مراحل چاپ کارت pvc درون سازمانی چیست؟

مراحل , چاپ , کارت , درون , سازمانی , چیست؟ با 0 نظر

  چاپ کارت pvc درون سازمانی از دیگر روش های بهره جویی از کارت های هوشمند  به گونه محافظت شده و خصوصی تر است. به خصوص دردنیای امروزه که استفاده از کارت های دیجیتال همه گیرتر شده و ارتباط با مشتریان و کارمندان دارای اهمیت بیشتری شده است. در ادامه با توضیحات کامل تر شما را با مراحل این کار آشنا می‌کنیم.

انتخاب کارت مناسب با کار

مرحله اول چاپ کارت درون سازمانی, انتخاب کارت مناسب است. کارت های شما می‌توانند از جنس پی وی سی, پلی کربنات  و... باشند. محبوب ترین و به صرفه ترین جنس کارت در حال حاظر پی وی سی است.

حتما بخوانید: راهنمای اندازه و جنس کارت برای چاپ کارت شناسایی

کارت pvc ازچه چیزی ساخته شده است؟

ماده اصلی سازنده کارت های پی وی سی پلی وینیل کلراید است. پی وی سی سومین پلیمر پلاستیکی در جهان است. تولید این پلاستیک مقاوم به صورت گسترده بعد از پلی اتیلن و

پروپیلن صورت می‌گیرد. نوع پی وی سی سخت (RPVC) درساخت و ساز مانند لوله‌سازی، انواع کارت ها و غیره استفاده می‌شود. با افزودن نرم کننده ها انعطاف پذیرتر شده و استفاده های دیگری نیز پیدا می‌کند.

نکات مثبت استفاده از کارت های PVC  چیست؟

کارت های دیجیتال به منظور آسان تر کردن ارتباط های تعاملی و بصری ساخته شدند. کارت های pvc مقاومت بالاتری نسبت به دیگر کارت های کاغذی و مقوایی دارند. علاوه برکیفیت بالا درچاپ رنگی،بازیافت پذیر و قابل شست و شو نیز هستند.

این کارت ها طول عمر بالایی دارند و در برابر رطوبت،آب،مواد ضدعفونی کننده و غیره مقاوم هستند. قابلیت هوشمند سازی و تنوع بالا نسبت به قیمت مناسبی که دارند ازمزیت های این کارت های پر استفاده است.

کارت pvc خام چگونه ساخته میشود؟

کارت های پی وی سی  از تعدادی لایه، متغییر بین سه الی پنج لایه ساخته می‌شوند. با فشار و حرارت پرس می‌شوند. بسته به نوع کاربرد مثل هوشمند بودن تعداد لایه ها افزایش میابند.

علت چاپ کارت های pvc درون سازمانی چیست؟

بسیاری از مراکز و سازمان ها قصد برون سپاری ساخت و چاپ کارت های هوشمند

خود را ندارند. آنها برای محفوظ نگه داشتن اطلاعات خصوصی سازمان و کارمندان یا مشتریان خود تمامی مراحل چاپ کارت های دیجیتال را درون سازمان خود انجام می‌دهند.

انواع کارت های پی وی سی و کاربرد آنها

کارت های پی وی سی هوشمند یا غیرهوشمند هستند. از انواع آنها میتوان به  کارت پرسنلی، کارت دانشجویی، کارت گارانتی، کارت شناسایی، کارت ویزیت, کارت دانش آموزی، کارت بانکی، کارت اعتباری، کارت عضویت و باشگاه مشتریان و غیره اشاره کرد.

کارت های غیرهوشمند

کارت های غیرهوشمند فاقد چیپ الکترونیکی هستند و قابلیت ذخیره و تبادل اطلاعات را ندارند.

کارت های هوشمند

کارت های هوشمند از دسته کارت هایی هستند که دربین لایه های آنها تراشه الکترونیکی جای گذاری شده که قادر به ثبت وارسال می‌باشند.

انواع کارت های هوشمند

کارت های هوشمند انواع مختلفی دارند و شامل کارت های تماسی و غیرتماسی هستند.

کارت های pvc هوشمند تماسی

کارت های اسمارت یا مغناطیسی از دسته کارت های تماسی هستند. کارت های مغناطیسی یا اسمارت دارای نواری مغناطیسی اند و جزء کارت های کشیدنی هستند. کارت های اسمارت قابل رمزگذاری اند و دارای سرعت و امنیت بالا هستند. کارت های HICO و LOCO از این دسته هستند.

