پرینتر لیزری چیست؟

پرینتر , لیزری , چیست؟ با 0 نظر

پرینتر لیزری چیست؟

چاپگر لیزری نوع محبوبی از چاپگرهای کامپیوتری است که از فناوری فتوکپی بدون ضربه استفاده می کند که در آن هیچ کلیدی با کاغذ برخورد نمی کند. پرینترهای لیزری از ذرات جوهر میکروسکوپی به صورت پودری استفاده می کنند که به عنوان تونر شناخته می شود. هنگامی که توسط واحد فیوزر گرم می شود، تونر ذوب می شود و اجازه می دهد تا تحت فشار به الیاف کاغذ ذوب شود. مانند کارتریج های جوهر افشان، تونر بیشتر در رنگ های YMCK استفاده می شود. ترکیب این رنگ ها می توانند هر پالت رنگی را بازسازی کنند.

نحوه عملکرد پرینتر لیزری

آنها با استفاده از یک سیم گرم شده برای شارژ مثبت یک درام کار می کنند، که سپس توسط لیزری که بار را در مناطقی که برخورد می کند، از روی آن عبور می دهد. نواحی با بار منفی درام نشان دهنده تصویر یا متنی است که قرار است چاپ شود.

یک غلتک تونر از روی درام عبور داده می شود و ذرات تونر به نواحی دارای بار منفی می چسبند. سپس یک ورق کاغذ در زیر درام پوشش داده شده با تونر وارد می شود و تونر روی سطح آن قرار می گیرد و یک کپی چاپگر از یک سند یا تصویر دیجیتال ایجاد می کند.با اولین چاپگرهای لیزری که در سال 1976 به صورت تجاری در دسترس قرار گرفتند، چاپ لیزری خود را به عنوان یک راه حل چاپ قابل اعتماد و موثر ثابت کرد. پرینترهای لیزری با استفاده از فناوری پرتو لیزر به منظور ارائه خروجی با دقت بالا، انتخاب مناسبی برای دفاتر و مکان‌های کاری شلوغ هستند.

 حکاکی لیزری چیست؟

با نیاز روزافزون به امنیت بصری قابل اعتماد در خط صنعت ، افزودن و ارتقای چاپگر کارت شناسایی از گزینه های مهم امنیتی است. حکاکی لیزری یک روش بسیار ایمن برای شخصی‌سازی کارت تک رنگ است که ویژگی‌ها را در سطح کارت با مواد سیاه رنگ حک می‌کند. این ویژگی شخصی سازی ضد دستکاری و بسیار بادوام را فراهم می کند و جعل و دستکاری را عملاً غیرممکن می کند. تلاش برای تغییر اطلاعات حکاکی شده منجر به آسیب دیدن کارت خواهد شد. این ویژگی‌های امنیتی بیشتر در سیستم‌های ID سازمانی که توسط نهادهای دولتی و بزرگترین شرکت‌ها استفاده می‌شوند، استفاده می‌شوند.

 یکی از راه حل های پیشرفته برای امنیت بصری استفاده از گزینه های حکاکی لیزری است که می تواند به روش های مختلف اجرا شود.

گزینه های حکاکی لیزری:

  1. حکاکی لیزری زیرسطحی: علامت ها در زیر سطح بالای کارت قرار دارند.
  2. حکاکی لیزری اثر لمسی :علامت گذاری به بدنه کارت می رود و همچنین سطح بالایی را مختل می کند و می تواند به عنوان یک ناحیه برجسته با نوک انگشت خود احساس شود.
  3. حکاکی لیزری میکرومتن : فونت کوچکی که در آن هر کاراکتر با اندازه کمتر از 1 نقطه، یعنی ارتفاع کمتر از حدود 0.3527 میلی‌متر تعریف می‌شود تا فقط با یک لوپ یا ذره‌بین قابل خواندن باشد.

ویژگی های ضد جعل برای صدور تخصصی فلت کارت

پرینتر های لیزری فناوری‌های حکاکی لیزری پیشرفته را برای ارائه راه‌حلی جامع برای دولت‌ها و سازمان‌های خدمات مالی که به دنبال اجرای اقدامات ضد جعل برای کارت‌های شناسایی امن یا مالی هستند، توسعه داده است.

