ثبت سایت در موتورهای جستجو

ثبت , سایت , در , موتورهای , جستجو با 0 نظر

خبرخوب اين كه تنها 10 تا 15 موتور جست و جو داراي اهميت بالا مي باشند . نود در صد ترافيك موتورهاي جستجو براي سايت شما از اين 10 تا 15 موتور جستجو ايجاد مي شوند ، که البته سایت گوگل به تنهایی درصد بالایی از جستجوها را در اختیار دارد .
شما میتوانید از دو راه مختلف سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید ، راه اول استفاده از نرم افزارهایی است که برای این کار تهیه شده اند و البته اکثر آنها رایگان نیستند! و راه دوم ثبت کردن وب سایت به صورت دستی هست که راه مطمئن تری است .
در اينجا به ليست كوتاهي از 11 سايت مهم براي ثبت آدرس سايت اشاره مي كنيم :
فهرست ها

Ask Jeeves: www.ask.com

Look smart:www.Looksmart.com
Mamma: www.mamma.com

Open Directory: www.dmoz.org
Yahoo: www.yahoo.com

موتورهاي جستجو
All The Web/fast: www.Alltheweb.com

Altavist: www.altavista.com
Diret Hit: www.DirectHit.com
Excite: www.Excite.com
Google: www.Google.com
Inktomi: www.hotbot.lycos.com

موتورهاي جستجو زير نيز در صورت پرداخت به ازاي هر كليك(ppc) ، امكان ثبت مناسبي را در اختيار قرار مي دهند:
7search: www.7serch.com
Overture(Go to): www.Overture.com
Sprinks: www.sprinks.abaut.com

با اضافه كردن سايتتان به فهرست ها و موتورهاي جستجوي مهم ديگري مانند Hotbot.Netscape seareh.Msn.Aol.Mtacvawlen.Go.Lycos.Web crawlen.iwon.Dogpile
نيز ليست خواهد شد . براي مثالInktomi به تنهايي 50 موتور جستجو ديگر را تقويت مي نمايد .
اگر سايت شما كشور خاصي را هدف گرفته است ، يا اين كه به زبان ديگري غير از انگليسي نوشته شده است ، شما مي توانيد سايت خود را در موتورهاي جستجوي محلي مهم و نسخ داخلي موتورهاي جستجوي بين المللي ثبت نماييد . اگر مارك تجاري مشهوري را در اختيار داريد يا شركت شما از شهرت خوبي برخوردار است .
 مي توانيدReal Name را نيز مورد توجه قرار دهيد . موتورهاي جستجوي مخصوص صنعت نيز براي شركت هايي كه در اين حوزه مشغول به كارند حائز اهميت هستند .
همچنين مهم است بدانيد كه بيشتر نرم افزارهاي ثبت و سرويس هاي اضافه كردنURL سايت شما را در فهرست هايي مانندODP.Looksmsrt.Yshoo نمي توانند ثبت كنند . در حال حاضر حتي بعضي موتورهاي جستجوي معمول مانند Altavistaاز هر گونه ثبت خودكار جلوگيري به عمل مي آورند . شما مجبوريد آدرسسايت خود را به صورت دستي در اين سايت ها وارد نماييد .
اگر سايت شما ، سايت بسيار بزرگي نيست ، براحتي و ظرف چند دقيقه مي توان آدرس آن را در 15 موتور جستجو و فهرست اصلي به ثبت رساند و نيازي به استفاده از نرم افزارهاي گران قيمت ثبت نيست .
چگونه يك آدرس را ثبت كنيم ؟ اضافه كردن يكURL يه صورت دستي معمولاً براحتي با پر كردن يك فرم كوتاه كه داراي آدرس سايت و آدرس پست الكترونيك شماست انجام پذير است . گاهي شما بايد يك دسته بندي هم براي سايت خود انتخاب كنيد .
نكته : از آدرس پست الكترونيك معمول خود در زمان ثبت سايت در صفحاتFFA استفاده نكنيد ، در غير اينصورت براي مدتي طولاني تعداد بسيار زيادي پيغام هايspam را در اين آدرس دريافت خواهيد كرد و باعث مزاحمت شما خواهد شد . يك آدرس پست الكترونيكي جداگانه براي ثبت در صفحاتFFA ايجاد كنيد و از آن استفاده كنيد . در هنگام انتخاب دسته بندي و پر كردن فرم اطلاعات ، دقت خود را كاملاً بكار بگيريد . به طور معمول شما بايد تنها آدرس صفحه اصلي سايت خود را در فهرست ها ثبت كنيد .
موتورهاي جستجو به شما اجازه مي دهند كه هر صفحه را تا زماني كه محتواي متفاوتي با بقيه دارد به طور مجزا ثبت نماييد . براي اطمينان از انجام كار به طور مناسب بهتر است در هر روز تنها يك صفحه را ثبت نماييد و به موتور جستجو فرصتي بين 4 تا 8 هفته بدهيد كه سايت شما را شاخص دهي نمايد . يك صفحه را به طور مكرر ثبت نكنيد .
معمولاً ثبت تمامي صفحات سايت (روزي يك صفحه) سريع ترين راه براي شاخص دهي تمام سايت است . اما بعضي موتورهاي جستجو ممكن است در صورتي كه صفحات سايت شما مستقيماً ثبت نشده باشند و توسط روبات موتور جستجو يافته شوند، درجه بالاتري به آنها اهدا كند . سعي كنيد تمامي زير صفحات را به صفحه اصلي پيوند دهيد و تنها صفحه اصلي را ثبت نموده و 2 تا 3 ماه صبر كنيد . پس از آن تنها صفحاتي كه توسط روبات يافته نشده اند را دستي ثبت نماييد . ثبت روزانه يك صفحه يه عنوانspan تلقي نخواهد شد و به سرعت بخشيدن شاخص دهي صفحات كمك مي كند .

ثبت مجدد اگر پس از گذشت چند هفته ، هنوز سايت شما ليست نشده است ، احتمالاً درخواست ثبت شما گم شده است، سعي كنيد سايت خود را مجدداً ثبت كنيد . اما پيش از آن مطمئن شويد كه سايت شما مشكلي ندارد كه از شاخص دهي جلوگيري به عمل آوردپس از ثبت اوليه شما بايد بين 6 تا 8 هفته صبركنيد تا تمامي موتورهاي جستجو فرصت شاخص دهي داشته باشند . پس از آن كنترل نماييد و ببينيد اگر سايت بخوبي شاخص دهي نشده بود يا درجه مناسبي نداشت مجدداً ثبت نماييد .
براي پيدا كردن سايت هايي كه مي توانيد سايت خود را در آنها ثبت نماييد مي توانيد دنبال كلمه"Add Url "در اينترنت بگرديد .