کارت های pvc هوشمند غیرتماسی

این کارت های با استفاده از امواج رادیویی RFID کار می‌کنند. مانند کارت های مایفر1K، مایفر4K، دسفایر، مایفرUHF، RO، RW و...

کارت های خام PVC

برای چاپ کارت های پی وی سی شما در ابتدا به کارت های خام احتیاج دارید. کارت های خام با توجه به کاربرد خود در ضخامت های 300 میکرون،500 میکرون و 760 میکرون ساخته می‌شوند. پی وی سی های خام فاقد طرح و چاپ هستند و محدودیتی در طراحی آنها نخواهید داشت. انواع کارت های خام پی وی سی عبارتند از:

  • کارت خام سفید
  • کارت خام متالیک
  • کارت خام رنگی
  • کارت خام مات
  • کارت خام براق
  • کارت خام مگنتی
  • کارت خام مایفر و RO
  • کارت خام جوهرافشان

این کارت ها در مانی پردازش موجود و قابل سفارش هستند.

آیا چاپ کارت های PVC پرهزینه است؟

با توجه به اینکه شما قصد این را داشته باشید که تمامی مراحل را خودتان انجام دهید یا کارت های سفارشی خریداری کنید بسته به نوع چاپ و تکنولوژی، جنس، ضخامت، طراحی و جزییات چاپ قیمت آن متغییر است.

ویژگی های امنیتی کارت pvc

از مهم ترین ویژگی های کارت های پی وی سی امنیت بالای آنها است. شما می‌توانید برای افزایش امنیت کارت های خود از ساختارهای سطحی،چاپ هولوگرام، چاپ بارکد ساختارهای قابل لمس، استفاده از تراشه و حافظه، اثرانگشت یا امضا استفاده کنید. برای هرکدام از این قابلیت ها به پرینتر و دستگاه های مخصوص احتیاج دارید.

امنیت سازی کارت های پی وی سی چگونه صورت می گیرد؟

شما برای امنیت سازی کارت های خود به یک دستگاه رمزگذار الکترونیکی احتیاج دارید. این کاربه وسیله رمزگذار RFID ،RFID encoder قابل انجام است. این دستگاه رمزگذار به صورت الکترونیکی اطلاعات و داده ها را مانند یک شناسه به خصوص را داخل RFID وارد می‌کند.

RFID چگونه کارمی کند؟

یک خواننده RFID سیگنال های فرکانس رادیویی (RF) را از طیق آنتن ارسال می‌کند. آنتن انرژی را ساطع کرده و آن توسط برچسب یا تراشه متصل به جسم یا کالا را جذب  می‌کند. این تگ از انرژی جذب شده، برای روشن کردن و برگرداندن داده ها از تراشه  تعبیه شده استفاده می‌کند.

طراحی کارت پی وی سی

سازمان شما بعد از تهیه موارد مورد نیاز پرینت کارت ها باید به مراحل طراحی کارت برود. ابتدا باید به مراحل تنظیم و طراحی فایل کارت برای چاپ بپردازید. ما در مقاله ایی جداگانه مراحل کامل و گام به گام آموزش را برای شما گردآوری کرده ایم. اما به طورخلاصه توضیحات کوتاهی درباره طراحی کارت با نرم افزار فتوشاپ به شما می‌دهیم.

حتما بخوانید: نکات مهم برای طراحی کارت های شناسایی

مراحل طراحی کارت پی وی سی

ابتدا آماده سازی اولیه را انجام دهید:

  • متن کارت شما باید شامل اطلاعات اساسی باشد.
  • برای تنظیم طرح و اطلاعات خود می توانید از الگوهای آماده استفاده یا الگوی خود را طراحی کنید.
  • از کارهای گرافیکی در کار خود مانند عکس،لوگو و... در کار خود استفاده کنید.
  • الزامات چاپ مثل تنظیم فرمت فایل،ابعاد و... را رعایت کنید.
  • با رعایت چندین نکته ازجمله سادگی در طراحی، استفاده از حروف بزرگ، نمادهای هوشمندانه، طراحی تعاملی و غیره می‌توانید زیبایی بصری را در کار خود ایجاد کنید.

نرم افزارهای طراحی کارت

برای طراحی کارت می شود از نرم افزارهای فتوشاپ، ایلاستریتور، این دیزاین و دیگر نرم افزارهای طراحی استفاده کرد. خروجی که برای چاپ فایل خود احتیاج دارید را می‌توانید از نرم افزار های ذکر شده ، کورل درا و... بگیرید.