 

گرافیک های خاکستری و متن تک رنگ با استفاده از پرتو لیزر با وضوح بالا مستقیماً روی سطح کارت حک می شوند. کارت ها به طور معمول بر اساس یک بستر پلی کربنات (PC) هستند، اما  PVCنیز می توانند در شرایط خاص استفاده شوند.

 

به لطف حکاکی با وضوح بالا (تا 1200 نقطه در اینچ) و چندین گزینه امنیتی کارت یکپارچه، حکاکی های لیزری محافظت فوق العاده ای در برابر جعل و جعل ارائه می دهند. محدوده حکاکی لیزری که در هر دو فرمت دسکتاپ و متمرکز با حجم بالا ارائه  می شود، می تواند با سایر فناوری های شخصی سازی کارت برای راه حل صدور کارت کامل ترکیب شود.

حکاکی تصویر لیزری:

این افکت با حکاکی دو تصویر در کارت در 2 زاویه مختلف ایجاد می شود. هنگامی که در زوایای مختلف مشاهده می شود، تصویری شبیه به یک تصویر هولوگرافیک روی کارت ایجاد می کند. برای این کار یک بدنه کارت مخصوص با ناحیه عدسی شکل روی کارت لازم است تا حکاکی را در دو زاویه متفاوت بپذیرد.

 

  • تصویر لیزری قابل تغییر : CLI روی محور جانبی یا محور کوتاه کارت کج می شود.
  • تصویر لیزری چندگانه : MLI روی محور طولی یا محور طولانی کارت کج می شود.

 

 چندین تکنیک لیزری وجود دارد که سازمان ها می توانند بسته به نیاز خود از آنها برای دادن ویژگی های امنیتی کارت های خود استفاده کنند:

  1. حکاکی لیزری
  2. تایپ برجسته
  3. چاپ تک رنگ لیزری با استفاده از پرینتر لیزری
  4. چاپ عدسی دو تصویری

 همگی می توانند برای ایجاد اعتبار شخصی و ایمن بسیار مورد استفاده قرار گیرند. 

ویژگی های چاپ لیزری :

  1. وضوح تصویر تا 1200 dpi
  2. سطح عمیق امنیت برای بهترین محافظت در برابر جعل
  3. دوام لیزر ممتاز - طول عمر بیش از 10 سال (ISO 24789)
  4. خروجی تا 2000 cph
  5. چاپ امنیتی از جمله میکرومتن، MLI و CLI

 

بسته به نیاز، پرینتر لیزری ،طیف مقرون‌به ‌صرفه‌ای از ویژگی‌های امنیتی اختیاری را ارائه می‌کنند که می‌توانند با هر مشخصات پروژه سازگار شوند. این شامل:

 

  • ریزمتن
  • جلوه های لمسی
  • CLI و MLI
  • IPI™ و LetterScreen™
  • LPI® و FUSE®-ID
  • Tru/window™ LOCK

 

پرینتر لیزری صنعتی

 

هنگامی که یک سند به چاپگر ارسال می شود، یک پرتو لیزر با استفاده از بارهای الکتریکی، سند را روی یک درام پوشش داده شده با سلنیوم می کشد. سپس درام در تونر، نوعی جوهر پودر خشک که به تصویر باردار روی درام می‌چسبد، می‌چرخد. تونر روی یک تکه کاغذ منتقل می شود و با گرما و فشار روی کاغذ ذوب می شود.

 

چاپگر لیزری در اواسط دهه 1980 به عنوان یک چاپگر مستقل برای استفاده با رایانه های شخصی رایج شد. معمولاً جایگزین یک چاپگر ماتریس نقطه ضربه ای یا یک چاپگر جوهر افشان بدون ضربه می شود. پرینترهای لیزری هنوز هم اغلب مستقیماً به یک رایانه شخصی متصل می شوند، اما امروزه بسیاری از آنها به شبکه های محلی (LAN)، گروه های کاری یا کل بخش ها متصل هستند.

 

در برخی موارد، چاپگر لیزری به عنوان یک دستگاه جانبی چند منظوره با قابلیت های چاپ، اسکن، فتوکپی و فکس استفاده می شود. این دستگاه ها به چاپگرهای چندکاره (MFP) معروف هستند. آنها معمولاً MFP یا MFC را برای مرکز چند منظوره به عنوان بخشی از شماره مدل خود دارند.

