نکات مهم برای طراحی کارت های شناسایی

نکات , مهم , برای , طراحی , کارت , های , شناسایی با 0 نظر

کارت های شناسایی (ID cards) نقش مهمی را در هر مؤسسه حرفه ای با ارائه یک روش شناسایی برای کارکنان، دانشجویان و اعضا ایفا می کنند. طراحی کارت های شما بسیار مهم است. یک کارت هویت به خوبی طراحی شده نه تنها اطلاعات اساسی را ارائه می دهد بلکه تصویر برند و حرفه ای بودن سازمان را نشان می دهد. اگر در نظر دارید کارت های شناسایی فعلی خود را به روز کنید یا سیستم جدیدی را پیاده سازی کنید، در نظر داشتن چند راهنمایی می تواند به شما کمک کند.

اصول کلی طراحی هر گونه کارتی، در همه کسب و کارها متفاوت هستند، اما برخی اصول اساسی طراحی وجود دارد که باید هنگام طراحی کارت‌ها رعایت شوند. ابتدا فکر کنید که آیا کارت به آسانی قابل خواندن است یا خیر. این به نظر می‌رسد که مسئله‌ی ساده‌ای است، اما گاهی می‌خواهید اطلاعات زیادی را درون کارت قرار دهید و به این ترتیب خواندن آن سخت شود. سعی کنید حداقل  اطلاعات لازم را روی کارت قرار دهید و فکر کنید که مخاطبین شما تنها به چه اطلاعاتی نیاز دارند و بر اساس آن، به آن‌ها داده شود. میتوان به راحتی با قرار دادن آدرس وبسایت خود در کارت، شما به مخاطبین خود امکان دستیابی به اطلاعات بیشتر را بدهید.

اطلاعات تماس در کل عموماً باید به راحتی قابل پیدا شدن باشند، اما نیازی نیست که در روی کارت قرار گیرند و می‌توانند در پشت کارت قرار گیرند. به دقت در مورد رنگ‌ها و لوگوها فکر کنید. آنها باید از لحاظ رنگی دارای هارمونی باشند و لوگو باید از لبه‌های کارت فاصله داشته باشد.

اصول طراحی انواع کارت شناسایی

 برای طراحی یک کارت شناسایی حرفه ای قبل از شروع فرآیند طراحی، مهم است به هدف کارت توجه کنید که قرار است به چه منظوری استفاده شود. اطلاعاتی که باید در طراحی کارت  قرار گیرند مانند نام فرد، سمت، عکس، لوگو و هر جزئیات اضافی مورد نیاز را در نظر بگیرید. این به شما کمک میکنید تا طراحی درستی برای کارتهای خود داشته باشید.

انتخاب یک طرح مناسب طرح کارت هویت نقش قابل توجهی در ظاهر کلی آن بازی می کند. انتخاب یک طراحی تمیز و مرتب که خوانایی راحتی را فراهم کند. کارت را به بخش های درست تقسیم کنید و اطلاعات را به صورت یکنواخت در کارت قرار دهید. به عنوان مثال، عکس و نام فرد باید به راحتی قابل مشاهده باشند. انتخاب فونت به طور قابل توجهی می تواند خوانایی کارت شناسایی را افزایش دهد. از استفاده از فونت های تزئینی که ممکن است خوانایی را نقض کنند، خودداری کنید. علاوه بر این، در بخش های مختلف کارت، هماهنگی در سبک و اندازه های قلم را حفظ کنید.

چه نوع تصویری باید استفاده کنیم؟

 تصویر شخصی که در کارت شما قرار می‌گیرد باید یک تیف یا jpg با کیفیت بالا (حداقل 300dpi) باشد تا بهترین کیفیت چاپ را بدست آورید. ایده آل است که تصویر فرد با یک زمینه روشن یا ترجیحا سفید باشد.

کدام طراحی بهترین به نظر می رسد؟

 تمام کارتهای شناسایی بصورت دوطرفه چاپ می شوند. حتی اگر نیازی به چاپ هیچ اطلاعاتی در پشت کارت ندارید، باید از این فضا بهره ببرید. یا آدرس و اطلاعات تماس شرکت خود را در پشت کارت قرار دهید تا هر گونه کارت گم شده به شما بازگردانده شود . اگر از یک نسخه با وضوح پایین از لوگوی شرکت خود (به عنوان مثال تصویری که از یک وب سایت برداشت شده است) استفاده کنید، کیفیت چاپ کارت  شما کاهش پیدا میکند. لطفا از نسخه های با وضوح بالا از لوگوی خود استفاده کنید تا بهترین کیفیت چاپ را بدست آورید.

