بهترین بارکدخوان میندئو چیست؟

بهترین , بارکدخوان , میندئو , چیست؟ با 0 نظر

با توجه به گسترش استفاده از بارکدها, نیاز بیشتری به بارکدخوان وجود دارد. بارکدخوان ها مارک های متفاوتی دارند در این مطلب ابتدا به تعریف بارکد خوان میپردازیم سپس یکی از بهترین مارک های بارکدخوان یعنی میندئو را با هم بررسی میکنیم.

بارکد خوان (اسکنر POS، بارکد خوان، اسکنر قیمت) چیست؟

بارکدخوان که اسکنر قیمت یا اسکنر نقطه فروش (POS) نیز نامیده می شود، یک دستگاه ورودی دستی یا ثابت است که برای گرفتن و خواندن اطلاعات موجود در بارکد استفاده می شود. دستگاه بارکدخوان شامل یک اسکنر، یک رمزگشا (چه داخلی یا خارجی) و یک کابل است که برای اتصال خواننده به کامپیوتر یا سیستم POS استفاده می شود.

بارکدخوان ها چگونه کار می کنند؟

از آنجایی که یک بارکدخوان صرفاً بارکد را به اعداد و/یا حروف ضبط و ترجمه می‌کند، داده‌ها باید به رایانه ارسال شوند تا یک برنامه نرم‌افزاری بتواند داده‌ها را به اطلاعات ترجمه کند.

اسکنرهای بارکد را می توان از طریق پورت سریال، پورت صفحه کلید یا وسیله واسط به نام wedge به کامپیوتر متصل کرد. بارکدخوان با هدایت یک پرتو نور در سراسر بارکد و اندازه گیری مقدار و الگوی نوری که بازتاب می شود کار می کند. اسکنر انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و سپس توسط رمزگشا به داده تبدیل می شود و به کامپیوتر ارسال می شود.

مزایا و معایب بارکد خوان چیست؟

بارکدخوان ها با مزایای بسیاری که دارند، از جمله افزایش دقت و کارایی، می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا سود خود را بهبود بخشند.

در حالی که استفاده از دستگاه های بارکد خوان معایبی دارد، اما با برچسب گذاری مناسب بارکد و کیفیت برچسب می توان آنها را به حداقل رساند. زمانی که بارکدخوان ها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، خدمات ارزشمندی را به مشاغل و سازمان هایی که نیاز به مدیریت و ردیابی موجودی و کالاهای خرده فروشی دارند، ارائه می دهند.

اگر یک تجارت کوچک باز می کنید یا انبار بزرگی را پیگیری می کنید، یکی از مهم ترین ویژگی ها اسکنر بارکد است. اسکنرهای بارکد طبقه بندی و افزایش قیمت ها را در زمانی که خریداران در صندوق ها هستند آسان می کند و مطمئن می شود که جریان ثابت تراکنش ها هرگز قطع نمی شود. آنها همچنین برای پیگیری تمام موجودی شما از طریق یک کشیدن سریع استفاده می شوند و می توانند داده ها را در اسناد فایل در رایانه شما ارسال و ذخیره کنند.

 

مزایای بارکدخوان چیست؟

بارکدخوان ها چندین مزیت در محیط های خرده فروشی ارائه می دهند:

  • کاهش خطاهای قیمت گذاری
  • افزایش دقت و کارایی
  • بهبود خدمات به مشتریان
  • کاهش سطح موجودی

آیا استفاده از بارکدخوان ها مضراتی دارد؟

بارکدخوان ها چند مشکل دارند:

  • امکان خوانش نادرست، که می تواند منجر به خطاهای داده شود.
  • نیاز به یک خط دید واضح بین بارکد و اسکنر
  • نیاز به چاپ بارکد بر روی برچسب ها یا برچسب ها.

کاربرد انواع بارکدخوان چیست؟

رایج ترین موارد استفاده از بارکدخوان شامل سیستم های POS خرده فروشی، مدیریت موجودی و مدیریت عملکرد دارایی (APM) است.