 

نحوه عملکرد پرینتر لیزری صنعتی

پرینترهای لیزری را می توان در یک دفتر کار خانگی یا یک دفتر تجاری کوچک استفاده کرد. اتصال دفتر معمولاً از طریق اتصال اترنت انجام می شود. در یک دفتر کار خانگی یا کسب و کار کوچک، از کابل یا Wi-Fi برای اتصال چاپگر به دستگاه ها استفاده می شود. Wi-Fi همچنین برای اتصال دستگاه های تلفن همراه به چاپگرها برای چاپ موبایل استفاده می شود.

 

پرینترهای لیزری می توانند چاپ سیاه و سفید و رنگی را انجام دهند، اگرچه چاپگرهای لیزری رنگی گرانتر از چاپگرهای لیزری تک رنگ هستند. معمولاً از پرینترهای لیزری برای چاپ استفاده می شود در حالی که چاپگرهای همه کاره جدیدتر می توانند به عنوان چاپگر، دستگاه کپی، اسکنر و فکس عمل کنند. بسیاری از آنها صفحه نمایش لمسی کاربر پسند دارند.

 

مراحل زیر نحوه عملکرد چاپگر لیزری را شرح می دهد:

 

یک عکس، گرافیک یا تصویر متنی به چاپگر ارسال می‌شود، که فرآیند انتقال آن تصویر به کاغذ با استفاده از ترکیبی از بارهای الکتریکی ساکن مثبت و منفی آغاز می‌شود.

درام گردان بار مثبت می گیرد.

الکترونیک سیستم تصویر را به پرتو لیزر تبدیل می کند.

پرتو لیزر از آینه به درام منعکس می شود و با سوزاندن بار منفی در شکل تصویر، تصویر را روی درام می کشد.

سپس درام تونر بار مثبت را از کارتریج تونر می گیرد. تونر به تصویر بار منفی روی درام می چسبد.

کاغذی که وارد چاپگر می شود بار منفی دریافت می کند.

همانطور که کاغذ از درام عبور می کند، بار منفی کاغذ تونر را از درام با بار مثبت جذب می کند. تونر به معنای واقعی کلمه روی کاغذ می نشیند.

شارژ کاغذ برداشته می شود و یک فیوزر به طور دائم تونر را روی کاغذ می چسباند.

کاغذ چاپ شده از چاپگر آزاد می شود.

بار الکتریکی از درام حذف می شود و تونر اضافی جمع آوری می شود.

 

چاپگرهای لیزری از لیزر، آینه و بارهای الکتریکی برای انجام فرآیند چاپ استفاده می کنند.

نکات خرید پرینتر لیزری

هنگام خرید بهترین پرینتر لیزری برای نیازهای یک کسب و کار، علاوه بر قیمت و گارانتی، برخی از ویژگی های مهمی که باید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:

وضوح

وضوح استاندارد در اکثر پرینترهای لیزری امروزه 600 نقطه در اینچ (dpi) است. این وضوح برای چاپ معمولی روزمره، از جمله کارهای کوچک انتشار رومیزی کافی است. یک چاپگر تولیدی سطح بالا ممکن است وضوح 2400 نقطه در اینچ داشته باشد. برخی از چاپگرهای لیزری هنوز از وضوح 300 dpi استفاده می کنند. این وضوح می تواند باعث نمایان شدن خطوط ناهموار در لبه بیرونی تصویر شود.

برای اصلاح این موضوع فناوری تقویت وضوح (RET)  نقاط کوچک‌تری را در لبه‌های خطوط وارد می‌کند و لبه‌های ناهموار را صاف می‌کند. RET وضوح را بهبود نمی بخشد، اما سند بهتر به نظر می رسد. اگر چاپگری با dpi 300 خریداری می کنید، مطمئن شوید که دارای RET است.

 

زبان های چاپگر

 

چاپگر لیزری که از PCL استفاده می کند را می توان با نصب درایور نرم افزاری که توسط سازنده چاپگر لیزری ارائه شده است، به Postscript ارتقا داد. هنگام ارتقاء برای استفاده از Postscript، چاپگر ممکن است به حافظه بیشتری نیاز داشته باشد. این به این دلیل است که یک چاپگر لیزری قبل از چاپ به کل تصویر در حافظه نیاز دارد و چاپگر Postscript نسبت به چاپگر PCL به حافظه بیشتری برای پردازش نیاز دارد. برنامه مورد استفاده باید از Postscript برای چاپگر لیزری برای چاپ اسناد Postscript پشتیبانی کند.

