لمینیت هولوگرافیک چیست؟

لمینیت , هولوگرافیک , چیست؟ با 0 نظر

کارت‌های هولوگرامی یک روش ارزان و بلندمدت برای محافظت از کارت‌های شما در برابر جعل ارائه می‌دهند و همچنین کارت‌های شما را بهبود دهند. هیچ روش امنیتی دیگری مانند guilloche، microtext، embossing یا یک کد QR، استاندارد امنیتی مشابهی را ندارد. هولوگرام‌ها برای بهبود بصری کارت‌های شما ایده‌آل هستند. آنها کارت‌های  شما را با یک طراحی کاملاً فردی و بی‌نظیر تقویت می‌کنند و به همین دلیل به عنوان یک ابزار بازاریابی محبوب محسوب می‌شوند.

برای ایجاد لمینیت هولوگرامی روی کارت به یک لمینیتور نیاز داریم. لمینیتور ها با استفاده از رول های لمینیت موجود در بازار روی کارت های پی وی سی, لمینیت هولوگرامی ایجاد می‌کنند. لمینت برای اینکه چاپگر شما بتواند یک لایه محافظ از لمینت روی کارت‌های شما حین فرآیند چاپ استفاده کند، مورد نیاز است و شما یک رول لمینت در لمینیتور بارگذاری کنید. مدل های مختلفی از لمینت ها وجود دارد، از ساده تا هولوگرافیک، پچ تا پوشش کامل. ما در مانی کارت  انواع رول های لمینیت مانند رول لمینیت ساده پرینتر فارگو 6600, لمینیت طرح دارد پرینتر فارگو 6600 , لمینیت طرح دار پرینتر فارگو HDP5000 و ... را موجود داریم.

 

لمینیت هولوگرافیک چیست؟

از لمینت ها می‌توان برای افزودن افکت الگوی هولوگرافیک استفاده کرد. طیف وسیعی از الگوهای هولوگرافیک از طرح های ثابت کارخانه تا طرح های اختصاصی وجود دارد که هر کدام جلوه متفاوتی را ارائه می‌کنند و در عین حال از چاپ محافظت می‌کنند. 

هولوگرام از تصاویر سه‌بعدی شناخته می‌شود که با هر بار نگاه کردن به آنها از زاویه دید دیگر تغییر می‌کنند. تولید هولوگرام‌ها بسیار پیچیده است. کارت‌های هولوگرام را می‌توان در بخش مالی (کارت‌های اعتباری)، در صنعت بلیط (کارت‌های فصلی و VIP)، در شرکت‌ها (کارت هویت کارمندان) یا اسناد دولتی (کارت‌های شناسایی) پیدا کرد.

هولوگرافی امکان مشاهده یک جسم در سه بعد از یک تصویر صاف را فراهم می‌کند. تصور حرکت می‌تواند با روش نشانه‌گذاری چندگانه روی نقش هولوگرام به دست آید. این نتیجه از بازتاب متفاوت موج‌های نور بر اساس نورپردازی و زاویه دید به دست می‌آید.

همچنین استفاده از روش‌های سخت تولید، هولوگرام کارت‌های پی وی سی را به یک ضمانت امنیتی مجهز می‌کند. اعمال یک لایه هولوگرام بر روی یک کارت پی وی سی جهت احراز هویت یک فرد، راه حلی موثر در برابر خطرات جعل است. تعمیم این فناوری بر روی کارت‌های بانکی به ویژه منجر به کاهش قابل توجهی در جعل شده است، به همین دلیل هولوگرام‌ها برای محافظت و تقویت برندها بیشتر و بیشتر استفاده می‌شوند. سیستم هولوگرافی به گونه‌ای کاراست که نیازی به دستگاه‌های بررسی اعتبار یک هولوگرام نیست؛ چشم انسان کافی است. این همچنین یک فناوری سازگار با سایر سیستم‌های احراز هویت است که بر روی کارت‌ها پیدا می‌شود.

مزایای استفاده از لمینیت هولوگرافیک چیست؟

لمینت هولوگرافیک می تواند برای افزودن امنیت، زیبایی و محافظت از کارت ها به طراحی شما استفاده شود.  بخصوص هنگامی که روی چاپ با رنگ تیره لمینت می شود، الگو هولوگرافیک به خوبی جلوه می کند. 

همانند سایر انواع لمینت ، لمینت هولوگرافیک نیز از چاپ محافظت می کند و در برابر آب و چربی مقاوم است.

چرا باید لمینت کرد؟

لمینت کردن کارت های چاپی می تواند از محو شدن، آسیب دیدن توسط آب، لکه دار شدن یا ماندن اثر انگشت روی کارت جلوگیری کند. 

