انواع پرینتر کارت پی وی سی چیست؟

انواع , پرینتر , کارت , چیست؟ با 0 نظر

بسیار مهم است که در هنگام خرید یک پرینتر کارت با انواع آن آشنا باشید تا بتوانید بهترین پرینتر کارت را با توجه به نیاز های کسب و کار خود تهیه کنید. پرینتر های کارت در سه نوع مستقیم, انتقال مجدد و جوهر افشان در بازار موجود هستند. در این مطلب با این 3 نوع مختلف به طور کامل آشنا خواهیم شد.

پرینتر کارت چیست؟ چه کاربردی دارد؟

چاپگر کارت PVC برای فروشگاه های کوچک و بزرگ و جهت صدور انواع کارت های شناسایی، تخفیف، کارت باشگاه مشتریان و .. بسیار محبوب هستند. بستگی به اندازه سازمان، شما ممکن است تنها نیاز به چاپ چند کارت در یک زمان داشته باشید، یا یک دستگاه چاپ کارت داشته باشید که بتواند صدها کارت به صورت یکجا تولید کند.

اگر قصد ندارید کارت های شناسایی با عکس را با چاپگر خود چاپ کنید، شاید تنها نیاز به یک چاپگر کارت چاپ مستقسم تنها جها چاپ اسم و مشخصات افراد با ریبون مشکی باشید؛ با این حال، یک چاپگر تمام رنگی به شما نتیجه چاپ بهتری می دهد. شما همچنین می توانید یک چاپگر کارت را برروی پایگاه فروش خود نگه دارید تا در زمان خرید کارت های هدیه چاپ کنید. این به شما اجازه می دهد تا متن های خود را بر روی کارت بنویسید.

پرینتر کارت پی وی سی برای باشگاه‌های عضویت مراکز تناسب اندام، سینما،  شهربازی و کسب‌وکار هایی که برای مشتریان خود کارت عضویت صادر می کنند، مناسب است. حتی با پایه‌ترین چاپگر کارت نیز شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار کارت شناسایی،  کارت‌های عضویتی دلخواه خود را چاپ کنید.

چاپگرهای کارت در اشکال و اندازه های مختلف برای هر بودجه و برنامه ای تولید می شوند. از چاپگرهای کارتی تک رنگ و تغذیه دستی مانند هایتی CS200  تا چاپگرهایی با ماژول لمینیت با امکان حجم بالا چاپ  و ایمن مانند نیسکا PR-c151 یا Fargo HDP500  .

بسته به اندازه مؤسسه شما، ممکن است فقط نیاز به چاپ چندین کارت در یک زمان داشته باشید یا ممکن است دستگاه چاپ کارتی را ترجیح دهید که بتواند صدها کارت را همزمان تولید کند. اگر قصد چاپ کارت شناسایی با چاپگر خود را ندارید، ممکن است فقط به یک چاپگر کارت تک رنگ یا سیاه و سفید نیاز داشته باشید.

پرینتر های کارت چند نوع دارد؟

 انواع چاپگر کارت پی وی سی عبارت‌ اند از:

در ادامه هر نوع از پرینتر های کارت را بررسی می‌کنیم.

چاپگرهای چاپ مستقیم

رایج ترین نوع چاپگر کارت شناسایی هستند که برای تولید کارت شناسایی کارت وفاداری، کارت عضویت و موارد دیگر استفاده می شود، چاپگر های Direct می باشد. چاپگرهای DTC از لبه به لبه کارت پشتیبانی نمی کنند ، به این معنی که یک حاشیه سفید کوچک در اطراف لبه سطح کارت باقی می ماند. چاپگرهای مستقیم به کارت برای چاپ طرح های ساده کارت روی کارت های خام و بدون تراشه داخلی ایده آل هستند و هزینه های اولیه کمتری نسبت به چاپگرهای انتقال مجدد دارند.

