسط طراح وب سایت تاٰمین شود .
اول از همه باید وب سایت شما بازدیدکننده را جذب نماید : در غیر این صورت داشتن یک وب سایت هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت . حتی اگر شما فقط به منظور داشتن سرگرمی و یا ارتباط با افراد خانواده ، دوست و آشنا (بهتر استاین کار با فیس بوک انجام شود!) اقدام به ساخت و طراحی وب سایت نموده اید تا افراد آن را ببینند، اگر مایل به کسب درآمد از طریق وب سایت هستید ، پس هنوز هم نیاز به بازدیدکننده داشته و باید بتوانید آنها را برای خرید ازطریق وب سایت خود متقاعد نمایید .
این بدان معناست که باید با افراد تماس خود را حفظ کنید ، باید آدرس ایمیل و نام و مشخصات بازدیدکنندگان وبسایت خود را نگه داشته و با آنها در تماس باشید . به بازدیدکنندگان وبسایت خود پیشنهادات ویژه ارائه کنید و یا به آنها اطلاعات ارائه نمایید تا در نهایت اعتماد ایجاد شده و آنها از شماخرید نمایند .
برای ایجاد شناخت و مواجهه افراد با محصولات شما و ایجاد چشم انداز در وبسایت و به منظور فروش و در نهایت بازگشت افراد به وب سایت تان ، تبلیغات بسیار ضروری می باشد . در اکثر وب سایت ها که به شما نحوهء ایجاد وب سایت را نشان می دهند ، به شما نمی گویند که هنگام طراحی سایت باید ساختار وبسایت به گونه ای باشد که برای شما به اصطلاح کار کند .
این کار مانند خرید ماشین است . شما فقط برای این ماشین نمی خرید که درون ماشین درست مانند تاکسی، فقط بنشینید و به مقصد خود بروید . باید یاد بگیرید که چگونه آن را برانید . هنگامی که یاد گرفتید می توانید رانندگی کنید . حال چرا طراحی سایت شبیهه این مثال است ! چرا که نه؟ چرا که از کوچکترین بخش تا تمامی بخش های دیگر ، نیاز دارد که به گونه ای طراحی شود که وبسایت برای شما کار کند .
در اینجا به چند مورد ضروری اشاره می کنیم که در طراحی وب سایت باید رعایت شود تا وب سایت برای شما منبع درآمد باشد :
میزبان وب سایت شما ارائه دهندهء فضا برای وب سایت شما می باشد . دقیقاً مثل یک دایرکتوری بزرگ که شما می توانید فایل های خود را در آن قرار دهید ، فایل هایی مثل فایل صفحات وب سایت ، فایل های گرافیکی، محصولات و غیره... میزبان وب شما و یا ارائه دهندهء خدمات میزبانی وب بدان معنی است که شما را به دنیایWwwارتباط می دهد .
نام دامنه شما نام وب سایت شماست : در واقع کلماتی که بعد ازhttp://www می آیند نام وب سایت شما خواهد بود . قبل از طراحی سایت و ساخت آن وب سایت ، شما نیاز به نام دامنه دارید . می توانید نام هایی که هنوز استفاده نشده و در دسترس می باشد برای وب سایت خود انتخاب نمایید و سپس آن را باDNS خود(خدمات نام دامنه) ثبت نمایید . نام دامنه برای شما سالیانه 10 دلار هزینه خواهد داشت – هرگز مالک نام آن دامنه نخواهید بود در واقع فقط هر سال آنرا اجاره می کنید. همچنین می توانید برای چند سال هزینهء آن را بپردازید .
بعلاوه برای این کار نیاز به نرم افزار انتخاب کلمه کلیدی ، برای انتخاب نام دامنهء مناسب برای وب سایت خود دارید. شما برای ویرایش متنHTML نیازبه یک نرم افزار ساخت و طراحی سایت دارید. HTMLزبان برنامه نویسی است که برای ساخت وبسایت به کار می رود و بسیاری از ویرایشگر های متنیHTML اقدام به ارائه عملکردWysiwyg کرد و نیازی نیست که دیگر در موردHTML چیزی بدانید و فقط کافی است آنچه را می خواهید تایپ نمایید.
با این حال اگر می خواهید به صفحات دیگر از وبسایت خود لینک شوید و یا می خواهید گرافیک و یا تصاویر گرافیکی به وبسایت خود و یا چیزهای دیگری به غیر از متون ساده اضافه نمایید ، نیاز به کمی آگاهی و دانستن در موردHTML دارید .