 لمینیت هولوگرافیک در کجا استفاده می شود؟

 لمینت هولوگرافیک اغلب برای کارت های شناسایی و برای جلوگیری از جعل کارت ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر جنبه زیبایی و نشان دادن لوگو سازمان شما در طرح های اختصاصی، بالا بردن امنیت از اهداف اصلی این نوع لمینت می باشد.

لمینت لایه‌ای هولوگرافیک برای محافظت از اطلاعات شخصی کارت و شناسنامه‌ها از جعل طراحی شده است. این لایه محافظ هولوگرافیک شفاف که بر روی سطح کارت‌های شناسایی و اسناد مهم قرار می‌گیرد، علاوه بر جلوگیری از جعل، همچنین دارای مقاومت بالا در برابر خراش های سطحی می باشد. در حال حاضر کارت‌های شناسایی می‌توانند با استفاده از لمینیتور های مخصوص چاپگرهای کارت‌ شناسایی چاپ و لمینیت شوند.

لمینت هولوگرافیک حاوی شاخصه های امنیتی برای کارت‌های PVC است.. در حال حاضر، بسیاری از فروشگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک بیشتر از برچسب لایه‌های هولوگرافیک استفاده می‌کنند. آنها معمولا بر روی کارت‌های کارمند، کارت‌های عضویت و کارت‌های تجاری چسبانده می‌شوند. از معایب این گونه برچسب ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که چون با دست بر روی کارت قرار می‌گیرند به دلیل خطای انسانی ممکن است بخ هوبی روی کارت نچسبند، تنظیم نباشند و یا گرد و غبار همراه برچسب هولوگرافیک برروی کارت بچسبد که ظاهری دلچسب به کارت شما نمی‌دهد ضمن اینکه ممکن است با دست به راحتی کنده شود.

در لمینت هایی که با دستگاه لمینیتو بر روی کارت لمینت می‌شوند به دلیل خودکار انجام شدن مراحل و نیز قرار گرفتن لمینیت بر روی کارت با دمای بسیار بالا تا 200 درجه سانتی گراد، لایه هولوگرام به خوبی بر روی کارت قرار گرفته و قابل کندن نمی‌باشد همچنین چاپ بسیار تمیز و بدون مشکلی را به شما ارائه می‌دهد.

چگونه یک کارت را لمینیت کنیم؟

کارت ها توسط یک لمینیتور لمینیت می‌شوند. لمینیتور یک دستگاه است که باید به صورت جداگانه ان را تهیه کنید. این دستگاه به پرینتر کارت شما متصل خواهد شد و بعد از چاپ, کارت های شما را لمینیت می‌کند. کارت های لمینیت شده معمولا قیمت بالاتری دارند زیرا نیاز به خرید یک دستگاه لمینیتور دارند.

برای یک چاپگر لمینت یا لمینیتور چه مواد مصرفی نیاز هست؟

برای یک لمینیتور 2 نوع مواد مصرفی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • رول لمینت
  • کارت‌های PVC-PET ترکیبی.

رول لمینیت

یک لمینیتور برای لمینیت کارت ها به رول های مخصوص لمینیت نیاز دارد. فرایند لمینیت توسط لمینیتورهای مخصوص کارت صورت می‌گیرد. این ماژول ها برای هر برندی متفاوت می‌باشند و امکان اتصال یک لمینیتور از یک برند به چاپگری با برند دیگر نمی‌باشد. هر پرینتر صدور کارات ماژول لمینتیور مخصوص خود را دارد که تنها قابلیت اتصال به همام مدل را داشته و پس از اتمام چاپ توسط چاپگر عملیات لمینیت کردن کارت های شما را انجام می‌دهد. لیمینتور ها به دو دسته خودکار و غیر خودکار تقسیم می‌شوند. در لمینیتورهای خودکار امکان تغذیه دستی کارت و بصورت تکی کار کردن لمینیتور بدون نیاز به چاپگر وجود دارد مانند لمینیتور داسکام Dc5300 ولی در لمینیتورهای غیر خودکار تنها با چاپگر کار کرده و در صورت دستور پرینت به چاپگر در مرحله پس ازچاپ، لایه لمینیت می تواند اعمال شود و امکان کار کردن تکی با آنها وجود ندارد مانند لمینیتور فارگو5000.

هرکارخانه لمینیت های مخصوص خود با طرح های مشخص و مخصوص استفاده برای دستگاه های خود تولید می‌کند. به عنوان مثال لمینیت تولید شده برند فارگو با طرح لمنیت برند داسکام متفاویت می باشد اما همه لمینیتورها امکان استفاده از لمینیت طرح اختصاصی را دارد. از انواع لمینیت های هولوگرافیک می‌توان به لمینیت Clear و لمینیت Patch اشاره کرد. لمینیت Clear دارای ضخامت کمتر است و همانند یک فیلم امکان پوشش سرتاسر کارت را دارد .