در سیستم‌های POS خرده‌فروشی، از اسکنر بارکد برای گرفتن اطلاعات محصول استفاده می‌شود تا بتوان آن را به کل خرید مشتری اضافه کرد. سیستم‌های مدیریت موجودی از اسکنر بارکد در برنامه‌های زنجیره تامین برای ردیابی محصولات از زمان دریافت به انبار تا زمان ارسال استفاده می‌کنند.

همه این برنامه های خرده فروشی به کسب و کارها کمک می کنند تا سوابق دقیقی از سطح موجودی خود داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که محصولات در زمانی که مشتریان به آنها نیاز دارند در دسترس هستند.

چند نوع بارکدخوان وجود دارد؟

دو نوع بارکدخوان وجود دارد: دستی و موقعیت ثابت.

  • بارکدخوان های دستی در تنظیمات بسیار متنوعی از جمله فروشگاه های خرده فروشی، انبارها و ساختمان های اداری استفاده می شوند.
  • بارکدخوان‌های موقعیت ثابت معمولاً در برنامه‌های تولید و لجستیک برای ردیابی موجودی یا محصولات در طول فرآیند تولید استفاده می‌شوند.

بارکد خوان ها بسته به مورد استفاده آنها اشکال مختلفی دارند:

دستگار بارکدخوان قلمی

 این بارکد خوان ها بارکد خوان ها فاقد قطعات متحرک هستند و به دلیل دوام و هزینه پایین شناخته شده اند. آنها معمولاً برای اسکن بارکدهایی که بر روی برچسب های کاغذی چاپ می شوند - به عنوان مثال در کتابخانه ها، تحویل بسته ها و تنظیمات اداری استفاده می شوند.

بارکدخوان های اسلات

اسکنرهای اسلات ثابت می مانند و کالای حاوی بارکد به صورت دستی از داخل شکاف کشیده می شود. اسکنرهای اسلات معمولاً برای اسکن بارکدهای روی کارت‌های شناسایی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، برای ردیابی زمان و حضور و غیاب یا کنترل دسترسی فیزیکی.

بارکد خوان های CCD

اسکنرهای CCD دامنه خواندن بهتری نسبت به میله‌های قلم دارند و اغلب در خرده‌فروشی‌ها از طریق رابط نوع "تفنگ" استفاده می‌شوند که تنها یک اینچ از بارکد فاصله دارد. هر بار که بارکد اسکن می شود، چندین قرائت انجام می شود تا احتمال خطا کاهش یابد.

بارکد خوان های تصویر

اسکنرهای تصویر از یک دوربین فیلمبرداری کوچک برای گرفتن تصویری از بارکد استفاده می کنند و سپس از تکنیک های پیچیده پردازش تصویر دیجیتال برای رمزگشایی اطلاعات موجود در بارکد استفاده می کنند. یک اسکنر تصویر می تواند بارکد را از فاصله 3 تا 9 اینچی بخواند و معمولاً هزینه کمتری نسبت به اسکنر لیزری دارد.

بارکد خوان های لیزری

اسکنرهای لیزری، چه دستی و چه ثابت، از سیستمی از آینه ها و لنزها استفاده می کنند تا به اسکنر اجازه می دهد بارکد را بدون توجه به جهت آن بخواند و به راحتی می تواند بارکد را تا فاصله 24 اینچی بخواند.

بارکد خوان های سه بعدی

اسکنرهای سه بعدی تصویری سه بعدی از بارکد ایجاد می کنند که امکان خواندن آن را از هر زاویه ای فراهم می کند. اسکنرهای بارکد سه بعدی معمولاً در محیط های صنعتی، مانند مونتاژ خودرو یا تولید هوافضا استفاده می شوند. بارکدخوان ها بخش مهمی از بسیاری از مشاغل هستند و نیازهای اسکن بارکد آنها بسته به صنعت و کاربرد متفاوت است.

بارکدخوان های CGI

اسکنرهای CGI برای خواندن بارکدهایی که روی سطوح منحنی مانند قوطی یا لوله چاپ می شوند استفاده می شود. اسکنرهای CGI معمولاً در صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده می شوند.