شما نیاز به ایمیل تجاری برای ارائهء خدمات وب سایت خود دارید . اگر در وب خود از ایمیل های آزاد استفاده نمایید، هیچ کس از شما خرید نخواهد کرد ، سیستم پاسخگوی اتوماتیک : باید از این سیستم برای پاسخگویی و ارسال ایمیل ها استفاده نمایید مگر در مواردی که بخواهید تا آخر عمر به صورت دستی و شخصاً ایمیل بنویسید و ارسال نمایید . سیستم پاسخگوی اتوماتیک می تواند برای افرادی که درخواست ارسال اطلاعات کرده اند ، ایمیل ارسال نمایید ، سفارش بگیرد ، تحویل سفارش برای کالاهای الکترونیکی ، ارسال فاکتور و رسیدها و ارسال یادداشت تشکر و قدردانی را انجام می دهد .
همچنین ارسال ایمیل های هفتگی و ماهیانه به صورت دوره ای که امید به تبدیل شدن آنها به مشترکان و مشتریان دائمی شما را دارند ، انجام می دهد . اگر در وبسایت شما کالا به فروش می رسد ، باید اقدام به تعبیه "سبد خرید" در وبسایت نمایید . حتی اگر کالا های شما کتاب الکترونیک و یا نرم افزار می باشد ، برای ارائهء کالا به مشتری باید فضای سفارش را برای آنها تعریف نمایید . همچنین در طراحی سایت خود اگر بیش از یک محصول به فروش می رسانید ، نیاز به تهیهء کاتالوگ محصولات برای وبسایت خود دارید
پردازشگر پرداخت در وب سایت به معنای پذیرش کارت اعتباری برای پرداخت و هزینه های خرید می باشد . اگر قادر به انجام چنین کاری در وبسایت خود نیستید ، بهتر است اصلاً کار فروش کالا را در وبسایت خود را شروع نکنید .
برای تجزیه و تحلیل ترافیک وبسایت ، نیاز به نرم افزار ترافیک برای آنالیز ترافیک وب سایت مناسب بوده و می توانید دریابید که چه صفحه ای از وب سایت شما محبوب تر است و یا چه کلمه کلیدی ، افراد بیشتری را جذب وبسایت شما می نماید  و یا خواهید دانست که افراد از چه صفحه ای بدون خرید کردن آن صفحه را ترک می کنند .
پس با این آنالیز می توانید صفحه های ضعیف تر را بهبود بخشیده تا بازدیدکنندگان وبسایت خود را حفظ نمایید. سایر نرم افزارها و یا وظایف دیگر نیاز به ساخت و طراحی سایتی دارد که برای موتورهای جستجو بهینه سازی وب سایت شده و به درستی کار می کند .
برای اطمینان از این که وبسایت شما در لیست رتبه بندی موتورهای جستجو مانند گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار گرفته و برای پیشرفت وب سایت از نرم افزارهای صوتی تصویری ، نرم افزارهای گرافیکی و یا وبلاگ برای ایجاد بازار (بازاریابی) استفاده نمایید .
همهء این نکات ملزوماتی برای یادگیری و استفاده هنگام ساخت و طراحی وبسایت می باشد . این امکان وجود دارد که یک نسخهء رایگان برای دریافت خدمات هاستینگ برای وب سایت های ارزان تر ایجاد شود . اما برخی از آنها فاقد قابلیت هایی هستند که بتوانند به وب سایت شما ظاهری حرفه ای دهند و قادر به متقاعد کردن افراد برای ادامه حضور در وب سایت و خرید از آنها نمی باشد .
در صورتی که برای مواجه با تمامی این نکات و رعایت آنها در طراحی سایت خود ترس دارید ، حق با شماست . زیرا برای یادگیری و به کارگیری تمامی این ها وقت نیاز دارید . برای این کار جوابی برای شما وجود دارد که سیستم آنلاینی هست که به وب سایت شما ، تمامی این نکات را با هم برای طراحی وب سایت به شما ارائه می کند .
بعضی از آنها واقعاً همهء نیازهای یک وب سایت را برطرف می کنند و تمام کاری که باید انجام دهید این است که محتوای سایت را به آن اضافه نماییدبا این حال باید یاد بگیرید که چگونه هر یک از ویژگی های ارائه شده را به طور جداگانه بکار ببرید . بعداً این سیستم قابلیت های بیشتری می تواند به وب سایت شما اضافه نماید .
سابقاً به شما اجازه داده می شد تا بدون اطلاعات اولیه از موضوع ، سایتی ساخته و طراحی وب نمایید . با این سیستم شما با انتخاب قالب سایت خود و پرکردن جاهای خالی که کمی شبیه نقاشی با اعداد می باشد،       می توانید طراحی سایت خود را انجام دهید .