این پرینترها دارای ریبون های مختلف تک رنگ جهت چاپ متن های مختلف روی کارت نیز می باشند مانند ریبون طلایی، نقره ای ، مشکی، آبی، قرمز و .... . همچنین از این پرینتر های جهت اسکرچ کارت های گارانتی نیز به دلیلی داشتن ریبون اسکرچ استفاده می شوند و می توانند در ساعت تا 400 کارت را اسکرچ کنند. از دیگر قابلیت های این سیستم چاپ می توان به سرعت بالای چاپ کارت ها اشاره کرد. معمولا پرینترهای چاپ مستقیم بدون ماژول های خاصی ارائه می شوند و اگر بخواهید چاپ پشت و روی کارت توسط پرینتر و بدون دخالت دست انجام شود باید ماژول دورو زن بصورت جداگانه تهیه و به دستگاه وصل کنید.

از ریبون های دیگر این پرینتر ها جهت صرفه جویی بیشتر در هزینه و کمتر تمام شدن قیمت نهایی کارت صادر شده می توان یه ریبون های   1/2 YMCKO و 1/3 YMCKO اشاره کرد که قادر هیتند نصف کارت و یا یک سوم کارت را پرینت کنند. این ریبون ها برای کارت هایی مناسب است که طرح از پیش چاپ شده دارند و فقط میخواهید اسم و مشخصات و یک تصویر پرسنلی رنگی روی کارت خود چاپ کنید.

بهترین پرینتر های کارت مستقیم چیست؟

پرینتر های کارت مستقیم محبوب عبارت‌اند از:

چاپگرهای چاپ انتقال مجدد

این پرینتر ها کیفیت چاپ با کیفیت بالاتری را ارائه  و کارت‌هایی را تولید می‌کنند که 3 برابر دوام‌ بالاتری نسبت به  کارت‌هایی که با دستگاه‌های استاندارد Direct چاپ می‌شوند، دارند. چاپگرهای کارت انتقال مجدد روی لبه چاپ می‌کنند، بنابراین هیچ حاشیه‌ای در اطراف لبه سطح کارت باقی نمی‌ماند. پرینتر صدور کارت انتقال معکوس برای چاپ روی کارت های کنترل دسترسی و کارت های هوشمند حاوی تراشه های برجسته ایده آل است.

در این سیستم چاپ به دلیل چاپ تصویر از روی ریبون بر روی فیلم توسط هد و انتقال تصویر توسط هیتر از روی فیلم بر روی کارت به چاپ غیر مستقیم نیز شناخته می شود. در واقع این فرایند به دلیل قرار گرفتن یک لایه فیلم بر روی تصویر چاپ شده و محافظت از اطلاعات، دوامن بالاتری را برای کارت های صادر شده فراهم می کند.

با این پرینترها که با کیفیت های 300 و 600 نقطه بر اینچ در بازار موجود هستند، طرح های پیچیده و تمام رنگی را با کیفیت دیجیتالی عالی چاپ کنید. برخی از این دستگاه ها دارای ماژول دورو زن داخلی می باشند که داخل پرینتر تعبیه شده و برخی دیگر بصورت ماژول های جداگانه ارائه شده اند که می توانید خریداری کنید و روی دستگاه خود نصب کنید.

از دیگر قابلیت های چاپگر انتقال مجدد به چاپ لایه یووی یا فلورسنت روی کارت ها می توان اشاره کرده که تصویر چاپ شده با نور بنفش قابل رویت می شود. این امکان با قرار دادن ریبون یووی در پرینتر فراهم می شود.

ویژگی ها:

  • امکان چاپ بر روی کارت های کنترل دسترسی
  • کیفیت تصویر فوق العاده با وضوح بالا
  • چاپ لبه به لبه کارت
  • یک کارت شناسایی بادوام می خواهید که به مرور زمان از بین نرود

بهترین پرینتر های کارت انتقال مجدد چیست؟

پرینتر های کارت انتقال مجدد محبوب عبارت‌اند از:

حتما بخوانید: مواد مصرفی پرینتر کارت چیست؟

پرینترهای جوهرافشان

چاپ کارت شناسایی جوهرافشان فناوری جدیدی است. سیستم این پرینترها بصورت چاپ مستقیم می‌باشد و هد جوهر را بصورت مستقیم روی کارت پخش می کند و تصویر را ایجاد می کند. از مزایای این دستگاه ها می توان این مورد را عنوان کرد که به دلیل قرار گرفتن هد بر روی کارتریج جوهر، پس از هر بار اتمام کارتریج و تعویض آن، هد دستگاه نیز نو می شود و درصورت آسیب به هد جای نگرانی و نیاز به پرداخت هزینه های بالای تعویض هد برخلاف پرینتر های Direct و انتقال معکوس نمی باشد.