 

جابجایی کاغذ

هنگام خرید پرینتر لیزری، کار با کاغذ بسیار مهم است. اکثر پرینترهای لیزری از کاغذهای با سایز حروف - 8.5 در 11 اینچ - و سایز قانونی - 11 در 14 اینچ - کاغذ برش دار استفاده می کنند. چاپگرهای تولیدی سطح بالا از کاغذ تغذیه شده با ورق پیوسته استفاده می کنند.

 

زمان گرم کردن و اولین زمان خروج کاغذ (FPOT)

هنگامی که یک چاپگر لیزری روشن است، به زمان نیاز دارد تا فیوزر تا دمای کارکرد گرم شود. اگر چاپگر حالت آماده به کار داشته باشد یا بین کارهای چاپی خاموش باشد، زمان گرم کردن اهمیت بیشتری پیدا می کند. گرم شدن پرینترهای تولیدی و گروه کاری بزرگ پنج تا 15 دقیقه طول می کشد. این دوره انتظار می تواند مانع بهره وری کلی شود.

 

به طور مشابه، FPOT نیز در هنگام جستجوی یک چاپگر با کیفیت بالا یک مورد مهم است. این به مدت زمان طول می کشد تا اولین صفحه یک کار چاپی چاپ شود. هنگامی که یک چاپگر لیزری داده هایی را از رایانه برای چاپ دریافت می کند، پنج تا 30 ثانیه طول می کشد تا چاپگر برای چاپ یک کار جدید آماده شود. این علاوه بر زمان مورد نیاز برای چاپ واقعی سند است.

 

چاپگرهای لیزری در مقابل جوهرافشان: کدام بهتر است؟

پرینتر لیزری از چندین جهت با چاپگر جوهرافشان متفاوت است، از جمله موارد زیر:

 تونر یا جوهر چاپگر لیزری خشک است. در جوهر افشان خیس است.

قیمت اولیه یک چاپگر جوهر افشان کمتر از چاپگر لیزری است. با این حال، با گذشت زمان، کارکرد یک چاپگر جوهر افشان حدود 10 برابر گران‌تر از چاپگر لیزری است، زیرا جوهر به دفعات بیشتری نسبت به کارتریج‌های تونر نیاز به پر کردن دارد، به خصوص اگر از کارتریج‌های تونر با عملکرد بالا استفاده شود.

کاغذ چاپ شده از یک چاپگر جوهر افشان اگر خیس شود لکه دار می شود، اما سند چاپ شده با لیزر این کار را نمی کند.

هر دو نوع چاپگر بی سر و صدا کار می کنند و با استفاده از کارتریج های فونت یا نصب فونت های نرم اجازه می دهند فونت ها اضافه شوند. اگر نیازهای چاپ شما حداقل است، یک چاپگر جوهر افشان کافی است. اما اگر حجم چاپ شما زیاد است، به خرید پرینتر لیزری فکر کنید.

 

 انواع پرینتر لیزری

پرینترهای لیزری به چند دسته تقسیم می شوند، این دسته ها عمدتاً با اندازه و توان پرینترها تعیین می شوند. این فصل ویژگی های هر یک از دسته های اصلی چاپگرهای لیزری را شرح می دهد. شخصی، اداری، گروهی، تولیدی و رنگی.

 

شخصی

پرینترهای لیزری شخصی بسیار کوچک هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی روی میز با سایر تجهیزات کامپیوتری قرار می گیرند و برای استفاده توسط یک کاربر به یک کامپیوتر متصل می شوند. آنها همچنین ممکن است برای استفاده شخصی کاربر ترمینال به پایانه یک رایانه چند کاربره متصل شوند. همه چاپگرهای شخصی ساده هستند، زیرا مکانیزم دوبلکس کردن آنها را بیش از حد بزرگ می کند.

 

به عنوان پرینترهای تک کاربره، اکثر چاپگرهای شخصی خیلی سریع نیستند .چاپگرهای شخصی مقدار نسبتاً کمی کاغذ را نگه می دارند، معمولاً حدود 100 برگ، و اغلب دارای یک سینی کاغذ قابل تنظیم ساده هستند که می توان از آن به عنوان یک کاغذ استفاده کرد. سینی کاغذ اصلی، یا به عنوان یک مرکز تغذیه دستی. بیشتر پرینترهای لیزری شخصی را می توان با مکانیزم تغذیه کاغذ دوم که در زیر چاپگر پیچ می شود، برای کاربرانی که اسناد طولانی چاپ می کنند یا از چندین نوع کاغذ استفاده می کنند، گسترش داد.

