4 نکته مهم در هنگام کار با پرینتر کارت پی وی سی

نکته , مهم , هنگام , کار , پرینتر , کارت با 0 نظر

4 نکته‌ی بسیار مهم که هنگام کار با کارت پرینتر باید رعایت کنید

پرینتر کارت و دستگاه‌های چاپ کارت PVC بسیار متنوع هستند، اما فقط تعداد محدودی از این چاپگرهای کارت ارزش خریدن دارند؛ به خصوص با قیمت نابسامان ارز این روزها، بهتر است هنگام خرید کارت پرینتر، حتما باکیفیت‌ترین گزینه را انتخاب کنید چراکه قطعات این پرینترها اگر نایاب نباشد بسیار گران‌قیمت خواهد بود. پس نکته‌ی مهم بعد از خرید یک کارت پرینتر معتبر و باکیفیت، نگهداری و مراقبت از این دستگاه چاپ کارت PVC است.

همه‌ی برندهای پرینتر کارت که در بازار پیدا می‌شوند قابل سرمایه گذاری نیستند، تعداد زیادی از آن‌ها در واقع مشابه تقلبی و چینی نمونه‌های معتبرتر هستند. اما برندی که همیشه مورد اطمینان سازمان‌ها بوده، " فارگو    HID " است. این برند که خوشبختانه در ایران نیز موجود است، توسط تیمی متخصص طراحی و ساخته شده که در تولید قطعات آن از جدیدترین فناوری‌ها و توجه به نیازهای مهم بازار بهره برده‌اند.

 

پس از خرید کارت پرینتر فارگو می‌توانید مطمئن باشید که نیازی به نگرانی بابت مشکلات احتمالی نخواهد بود. با این حال کار با هر دستگاهی نیازمند توجه به موارد و نکته‌هایی است و پرینتر کارت فارگو نیز از این مورد مستثنی نیست.

 

از کارت خام استاندارد استفاده کنید.

هیچ ارزانی‌ای بی حکمت نیست و وقتی پای قیمت کارت پرینتر که جدیدا نجومی شده وسط باشد، کارت PVC تقلبی ارزان قیمت می‌تواند برایتان شدیدا گران تمام شود! کارت های چینی PVC که در بازار کم هم نیستند به هد پرینتر به شدت آسیب می‌زنند ( محض اطلاع، پرینت هد گران‌ترین قطعه‌ی کارت پرینتر شماست!). پس لطفا حتما از کارت خام pvc با شماره سریال معتبر استفاده کنید.

کارت پی وی سی‌ای که در کارت پرینتر استفاده می‌شود حتما باید تمیز و بدون خش باشد. رعایت این نکته بسیار مهم است چرا که روی نتیجه‌ی چاپ شما تاثیر مستقیم خواهد داشت. وقتی کارت خام را در دست دارید سعی کنید آن را از لبه‌ها بگیرید و از تماس آن با سطوح مختلف جلوگیری کنید. این کارت‌ها غبار هوا و چربی پوست دست را جذب می‌کنند و در این صورت باعث بروز مشکل در فرایند چاپ می‌شوند.

خلاصه بگوییم:

از کارت استاندارد صددرصد اوریجینال استفاده کنید.

کارت خام را تمیز نگه دارید و به سطح آن دست نزنید.

کارتی را که قبلا روی آن چاپ شده داخل دستگاه قرار ندهید.

ریبون و فیلم صددرصد اوریجینال بخرید.

خرید ریبون کارت پرینتر به حساسیت زیادی احتیاج دارد، اگر با کارت پرینتر فارگو چاپ می‌کنید، پس فقط و فقط ریبون اوریجینال فارگو را تهیه کنید. هر نمونه‌ی مشابه با نام‌های ریبون کره ای ،های کپی و ... مواد مصرفی تقلبی‌ای هستند که افراد سودجو معرفی و توزیع می‌کنند. ریبون اصل فارگو را از نمایندگی معتبر HID تهیه کنید.

خلاصه بگوییم:

ریبون کره‌ ای همان ریبون تقلبی است.

فیلم تقلبی کدر است و باعث اختلال در فرایند چاپ می‌شود.

هر چندوقت یکبار کارت پرینتر را تمیز کنید.

گرد و خاک قاتل کارت پرینترهاست. یک گردگیری ساده به صورت دوره‌ای از مشکلات پیچیده‌ی احتمالی در آینده جلوگیری می‌کند. تمیز کردن داخل دستگاه با استفاده از Cleaning Kit ساخت شرکت فارگو نیز به شدت پیشنهاد می‌شود. در صورتی که به نظافت دستگاه توجه نکنید، در طولانی مدت با چاپ بی کیفیت کارت‌ها مواجه می‌شوید.

خلاصه بگوییم:

کارت پرینتر را یکبار در هفته به صورت کامل گردگیری کنید.

از Cleaning Kit استفاده کنید.

سرویس دوره‌ای پرینتر کارت را فراموش نکنید.

در سرویس دوره‌ای کارت پرینتر، کارشناسان فارگو، پرینتر و قطعات داخلی آن را کاملا بررسی کرده و در صورت وجود مشکل آن را رفع می‌کنند. با توجه به قیمت بالای قطعات پرینتر کارت، سرویس دوره‌ای چاپگر با جلوگیری از آسیب به دستگاه در آینده، انتخابی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

خلاصه بگوییم:

کارت پرینتر هم مثل خودروی شخصی شما به سرویس دوره‌ای احتیاج دارد. و این کار از هزینه های زیاد  احتمالی تعمیرات و تعویض قطعات می کاهد.

منبع:datco