ویژگی های فیش پرینتر ها

ویژگی , های , فیش , پرینتر با 0 نظر

 

 

 

1 . فیش پرینتر ها از معمول ترین پرینترهای مورد استفاده در پیشخوان ها هستند

فیش پرینتر ها، طی سالها تبدیل به محبوب ترین پرینتر های مورد استفاده در پیشخوان   فروشگاه ها شده اند، چرا که با سرعت و کیفیت بالایی پرینت می گیرند و همچنین هنگام پرینت گرفتن کمتر از دیگر انواع پرینتر ها سرو صدا تولید می کنند.

2 . تقریبا هر رسیدی که تا به حال به دستتان داده اند به صورت حرارتی پرینت شده

برای درک میزان محبوبیت این پرینترها به رسید هایی که همه روزه به دستتان می رسد فکر کنید؛ احتمالا همه آنها تا به اینجای کار توسط پرینتر های حرارتی چاپ شده اند.برای مثال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

همه لیست سفارشات مشتریان یک رستوران که به دست سر آشپز می رسد، یا یک رسید بانکی از عابر توسط پرینتر حرارتی چاپ شده است.

 

3 . پرینتر های حرارتی می توانند تا 20 خط در ثانیه نیز چاپ کنند

ما در ابتدای این مطلب به سرعت بالای این گونه پرینتر ها اشاره کردیم، اما آیا می دانستید این پرینترها می توانند تا 20 خط در ثانیه و حتی سریعتر نیز پرینت کنند؟ برای اینکه در نظر مشتریان از حیث خدمات رسانی نمره قابل قبولی کسب کنید، مطمئنا سرعت عمل شما یکی از مهمترین فاکتور ها خواهد بود. پس از این نظر فیش پرینتر ها گزینه بسیار مطلوبی خواهند بود.

4 .فیش پرینتر ها احتیاج به جوهر ندارند

اغلب پرینتر های حرارتی به یکی از دو صورت زیر کار می کنند:

  • روش سنتی اینگونه است که رولهای کاغذ حساس به دما درون پرینتر قرار می گیرد. این نوع کاغذ ها با حرارت واکنش داده و تصاویر و کلمات روی آنها نقش می بندد
  • پرینتر های جدید تر می توانند از جوهر پرینتر ریبون ( ریبون نوع خاصی از نوار است که بوسیله آن می توان بر روی انواع برچسب چاپ کرد) استفاده کنند، که حاوی مواد واکسی است. کاغذ در طول پرینتر به حرکت در می آید و گرما باعث ذوب شدن مواد واکسی و چسباندن آن به کاغذ می شود. (البته این متد که به آن چاپ انتقال حرارت نیز می گویند، برای چاپ لیبل بیشتر کاربرد دارد)

5. پرینتر های حرارتی دارای امر طولانی هستند

یکی از مزایای پرینتر های حرارتی این است که از قسمت های مجزای کمی ساخته شده. در واقع این گونه دستگاه ها تنها از 3 بخش کلیدی تشکیل شده اند:

  1. قسمت حرارتی برای ایجاد گرما و پرینت روی کاغذ (هد دستگاه)
  2. غلتک فلزی برای به حرکت در آوردن کاغذ درون پرینتر
  3. فنری که با ایجاد فشار بر قسمت تولید کننده گرما، باعث چاپ بر روی کاغذ حساس به دما می شود.

این سادگی در ساختار فیش پرینتر ها، باعث دوام بالای این گونه پرینترها نسبت به فیش      پرینتر های  غیر حرارتی می شود.

6.تاریخچه این گونه پرینتر ها به اوایل دهه 1970 بر می ‌گردد

فیش پرینتر ها تنها چند سال پس از اختراع پرینتر های لیزری ساخته شدند. روشی که به سرعت خود را با میکروکامپیوتر های محبوب اواخر دهه 1970 ، مانند سیستم مشهور 8 بیت آتاری منطبق کرد

از آن مهم تر، کاربرد فیش پرینتر ها در دستگاه نو ظهور فکس در دهه 1990 بود.

 

 

 

7. فیش پرینتر ها با سیستم های جدیدی مثل cloud یا وای فای نیز منطبق شده اند

ادغام پرینتر های حرارتی با تکنولوژی های روز کاملا در حال انجام است. حالا می توان با استفاده از سیستم های وای فای و cloud از شر سیم و ظاهر نامناسب پرینتر های حرارتی در پیشخوان فروشگاه های شیک خلاص شد.

8. زمانی که یکی از فیش پرینتر ها مشکلی داشته باشد، فایل ها به پرینتر دیگری که به سیستم متصل است فرستاده می شود

اگر به تکنولوژی های جدید مثل cloud یا وای فای اطمینان ندارید قابل درک است. اما خوب است بدانید نرم افزار پرینتر دارای الگوریتمی خلاقانه است که بوسیله آن در صورت بروز هرگونه خطا در چاپ رسید مشتریان، اطلاعات رسید را به پرینتر پشتیبان انتقال می دهد.

این سیستم محافظ باعث می شود شما مطمئن شوید هیچ یک از سفارشات را بدون پاسخ رد نکنید و می توانید تمرکزتان را بر روی موارد مهمتری مثل بکار گیری بهینه خدمه یا رسیدگی بهتر به مشتریان بگذارید.

9 .هزینه پایین چاپ

 فیش پرینتر ها نیاز به جوهر ندارند و در ضمن کاغذ مصرفی این پرینترها (رول حرارتی) بسیار ارزان می باشد. در صورت استفاده از فیش پرینتر هزینه نهایی هر قبض یا پرینت 15 سانتی تقریبا 1تومان می باشد!

.

10.بر طرف نمودن مشکل کمبود جا

 فیش پرینتر نسبت به انواع لیزری و سوزنی بسیار حجم کمتری از فضا را اشغال کرده، لذا مشکل اشغال فضای میز کار را تا حدودی مرتفع می نماید.

11.کمبود هزینه های جانبی

شاید برای خرید فیش پرینتر مبلغی بیش از پرینترهای دیگر هزینه کنید، ولی با توجه به کاهش هزینه های جانبی (کاغذ ارزان، عدم نیاز به شارژ جوهر و عدم نیاز به سرویس) بعد از چند ماه با توجه به صرفه جویی انجام شده هزینه خرید فیش پرینتر به شما باز می گردد.
این خصوصیات منحصر به فرد فیش پرینتر سبب شده که این پرینتر ها به طور گسترده در جاهایی مثل رستوران ها، دستگاه های خود پرداز بانک ها (ATM)، داروخانه ها، تاکسی سرویس ها و پیک های موتوری، دستگاه ها نوبت دهی سینماها، فروشگاه و... مورد استفاده گسترده قرار گیرد.