 

اکثر چاپگرهای شخصی دارای یک پورت ارتباطی موازی Centronics به عنوان استاندارد برای اتصال به رایانه شخصی هستند. برخی از مدل ها به پورت سریال نیز مجهز هستند، در برخی دیگر این یک گزینه اضافی اختیاری است. چاپگرهای شخصی که برای استفاده با رایانه مکینتاش اپل طراحی شده‌اند، به جای پورت موازی، یک درگاه ارتباطی Appletalk دارند، و چاپگرهای عمومی که می‌توانند با رایانه‌های مکینتاش استفاده شوند، می‌توانند به درگاه Appletalk به عنوان یک درگاه اضافی اختیاری مجهز شوند.

 

برخی از چاپگرهای شخصی یک سوکت کارتریج را برای قرار دادن کارتریج ROM اختیاری حاوی فونت‌های اضافی یا شبیه‌سازی زبان چاپگر دیگر ارائه می‌کنند، اما با توجه به اینکه سازندگان به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه این چاپگرها هستند، ارائه چنین سوکتی کمتر رایج می‌شود.

 

چاپگرهای لیزری اداری

پرینترهای لیزری اداری از نظر فیزیکی بزرگتر از پرینترهای شخصی هستند، اما به اندازه کافی کوچک هستند که به راحتی روی میز با رایانه قرار می گیرند. ممکن است توسط یک شخص استفاده شود یا توسط گروه کوچکی از کاربران به اشتراک گذاشته شود. تعداد زیادی لوازم جانبی برای اکثر چاپگرهای اداری موجود است که به آنها امکان می دهد در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده شوند.

 

چاپگرهای اداری به اندازه کافی سریع هستند  که می توان  آنها را اشتراک گزاری کرد. یا ممکن است توسط یک کاربر که چاپ زیادی انجام می دهد از آنها استفاده شود. چاپگرهای اداری معمولاً دارای یک تغذیه کننده کاغذ با یک سینی ورودی کاغذ با اندازه ثابت هستند که حدود 250 برگ را در خود جای می دهد و گزینه ای از یک تغذیه کننده کاغذ دوم که به پایین چاپگر متصل می شود. چند مدل از چاپگرهای اداری به صورت استاندارد دارای دو فیدر هستند و تقریباً همه چاپگرهای اداری دارای یک منبع تغذیه دستی جداگانه هستند که می توان بدون خالی کردن سینی کاغذ اصلی از آن استفاده کرد.

 

چاپگرهای اداری معمولاً هر دو پورت Centronics موازی و سریال را به صورت استاندارد ارائه می دهند و معمولاً می توانند هر دو پورت را همزمان اجرا کنند و به حداقل دو رایانه اجازه می دهند که متصل شوند. اکثر چاپگرهای اداری همچنین یک اسلات توسعه ارائه می دهند که ممکن است برای افزودن یک کارت ارتباطی چند کاربره، پشتیبانی از چهار کاربر دیگر، یا یک کارت رابط شبکه که امکان اتصال چاپگر به شبکه ای از رایانه های شخصی را فراهم می کند، استفاده شود. در چند مدل از چاپگرهای اداری، شکاف توسعه ممکن است با یک کارت مخصوص برای ارتباطات مرکزی یا مینی رایانه استفاده شود، که معمولاً از رابط های IBM Co-Ax یا Twin-Ax استفاده می شود که در رایانه های اصلی و مینی IBM استفاده می شود. برخی از پرینترهای لیزری اداری با رابط های Appletalk یا Ethertalk برای اتصال به رایانه های Apple Macintosh در دسترس هستند.

 

طیف گسترده ای از گزینه های ارتباطی برای چاپگرهای اداری به این معنی است که می توان از آنها در تعدادی از تنظیمات استفاده کرد. یک چاپگر اداری ممکن است مستقیماً به چندین رایانه شخصی متصل شود یا توسط چندین رایانه متصل به یک شبکه به اشتراک گذاشته شود. ممکن است در درجه اول توسط یک فرد از طریق پورت موازی استفاده شود، و گاهی اوقات توسط چندین نفر دیگر استفاده شود. در برخی موارد ممکن است یک چاپگر اداری هم به یک کامپیوتر شخصی محلی و هم به یک پردازنده مرکزی در مکانی از راه دور متصل شود که نیاز به چاپگر اختصاصی برای هر کامپیوتر را از بین می برد.