چگونه می توانم از خواندن دقیق بارکد اطمینان حاصل کنم؟

چندین راه برای اطمینان از خواندن دقیق بارکد وجود دارد:

  1. بارکدها را تمیز و عاری از لک یا کثیفی نگه دارید.
  2. مطمئن شوید که بارکدها به وضوح و با دقت مناسب چاپ شده اند.
  3. اطمینان حاصل کنید که بارکدها اندازه مناسبی برای اسکنر مورد استفاده دارند.
  4. از برچسب ها یا برچسب های بارکد با کیفیت بالا استفاده کنید.
  5. بارکدخوان ها ابزاری همه کاره و ضروری برای کسب و کارها در هر نوع و اندازه ای هستند.

هنگام خرید بارکد خوان باید به دنبال چه چیزی باشید؟

ماندگاری

محیطی را در نظر بگیرید که اسکنر بارکد شما در آن قرار خواهد گرفت. آیا در دمای شدید خواهد بود؟ آیا قرار است آن را با خود حمل کنید؟ برای اینکه مطمئن شوید اسکنر بارکد شما بادوام است، بررسی کنید و ببینید که آیا ضد ضربه است، از مواد سخت ساخته شده است، و آیا تست سقوط آن انجام شده است یا خیر. این جزئیات به شما می گوید که آیا می تواند از سقوط های تصادفی و سایر آسیب ها جان سالم به در ببرد.

 

قابلیت بی سیم

اسکنرهای بارکد می توانند با سیم USB و/یا بی سیم باشند. اگر در حال حرکت هستید و قادر به اسکن اقلام روی میز خود نیستید، اسکنرهای بارکد بی سیم عالی هستند. اگر تصمیم دارید که یک اسکنر بی سیم برای شما مناسب است، مطمئن شوید که محدوده فضای شما را پوشش می دهد.

 

ذخیره سازی بارکد

اگر یک اسکنر بارکد بی سیم دارید، اگر قادر به آپلود اسکن های شما در رایانه شما نباشد، باید مطمئن شوید که فضای کافی برای ذخیره بارکدهای شما را دارد. بسته به حافظه داخلی بارکد اسکنر، معمولاً می توانند بین 5000 تا 200000 اسکن را ذخیره کنند. اگر فضای ذخیره‌سازی شما پر است، می‌توانید اسکنر بارکد را به رایانه خود وصل کنید و آن‌ها را آپلود کنید.

اسکن در ثانیه

اسکن در هر ثانیه بارکد به سرعت اسکن و رمزگشایی اطلاعات شما توسط اسکنر اشاره دارد. اکثر اسکنرهای بارکد می توانند بین 100 تا 200 اسکن در ثانیه را اسکن کنند. با این حال، می توانید اسکنرهای بارکد را پیدا کنید که اسکن بسیار بیشتری دارند، مثلاً 600 اسکن در ثانیه.

بنابراین، ما برترین ها را برای شما جمع آوری کرده ایم. گزینه های متعددی پیدا خواهید کرد که نیازهای شما را در هر بخش بزرگ و کوچک برآورده می کنند. اسکنرهای بارکد لیست شده از واحدهایی با سازگاری مطمئن و دستورالعمل های ساده تا قیمت های مقرون به صرفه و برد بی سیم فوق العاده طولانی را شامل می شود. بسته به نیاز شما، قول می دهیم که یک بارکد خوان قابل اعتماد برای شما و کسب و کارتان داشته باشیم.

بارکدخوان میندئو

چه برای یک دفتر خانگی، یک سازمان، یا زمانی که روی پروژه‌های دیگر کار می‌کنید، داشتن اسکنر بارکد Mindeo برای برآورده کردن نیازهای رو به رشد مفید است. اسکنر اسناد به کاربران اجازه می‌دهد اسناد موجود را به کپی‌های دیجیتال تبدیل کنند و اشتراک‌گذاری داده‌ها را بدون دردسر امکان‌پذیر می‌سازد. اسکنرهای قابل حمل برای کسانی که برای کار نیاز به سفر با اسکنر دارند در دسترس است. دانش‌آموزان همچنین اسکنرهای کتاب را برای تبدیل سریع کتاب‌ها به نسخه‌های دیجیتالی مناسب خواهند یافت.