در لمینیت های Patch به دلیل ضخامت بیشتر لمینیت تمام کارت پوشش داده نمی‌شود و یه حاشیه اطراف کارت لمینیت نشده باقی خواهد ماند ولی دوام بیشتر را برای شما امکان پذیر می‌کنند. در لمینیت های نازک دوام کارت 3 سال و در لمینیت های ضخیم تا 5 سال ماندگاری کارت تضمین می‌شود و می‌تواند در محیط های سخت مانند اب و هوای بسیار گرم یا شرجی بدون پاک شدن تصویر پرینت شده روی کارت مورد استفاده قرار گیرند.

کارت‌های PVC-PET ترکیبی.

کارت‌های PVC-PET ترکیبی همانند کارت‌های PVC استاندارد هستند، اما مقاومت بیشتری دارند. بیشتر از همه، آنها نسبت به حرارت بالا استفاده شده در فرآیند لمینت کردن مقاوم تر هستند. کارت‌های PVC استاندارد از حرارت شدیدی که حین لمینت کردن استفاده می‌شود، خم می‌شوند یا اصلاحا تاب بر می‌دارند اما در کارت‌های ترکیبی کارت ها تاب بر نمی‌دارند.

حتما بخوانید:  مواد مصرفی پرینتر کارت چیست؟

چرا باید از لمینیتور برای لمینیت هولوگرافیک استفاده کنیم؟

در چاپ کارت پی وی سی، لمینیت یک لایه شفاف از فیلم است که بر روی کارت چاپ شده استفاده می‌شود. چاپگرهای کارت با قابلیت لمینیت کردن، لمینیت را در طول فرایند چاپ اعمال می‌کنند. در زیر سه دلیل اصلی برای لمینه کردن کارت‌هایتان اشاره شده است:

لمینیت از ساییدگی کارت محافظت می کند

لمینیت عمر کارت‌های شما را با حفاظت از آنها از ساییدگی بهبود می‌بخشد. لمینت به عنوان یک حائل عمل می‌کند تا تصاویر و متن چاپ شده کارت‌های شما را حفظ کند. به منظور شبیه سازی، یک کارت لمینیت شده و یک کارت بدون لمینیت با یک دسته کلید خراشیده شدند. کارت لمینت شده بدون لطمه باقی می‌ماند در حالی که کارت لمینت نشده به طور قابل مشاهده تخریب می‌شود.

لمینت از از پاک شدن تصاویر و رنگ محافظت می‌کند

اگر به طور اتفاقی کارت شناسایی خود را در داخل جاکارتی برای چند روز در خودرویتان جا گذاشتید، وقتی کارت را از جاکارتی بیرون آورید، متوجه می‌شوید که بخشی از تصویر کارت شما به کاور پلاستیکی جاکارتی منتقل شده است. این فرایند به مهاجرت رنگ معروف است. این واقعه در حالی رخ می‌دهد که یک کارت چاپ شده در معرض گرما و یا تابش نور مستقیم کارت قرار می‌گیرد. لمینت از مهاجرت رنگ محافظت می‌کند. برای نشان دادن این امر:

یک کارت لمینت شده و یک کارت لمینت نشده در کاورهای کارت جداگانه، به مدت 15 روز در آفتاب گذاشته شده و سپس از آنها خارج شده‌اند. تصویر کارت غیر لمینت‌شده به جاکارتی منتقل می‌شود، در حالی که کارت لمینت‌شده بی‌تاثیر باقی می‌ماند. تصاویر و متن روی یک کارت لمینت‌شده در مقایسه با کارت غیر لمینت‌شده برای سال‌ها با حفظ رنگ باقی خواهند ماند.

لمینیت هولوگرافیک امنیت کارت را افزایش می دهد

این لایه امنیت کارت شما را فراهم می‌کند، زیرا هولوگرام ها نمی توانند جعل شوند. زمانی که می‌خواهید لمینیت هولوگرافیک انتخاب کنید، دو گزینه دارید: استاندارد یا سفارشی. هر دو مدل هولوگرافیک مشابه ارائه می‌دهند، با این تفاوت که لمینیت هولوگرافیک استاندارد در بازار عمومی در دسترس است و سطح امنیت لمینیت هولوگرافیک سفارشی را ارائه نمی‌دهد.

اگر شما به کارت های امنیتی نیاز دارید که امکان جعل شدن آن ها سخت باشد، لمینیت هولوگرافیک برای شماست.