از چه نرم افزاری برای چاپ کارت پی وی سی استفاده کنیم؟

در مرحله بعد با استفاده از نرم افزارهای صدورکارت اطلاعات لازمه را وارد کارت و ذخیره کنید. هدف اصلی نرم افزارها مدیریت فرآیند چاپ کارت های هوشمند است. نرم افزارهای چاپ کارت های هوشمند استفاده چند منظوره و ویژگی هایی را برای افزایش سطوح امنیتی ارائه می‌دهند.

انواع نرم افزارهای کارت های هوشمند

اکثر این نرم افزارها قالب های از پیش تعیین شده دارند تا برای شما آسان تر شود. عملکرد اساسی آنها برای حفظ اطلاعات کاربرها و مسائل امنیتی مناسب است. اما برای عملکردهای پیشرفته تر می‌توانید از نرم افزارهای حرفه ای تر استفاده کنید. نرم افزارها از سطح مبتدی entry level، پیشرفته advanced، امکانات کامل Fully-featured در دسترس هستند.

چگونه نرم افزار مناسب کار خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب مناسب اول ویژگی های اصلی نرم افزارها را طبق کاری که می‌خواهید

انجام دهید در نظر بگیرید. از جمله ویژگی های نرم افزار عبارتند از:

  • عملکرد پایگاه داده Data base functionaly
  • گزینه های رمز گذاری Encoding options
  • اتصال به شبکه Network connectivity
  • سیستم های عامل Operating systems
  • ویژگی های امنیتی پیشرفته Advanced security features هستند.

نرم افزارهای پیشنهادی برای انجام کارcardpresso،cardfive، smart id ،asure id    هستند. دو گزینه برای مدیریت نرم افزار کارت های پی وی سی وجود دارد. یک پلتفرم مبتنی برCloud برای صدور شناسه فیزیکی و یک راه حل خودکار که داده ها و بینش برای ناوگانی را جمع آوری کند.

انتخاب نوع چاپ

چاپ انواع کارت های هوشمند و غیرهوشمند PVC به دو صورت افست یا دیجیتال صورت می‌گیرد.

روش چاپ دیجیتال

در این روش تمامی مراحل چاپ هنگامی که کارت داخل دستگاه قرار دارد صورت می‌گیرد. زمان مراحل کار چاپ دیجیتال کوتاه است اما برای چاپ کارت در تعداد تیراژهای بالا ار لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی‌باشد.

روش چاپ افست

در چاپ افست بر روی کارت پی وی سی طرح مورد نظر بر روی صفحه ای از جنس فلزبه اسم زینک منتقل می‌شود. سپس با مواد شیمیایی و تحریک کردن صفحه زینک، جوهر چاپ بر متن وتصاویر باقی مانده قسمت های فاقد رنگ توسط یک غلتک مرطوب شده و جوهر بر صفحه زده می‌شود. جوهر به دلیل چرب بودن از قسمت های مرطوب عبور کرده و بر قسمت های خشک می‌نشیند.

مزیت های چاپ افست

در تکنیک چاپ افست از رنگ های کامل CMYK ( چهاررنگ Cyan، Magenta، Yellow و Key یعنی فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه است.)  این چهاررنگ رایج ترین نوع رنگی است که در فرآیند چاپ استفاده می‌شوند. چاپ افست به دلیل  سرعت چاپ و کیفیت بالایی که  نسبت به قیمت مناسبی که دارد برای چاپ در تیراژ بالا به صرفه تر است.

 انتخاب پرینتر های کارت پی وی سی

برای چاپ کارت های پی وی سی درون سازمانی به پرینترمخصوص کارت پی وی سی، لوازم و مواد مصرفی پرینتر و... احتیاج است. شما می‌توانید از چاپگرهای مستقیم یا چاپ مجدد استفاده کنید.

نمونه های پرینترهای نیسکا،هایتی،فارگو و... از چاپگرهای مناسب برای کار شما هستند. همینطور شما به  مواد مصرفی چاپگر یا درصورت خرابی به لوازم جانبی مثل ریبون، لمینیت،فیلم،کارتریج و... نیاز پیدا خواهید کرد.

برای چاپ کارت های PVC درون سازمانی می‌توانید تمامی محصولات مورد نیاز با توضیحات تکمیل تر و دانسته های مورد نیاز خود را در سایت مانی کارت را بیابید و تهیه کنید.