 

اکثر چاپگرهای اداری یک یا دو اسلات توسعه کارتریج ROM را برای افزودن فونت و شبیه‌سازی زبان چاپگر اضافی ارائه می‌کنند.

این چاپگر ها معمولاً ساده هستند، اما چند مدل از چاپگرهای اداری دارای مکانیسم‌های دوبلکس هستند که به عنوان موارد اضافی اختیاری در دسترس هستند. اینها معمولاً در پشت چاپگر پیچ می شوند و سطح میز مورد نیاز را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. به طور کلی، مکانیسم‌های دوبلکس اضافی برای استفاده گاه به گاه در نظر گرفته شده‌اند و برای مقادیر قابل توجهی از چاپ دورو به اندازه کافی قابل اعتماد یا قوی نیستند. تعداد بسیار کمی از چاپگرهای اداری نیز دارای یک سیستم سینی خروجی چندگانه به عنوان گزینه اضافی هستند. این نوع دستگاه کمیاب است و اجازه می دهد تا خروجی چاپ شده به یک سینی خاص هدایت شود تا به راحتی مرتب سازی و جداسازی پرینت های کاربران مختلف انجام شود.

 

پرینتر گروه کاری

چاپگرهای گروه کاری به صراحت برای اشتراک گذاری بین تعدادی از کاربران در یک شبکه طراحی شده اند. اکثر چاپگرهای گروه کاری به صورت روی زمین طراحی شده اند، اگرچه تعداد کمی از آنها به اندازه کافی کوچک هستند تا روی میز یا پایه قرار بگیرند. چاپگرهای گروه کاری به‌عنوان دستگاه‌های مشترک، طوری طراحی شده‌اند که بدون نظارت، در گوشه دفتر یا بیرون در راهرو کار کنند، نه نزدیک کاربر، و به همین دلیل باید بتوانند بدون دخالت اپراتور برای مدت طولانی کار کنند.

 

به عنوان دستگاه های چند کاربره، چاپگرهای گروه کاری باید نسبتاً سریع چاپ کنند. آنها ممکن است چند سینی کاغذ بزرگ یا تعدادی سینی کوچکتر ارائه دهند، اما در هر صورت مقدار زیادی کاغذ، معمولاً حدود 1500 تا 2500 برگ را در خود جای می دهند. تعدادی از چاپگرهای گروه کاری کوچکتر چاپگرهای اداری بزرگ هستند و امکان تغذیه دستی را ارائه می دهند، اما اکثر چاپگرهای گروه کاری تغذیه دستی ارائه نمی دهند زیرا باعث اختلال در فعالیت های چاپ سایر کاربران می شود.

 

این چاپگر ها معمولاً یک پورت موازی Centronics و یک پورت سریال را ارائه می دهند. در حالی که آنها پورت های موازی و سریال معمولی را ارائه می دهند، اکثر چاپگرهای گروه کاری برای استفاده در شبکه های رایانه ای شامل چندین رایانه شخصی یا مینی رایانه یا ترکیبی از هر دو در نظر گرفته شده اند. برای این منظور آنها یک اسلات گسترش با سرعت بالا برای کارت رابط شبکه فراهم می کنند. کارت شبکه معمولاً باید جداگانه خریداری شود، زیرا انواع مختلفی از پروتکل‌های اتصال شبکه و ارتباطات شبکه وجود دارد، و اکثر تامین‌کنندگان چاپگرهای گروه کاری طیف وسیعی از کارت‌های شبکه را ارائه می‌دهند. به عنوان یک نوع چاپگر نسبتاً سریع، چاپگر گروه کاری برای استفاده با کامپیوترهای کوچک به عنوان یک چاپگر اختصاصی نیز مناسب است، بنابراین برخی از مدل‌ها مجموعه‌ای از کارت‌های رابط کوچک رایانه را ارائه می‌دهند و چند چاپگر نیز پورت موازی Dataproducts را ارائه می‌دهند که توسط برخی از مینی رایانه‌ها استفاده می‌شود.

