انواع انکدر کارت پی وی سی

انواع , انکدر , کارت با 0 نظر

انواع انکودر های کارت های پی وی سی

انکودر به چه معناست؟

انکودر در لغت به معنی رمز گذاری بر روی هر چیزی از جمله شی و … که این قابلیت را داشته باشد معنا      می شود. کارایی انکودر ( Encoder ) ها به این صورت می باشد که اطلاعات موقعیت را دریافت کرده و این اطلاعات را به تجهیزات دیگر وارد می کند. انکودر ها در واقع یک نوع سنسور خاص هستند.

انکودر ها بسته به نوع کارایی که دارند با هم متفاوت هستند. انکودر ها را برای کد گذاری روی کارتهای پی وی سی pvc به دو دسته تقسیم می نمایند:

  • کانتکت(تماسی)
  • کانتکت لس(غیر تماسی)

 

کانتکت (Contact):

کارت های تماسی همانطور که از نام آن ها مشخص می باشد باید توسط یک دستگاه که مختص آن ها می باشد از جمله انکودر ها تماس برقرار کنند تا اطلاعات (رمز گذاری) مربوطه وارد کارت های پی وی سی شوند و همینطور اطلاعات وارد شده خوانده شود.

 

کانتکـت لس  (Contactless):

علت نام گذاری کارت کانتکت لس (Contactless) وجود فن آوری که در کارت های پی وی سی اضافه شدند.  کارت های کانتکت لس (Contactless) از طریق امواج رادیویی (بسته به کارت و انکودر از فاصله ۵ سانتی متر تا ۱۲ متر) دیتا (رمز گذاری) را داخل کارت انتقال میدهد.

 

انکودر کارت هایRFID

انکودر هایی که با تکنولوژی امواج رادیویی با فرکانس های مختلف قابل دسترس هستند. انکودر های غیر تماسی از دقت بسیار بالایی برخودار هستند .

 

انکودر کارت های مگنت (کارت مغناطیسی)

دقت پایین تری نسبت به انکودر های RFID  را دارا می باشند. انکودر های کارت های مغناطیسی در محیط هایی که احتمال آلودگی دارند یا ممکن است رطوبت وجود داشته باشد و سایر شرایط های محیطی مقاومت قابل توجهی دارند و برای شرایط های محیطی خاص انتخاب مناسبی است.