 برای طراحی کارت ما استفاده از نرم‌افزاری را که برای وب یا طراحی کامپیوتر طراحی شده باشد مانند Fireworks یا Powerpoint توصیه نمی‌کنیم زیرا این نرم‌افزارها همیشه امکان ایجاد فایل‌های با وضوح بالا آماده چاپ را ندارند.

تصاویر باید به یکی از فرمت های PDF، tiff ، jpg یا eps بارگذاری شوند. همه برنامه های نرم افزاری قابلیت تولید حداقل یکی از این فرمت های فایل را دارند.

خط برش: خط برش واقعی. تصویر کارت می تواند در فرآیند برش جابجا شود و خط برش ممکن است کمی متفاوت باشد .باید حداقل (0.125) اینچ فاصله از خط برش در طراحی لحاظ شود تا اطمینان حاصل شود که متن جهت جلوگیری از بریده شدن ،در لبهی کارت قرار نگیرد.

رزولوشن: رزولوشن که به صورت متداول dpi یا نقطه در اینچ نامیده می شود ، یعنی وضوح تصویر. هر چه dpi بالاتر باشد ، تصویر همچنین شفافتر خواهد بود. برای رسیدن به تصویری تمیز و واضح در محصول نهایی ، تصاویر با حداقل رزولوشن 300dpi نیاز است.

متریک های مهم در طرراحی کارت

نرم افزار، فرمت فایل

اکثر طراحان  از coreldraw و illustrator استفاده می کنند. آنها فرمت های مختلف فایل مانند: .cdr، .ai، را می پذیرند. ممکن است فایل را به صورت pdf هم بتوانید طراحی کنید، اما برای برخی جلوه های خاص در طراحی کارت، ممکن است برای گرفتن خروجی بهنتر چاپف فایل لایه باز نیاز باشد تا در صورت لزوم تغییراتی برای گرفتن مطلوب ترین نتیجه کارت های چاپ شده اعمال شود.

برای چاپ کارت های پی وی سی میتوانید از نرم افزار های صدور کارت استفاده کنید. هر پرینتر یک نرم افزار صدور کارت خاص دارد, که مخصوص همان پرینتر است. با این نرم افزار ها طراحی کارت های شما حرفه ای تر و جذاب تر خواهد شد.

فایل های وکتور یا بیت مپ

 بسیاری عکس هایی با وضوح پایین (زیر 300dpi) ارائه می دهند، معمولاً در مانیتور تار به نظر می رسد، این فایل ها برای چاپ کارت  تمام رنگی مناسب نیستند. وقتی یک فایل طراحی می‌کنید، بهتر است که عکس‌ها را به صورت بیت مپ نگه دارید، اما مطمئن شوید که بقیه متن و بلوک‌ها/اشکال/خطی‌های رنگی برداری هستند. برای بهترین نتیجه برای چاپ، فایل های وکتور می تواند اشکال چاپ شده را بسیار واضح و شفاف کند.

CMYK، RGB، رنگ نقطه ای:

برای چاپ، CMYK محبوب ترین تنظیم است. RGB برای وب است، هرگز از آن استفاده نکنید. و برخی از مشتریان به رنگ دقیق نیاز دارند، بنابراین باید از رنگ نقطه ای استفاده کنید.

متن و فونت

 همانطور که در بالا گفته شد برای اطمینان از بهترین نتیجه برای چاپ، متن باید برداری باشد. باید توجه داشته باشید که هنگام گرفتن خروجی نهایی فایل، تمام فونت ها باید به طرح کلی تبدیل شوند. یا باید فونت های استفاده شده را همراه با فایل جهت چاپ باشند. در غیر این صورت، هنگامی فایل روی یک سیستم دیگر باز میشود، فونت تغییر می کند و با تغییر آن، ممکن است طرح بندی نیز تحت تأثیر قرار گیرد.این نکته بسیار مهم است و همیشه توسط برخی از طراحان نادیده گرفته می شود. از حداقل اندازه قلم 7.5pt با فونت های با وزن معمولی استفاده کنید (Futura، Arial، Century Gothic و غیره)

Corpmark، cutline

مطمئن شوید که فایل نهایی دارای علامت corp هستند، این امر در زمان چاپ کارتها کمک می کند تا خطوط برش مشخص باشند.