 

تعدادی از پرینتر لیزری گروه کاری کوچکتر امکان استفاده از کارتریج های ROM را برای فونت های اضافی می دهند، با این حال اکثر چاپگرهای این کلاس به جای آن از هارد دیسک داخلی استفاده می کنند. هارد دیسک اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از فونت ها روی چاپگر بارگذاری شود تا نیازهای متنوع تعداد زیادی از کاربران را برآورده کند. از آنجایی که آنها چاپگرهای چند کاربره هستند، برای کاربران مناسب نیست که پیکربندی چاپگرهای گروه کاری را برای انجام وظایف چاپی خاص تغییر دهند، بنابراین چاپگر گروه کاری باید فضای کافی برای فونت ها، فرم ها و غیره فراهم کند تا نیازهای همه کاربران خود را برآورده کند. بدون پیکربندی مجدد

 

در برخی از چاپگرهای گروه کاری، هارد دیسک برای چرخش کار استفاده می شود، در این صورت چاپگر یک صفحه کنترل یا ترمینال ارائه می دهد که با آن می توان صف کار را کنترل کرد.

تعدادی از پرینتر های لیزری گروه کاری کوچکتر یک واحد دورو را به عنوان یک گزینه اضافی ارائه می دهند، اما اکثر آنها یا فقط ساده هستند، یا مکانیسم دوروی داخلی را دارند و برای چاپ دورو پیوسته مناسب هستند. اکثر چاپگرهای گروه کاری همچنین دارای یک سینی خروجی با ظرفیت بالا با تسهیلات تعدیل کار یا یک سیستم سینی خروجی چندگانه هستند که می تواند کارهای کاربران را جمع آوری کند. ارائه نوعی جداسازی کار در سینی خروجی یکی از ویژگی‌های کلیدی اکثر چاپگرهای گروه کاری است، زیرا مواقعی وجود دارد که چندین کار چاپ از کاربران مختلف منتظر حذف از سینی خروجی هستند. چند چاپگر اداری پرسرعت به عنوان چاپگرهای گروه کاری فروخته می شوند، اما این چاپگرها جداسازی کار را ارائه نمی دهند و واقعاً برای چاپ چند کاربره بدون مراقبت مناسب نیستند.

 

پرینتر های لیزری تولید

چاپگرهای تولیدی پرینترهای تخصصی با سرعت بالا هستند که معمولاً انتظار می رود یک اپراتور در آن حضور داشته باشد. اکثر چاپگرهای تولیدی دستگاه‌های بسیار بزرگی هستند که روی زمین قرار می‌گیرند، که اغلب به منبع برق سه فاز نیاز دارند و گاهی اوقات به یک محیط "اتاق کامپیوتر" مجهز به تهویه مطبوع نیاز دارند. اکثر چاپگرهای تولیدی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌طور مداوم در تمام طول روز کار کنند، و برخی از آن‌ها در صورت استفاده شبانه‌روزی در محیط‌های شیفت‌کاری کارآمدترین کار را دارند. اینها پرینترهای متصل به پردازنده مرکزی هستند که برای قبوض گاز و برق، صورت‌حساب‌های بانکی و کارت اعتباری، عکس‌های پستی بازاریابی و سایر برنامه‌هایی که نیاز به چاپ با سرعت بالا و حجم بالا دارند، استفاده می‌شوند.

 

تمام چاپگرهای تولیدی دارای حجم زیادی از دیسک ذخیره سازی برای فونت ها، فرم ها، و یک قرقره کار بزرگ هستند، و اکثر آنها دارای یک ترمینال با اندازه کامل یا رایانه شخصی برای اپراتور برای کنترل چاپگر هستند.

 

پرینتر های لیزری تولیدی همیشه دارای یک مکانیزم دوطرفه به عنوان استاندارد و سینی های کاغذ خروجی با ظرفیت بالا هستند که اغلب دارای تسهیلات افست کار هستند. مقدار کاغذ تولید شده توسط پرینترهای تولیدی مشکل خاصی را ایجاد می کند (یک چاپگر 90 p.p.p. که 15 ساعت کار می کند می تواند به راحتی 75000 برگ در روز تولید کند)، بنابراین طیف گسترده ای از گزینه های "تمام" برای چاپگرهای تولیدی موجود است. اینها عبارتند از: ماشین‌های تاشو و منگنه‌سازی خودکار برای ساختن کتابچه‌ها، ماشین‌های صحافی چسب برای اسناد لبه‌بندی شده، و ماشین‌های پر کردن پاکت برای تا کردن و قرار دادن ورق‌ها در پاکت‌ها.