شایان ذکر است به دلیل استفاده از جوهر باید هر چند روز، تعدادی کارت پرینت گرفته شود در غیر این صورت به دلیل خاصیت جوهر، کاریج خشک شده و امکان استفاده ندارد که باید تعویض شود. بنابراین اگر استفاده روزمره از این پرینتر دارید، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد در غیر این صورت فقط هزینه های تعویض کارتریج های خشک شده را برای شما دارد.

این دستگاه ها تنها قادر به چاپ یک طرف کارت هستند و ماژول دورو زن جهت چاپ همزمان دوطرف کارت ها برای‌شان ارائه نشده است. در نظر داشته باشید در این فرایند چاپ که جوهر بر روی کارت قرار میگیرد، دیگر لایه ی محافظی مثل فیلم روی کارت ها کشیده نمی شود و ممکن است طول عمر کمتری تصاویر چاپ شده با پرینتر های جوهرافشان نسبت به پرینتر های غیرمستقیم داشته باشند.

این دستگاه ها تنها کارتریج رنگی دارند و امکان چاپ امنیتی مانند چاپ یووی، واترمارک و ... را نمی توانند برای شما انجام دهند. برخلاف پرینترهای Direct، پرینترهای جوهرافشان امکان چاپ تمام لبه ی کارت را دارند و هیچ حاشیه ای اطراف تصویر چاپ شده باقی نمی گذارند. پرینتر محبوب جوهر افشان پرینتر کارت فارگو HID ELEMENT است.

حتما بخوانید: مواد مصرفی پرینتر کارت چیست؟

درچه صورت پرینتر جوهر افشان برای شما نیاز است؟

  • می خواهید چاپگر شما بسیار کاربرپسند باشد
  • نیاز به کیفیت تصویر با وضوح بالا
  • نیازی به واترمارک هولوگرافیک و ایمن ندارید
  • استفاده مداوم از پرینتر دارید

کدام چاپگر برای شما بهترین است؟

اگر روی کارت‌های پی وی سی بدون تراشه می‌کنید، چاپگرهای مستقیم به کارت ایده‌آل هستند، در حالی که چاپگرهای کارت شناسایی انتقال مجدد برای چاپ طرح‌های پیچیبده تر با کیفیت بالا برای صدور کارت های کنترل دسترسی مناسب‌تر هستند و چاپگرهای کارت پی وی سی جوهرافشان نیز فناوری جدیدی هستند که تازه در زمینه چاپ کارت به بازار آمده اند و کیفیت چاپ و ماندگاری متوسطی ارائه می‌دهند.

در صورتی که یک سازمان با تعداد کارمندان بالا هستید می توانید از پرینترهای ریبونی بخصوص چاپگرهای غیرمستقیم استفاده کنید که علاوه بر کیفیت و ماندگاری بالاتر کارت ها، امکان چاپ امنیتی کارت ها نیز برای شما فراهم می شود تا با بالا بردن ایمنی کارت های کارمندان خود از جعل کارت ها و یا ورود افراد غیرمجاز به مناطق سازمان خود جلوگیری کنید.

اگر کارت های گارانتی صادر می کنید و فقط مشخصات و اطلاعات محصول را روی کارت چاپ می کنید، پرینتر های چاپ مستقیم مناسب کسب و کار شما می باشد. استحلاک این دستگاه ها پایین بوده و با سرعت چاپ بالایی که دارند بخوبی می توانند کار شما را انجام دهند و در حجم های بالا پرینت کنند.

اگر کسب و کارهای کوچکتری را اداره می کنید ولی بصورت مداوم می خواهید کارت چاپ کنید، دستگاه های چاپ کارت جوهرافشان می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. این دستگاه ها کیفیت خوبی را به شما می دهد و می توانند طرح های مختلف را به خوبی بر روی کگارت ها چاپ کنند. برخی از پرینترهای صدور کارت جوهرافشان امکان چاپ 600 نقطه بر اینچ را نیز دارند که کیفیت بالاتری را به شما می دهند.

ما در مانی پردازش انواع پرینتر های کارت مستقیم, غیر مستقیم و جوهر افشان را برای شما موجود داریم. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در مورد پرینتر کارت با ما به شماره 02188442772 تماس بگیرید.