فویل نقره ای، UV

 اگر می خواهید فویل نقره/UV را به کارت اضافه کنید. یک لایه جداگانه با علامت corp در فایل درست کنید.این قسمت باید یکدست سیاه باشد تا در هنگام چاپ فویل بصورت درست اعمال شود.

ابعاد کارت

کارت ها 86 میلی متر در 54 میلی متر (3.385 اینچ x 2.125 اینچ) با گوشه های گرد با شعاع گوشه 3 میلی متر (0.118 اینچ) هستند. این شکل ثابت است. کارت های پی وی سی به صورت استاندارد، اندازه کارت اعتباری هستند که در طراحی این سایز باسد در نظرگرفته شود.

گزینه‌های سفارشی برای طراحی کارت:

  • بارکد بر روی کارت

 اطمینان حاصل کنید که بارکد بر روی پس زمینه‌ای روشن قرار دارد. در صورتی که زمینه کارت سیاه است، یک مستطیل سفید قبل از قرار دادن بارکد بکشید، در غیر این صورت اسکنر نمی‌تواند آن را بخواند. نوع بارکد باید C39 یا EAN باشد که محبوب‌ترین است.

  • کارت با نوار مغناطیسی

دو نوع نوار مغناطیسی وجود دارد. نوارِ "های-کو" برای کارت بانکی و کارت اعتباری استفاده می‌شود و دارای سطحی ضدمغناطیسی بالاست. نوارِ "لو-کو" محبوب ترین و ارزان‌تر از های-کو است. اگر کارت پلاستیکی مغناطیسی برای استفاده بانکی نباشد، از لو-کو استفاده کنید و قسمت مشکی نوار مگنت در پشت کارت را در طرح خالی بگذارید.

  • نوار امضاء در پشت کارت

 یک مستطیل سفید رنگ به عنوان جای نوار امضا در پشت کارت در طراحی کارت خود قرار دهید تا در مرحله نهایی با جوهر نوار امضا پر شود.

  • برجسته‌سازی روی کارت

 این عمل با یک دستگاه برجسته‌سازی به راحتی انجام می‌شود. و رنگ می‌تواند طلایی، نقره‌ای و سیاه باشد. این مورد به طراحی کارت بستگی دارد. برجسته‌سازی می‌تواند شامل حروف بزرگ و اعداد باشد. در یک خط حداکثر ۲۱ رقم نباید وجود داشته باشد. همچنین برجسته‌سازی بر روی متن چاپی در پشت کارت تأثیر می‌گذارد. آنها قابل خواندن نخواهند بود.

روش‌های تضمین کیفیت چاپ کارت

  • با یک کارت مقاوم و با کیفیت شروع کنید.

استفاده از کارت مقاوم و با کیفیت برای چاپ کارت‌های با کیفیت بالا ضروری است. ماشین چاپ کارت فقط بر روی سطحی صاف و تمیز می‌تواند دقیق چاپ کند. مهم است که از اندازه صحیح کارت اطمینان حاصل کنید و سطح آن صاف، بدون آلودگی باشد. پیشنهاد ما برای شما کارت های پی وی سی است.

حتما بخوانید: راهنمای اندازه و جنس کارت برای چاپ کارت شناسایی

 

  • انتخاب چاپگر مناسب کارت

طراحی کارت فقط زمانی میتواند به خوبی نشان داده شود که که چاپگری که آن را چاپ می‌کند با وضوح بالا باشد. به عنوان مثال، چاپگرهای مستقیم به کارت صرفا برای چاپ مشخصات و یا تصاویر شخص کاربرد دارند. اگر کارت شما فناوری الکترونیک شده دارد یا کیفیت تصویر بالا برای کارت مهم است، در نظر داشته باشید که چاپگر انتقال گزینه مناسب جهت چاپ کارت های شما میباشد.