 

رنگ

چاپگرهای لیزری رنگی یک پیشرفت نسبتاً جدید هستند، تا همین اواخر ثابت شده بود که کار با کاغذ با دقت کافی برای قرار دادن چهار تصویر مورد نیاز (فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه) دقیقاً روی یکدیگر دشوار بود. چاپگر رنگی مانند چاپگر تک رنگ عمل می کند، با این تفاوت که چهار بار روی کاغذ چاپ می شود. چاپگرهای رنگی هنوز از یک گیرنده نوری استفاده می کنند، اما به طور متوالی رنگ ها را به کاغذ منتقل می کنند تا تصویر را ایجاد کنند.

 

  • پرینتر لیزری تک رنگ چاپگرهای لیزری تک رنگ فقط سیاه و سفید چاپ می کنند. ...
  • پرینتر لیزری رنگی چاپگرهای لیزری رنگی در رنگ های فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی چاپ می شوند. ...
  • چاپگر لیزری فشرده این چاپگرها دارای طراحی کوچکتر و فشرده هستند. ...
  • پرینتر لیزری چند کاره

 

 

اکثر چاپگرهای رنگی به عنوان محصولات گروه کاری تخصصی طراحی شده اند، به طوری که می توان آنها را بین چندین کاربر که به رنگ نیاز دارند به اشتراک گذاشت. سرعت چاپگرهای رنگی کم است، معمولاً 2 تا 8 بعد از ظهر. در حالت رنگی، بنابراین معمولاً فقط برای چاپ رنگی استفاده می شوند و یک چاپگر تک رنگ معمولی جداگانه برای چاپ معمولی استفاده می شود.

 

چند چاپگر رنگی وجود دارد که می توانند در دو حالت رنگی و تک رنگ کار کنند. این چاپگرها معمولاً به اندازه یک چاپگر تک رنگ اختصاصی، تک رنگ چاپ می‌کنند، و سرعت چاپ صفحات رنگی در یک کار چاپی را کاهش می‌دهند، و بنابراین می‌توانند به عنوان یک چاپگر گروه کاری معمولی با این امکان برای تولید چاپ‌های رنگی گاه به گاه استفاده شوند.

 

اکثر چاپگرهای لیزری رنگی یک پورت موازی و یک پورت سریال Centronics و طیف وسیعی از گزینه‌های اتصال به شبکه متناسب با وضعیت آنها به عنوان دستگاه‌های مشترک ارائه می‌کنند.

 

مکانیسم های پیچیده پرینترهای لیزری رنگی به این معنی است که آنها معمولاً بزرگتر از چاپگرهای تک رنگ مشابه هستند، که به نوبه خود فضا را برای چندین سینی کاغذ فراهم می کند، اما به طور کلی سرعت پایین چاپگرهای رنگی آنها را محدود به یک نقش تخصصی می کند و طیف وسیعی از چاپگرها را محدود می کند. گزینه های ورودی و خروجی برای آنها محدود است.

 

رنگ را برجسته کنید

طیف وسیعی از چاپگرهای تولید شده توسط شرکت زیراکس وجود دارد که رهبر بازار در چاپگرهای تولیدی است که "رنگ برجسته" را ارائه می دهد. رنگ هایلایت توانایی قرار دادن دو رنگ در صفحه است، معمولاً سیاه و یک رنگ دیگر. چاپگرهای رنگی هایلایت زیراکس، دو رنگ را در یک گذر از روی کاغذ و بدون کاهش سرعت، با استفاده از یک فرآیند خاص که امکان استفاده همزمان دو تونر رنگی متفاوت را روی گیرنده نوری می‌دهد، اعمال می‌کنند. طیف سایه هایی که می توان با این تکنیک تولید کرد به طرز شگفت انگیزی گسترده است و می تواند از نظر بصری بسیار مؤثر باشد. از همه جهات دیگر، پرینترهای رنگی هایلایت زیراکس مانند پرینترهای تولید معمولی رفتار می کنند.

*برای خرید انواع پرینتر چاپ کارت لیزری و غیر لیزری و اطلاعات بیشتر پرینتر ها به صفحه محصولات ما سر بزنید.