بارکد خوان های میندئو مدل های مختلفی دارند که تعدادی از این مدل عا دیگر تولید نمی شوند و تعدادی دیگر وارد ایران نشده اند. مدل های بارکدخوان میندئو عبارتند از: بارکد خوان دوبعدی میندئو MP720 - بارکد خوان نور و لیزر دوبعدی MD6100 - بارکد خوان دوبعدی میندئو ES4650 - بارکد خوان لیزری صنعتی MD5250 - بارکد خوان نور و لیزر دوبعدی میندئو MD6200 - بارکد خوان Mindeo2250 .

همه محصولات میندئو در مانی پردازش موجود میباشد اما برای این مطلب ما بهترین و جدیدترین بارکد خوان میندئو  یعنی بارکد خوان نور و لیزر دوبعدی میندئو MD6200  را به شما معرفی میکنیم.

بارکد خوان نور و لیزر دوبعدی میندئو MD6200

 

یکی از بهترین بارکد خوانهایی که مانی کارت پیشنهاد می کند ، بارکد خوان MINDEO MD6200  از برند MINDEO می باشد. در این بخش به توضیح بارکدخوان MINDEO MD6200  می پردازیم.

نام: اسکنر بارکد دو بعدی Mindeo MD6200

نوع: اسکنر دستی

نمادها: 2D/1D – یک بعدی و دو بعدی

حالت خواندن: LED

رابط: PS/2، RS232، USB

بی سیم: خیر

توضیحات محصول

اسکنر بارکد پرسرعت MINDEO MD 6200 در زمان صرفه جویی می کند و تطبیق پذیری را ارائه می دهد و به راحتی بین عملکرد دستی و هندزفری جابه جا می شود. الگوی اسکن همه‌جهه شطرنجی 100 خطی به شما امکان می‌دهد بدون توجه به نحوه ارائه کدها، سریعاً ضبط کنید، و اپتیک‌های با کارایی بالا ضبط داده‌های برتر را در طیف وسیعی از بارکدها امکان‌پذیر می‌سازد.

مشخصات محصول

اسکنر بارکد دوبعدی MINDEO MD6200 نماد بارکد را روی صفحه تلفن و هدف اسکن سه بعدی با کیفیت بالا را می خواند.

امکانات:

  • تمام نمادهای اصلی یک بعدی و دو بعدی و همچنین نمادهای روی صفحه نمایش الکترونیکی را می خواند
  • تشخیص خودکار تصویر، از هر دو حالت اسکن دستی و ارائه پشتیبانی می کند
  • طراحی ارگونومیک، شیک و شیک به شما اجازه می دهد تا گرفتن طبیعی و راحت را داشته باشید
  • از سرمایه گذاری آینده شما با قابلیت دوبعدی با قیمت مقرون به صرفه محافظت می کند و نیازهای اسکن بارکد فعلی و آینده را برآورده می کند.
  •  اسکن همه جانبه
  • مناسب برای کار در محیط های کاری متنوع
  •  آماده برای تمامی سیستم های POS
  • ارتقاء سیستم عامل آسان - مقاومت در برابر خراش و سایش مادام العمر به عنوان پنجره خروجی ساخته شده توسط شیشه شناور که از نظر شیمیایی مقاوم شده است.
  •  دارای حفاظت ورودی با عملکرد بالا IP52
  • طراحی ایمنی قابل اعتماد با CE، EMC، RoHS، ایمنی لیزر کلاس I، تایید ایمنی فوتوبیولوژیکی
  • بیش از 50 بار افت 2.0 متری (6.6 فوت) روی بتن
  • آماده برای تمامی سیستم های POS
  • ارتقاء سیستم عامل آسان
  • سفارشی سازی نرم افزار انعطاف پذیر
  •  طراحی ارگونومیک و شیک