کارت های هوشمند پی وی سی چیست

کارت , های , هوشمند , چیست با 0 نظر

"کارت هوشمند". وقتی این عبارت را می شنوید، احتمالاً ذهن شما به سمت تمام دفعاتی می رود که از کارت اعتباری استفاده کرده اید. اما پس از مطلب امروز، خواهید فهمید که چرا می‌توانید امنیت کسب‌وکار خود را روی پلاستیک نیز قرار دهید. یا به طور دقیق تر، چرا به کارت هوشمند پی وی سی نیاز دارید.

انواع کارت های هوشمند چیست؟

برای شروع، باید این موضوع را بدانید که کارت های نوار مغناطیسی قطعاً کارت هوشمند نیستند.

حافظه در مقابل ریزپردازنده

کارت های هوشمند در دو نوع حافظه و ریزپردازنده (تراشه هوشمند) عرضه می شوند. کارت های حافظه, داده ها را ذخیره می کنند و می توانند به عنوان حافظه های USB کوچک با امنیت اختیاری مشاهده شوند. از سوی دیگر، یک کارت ریزپردازنده می تواند اطلاعات موجود در حافظه خود را روی کارت اضافه، حذف و دستکاری کند.

مانند یک کامپیوتر مینیاتوری، کارت ریزپردازنده دارای یک سیستم عامل درگاه ورودی/خروجی و یک هارد دیسک با ویژگی های امنیتی داخلی مانند رمزگذاری است.

تماس در مقابل بدون تماس

کارت های هوشمند دارای دو نوع رابط مختلف هستند: تماسی و بدون تماس. کارت‌های هوشمند تماسی در یک کارت‌خوان هوشمند قرار می‌گیرند و تماس فیزیکی با خواننده برقرار می‌کنند.

با این حال، کارت های هوشمند بدون تماس دارای یک آنتن تعبیه شده در داخل کارت هستند که امکان برقراری ارتباط با خواننده را بدون تماس فیزیکی فراهم می کند. شما ضربه بزنید و پرداخت کنید. بدون تماس آسان و راحت است. به دلیل همه‌گیری اخیر، این روند در همه جا قابل توجه است.

پی وی سی ماده سختی است که گزینه مناسبی برای کارت شناسایی است. توصیه می کنیم برای کسب و کار کارآمد و ایمن، از کارت هوشمند 100% پی وی سی استفاده کنید.

کارت هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟

کارت‌های هوشمند راه‌هایی را برای شناسایی و احراز هویت دارنده و اشخاص ثالثی که می‌خواهند به کارت دسترسی داشته باشند، ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، دارنده کارت می تواند از یک کد پین یا داده های بیومتریک برای احراز هویت استفاده کند.

آنها همچنین راهی برای ذخیره ایمن داده ها روی کارت و محافظت از ارتباطات با رمزگذاری ارائه می دهند. کارت های هوشمند یک فرم فاکتور قابل حمل و استفاده آسان را ارائه می دهند.

مشخصات فنی کارت هوشمند:

ویژگی

شرح

ظرفیت های حافظه

- EEPROM: تا 128 کیلوبایت (غیر فرار)

- حافظه فلش: تا چند مگابایت (غیر فرار)

- رم: تا 256 کیلوبایت (فرار)

 

ریزپردازنده ها

- ریزپردازنده های 8 بیتی، 16 بیتی یا 32 بیتی

 

سیستم های عامل

 

- کارت جاوا، MULTOS، سیستم عامل های اختصاصی

 

رابط های ارتباطی

 

- تماس: استاندارد ISO/IEC 7816

- بدون تماس: استانداردهای ISO/IEC 14443 یا ISO/IEC 15693

- رابط دوگانه: هر دو رابط تماسی و بدون تماس

 

رمزگذاری داده ها

 

- AES (استاندارد رمزگذاری پیشرفته)

- DES (استاندارد رمزگذاری داده ها) و DES سه گانه (3DES)

- RSA (Rivest-Shamir-Adleman)

- ECC (کریپتوگرافی منحنی بیضوی)

 

امضاهای دیجیتال

 

 

- RSA

- DSA (الگوریتم امضای دیجیتال

- ECDSA (الگوریتم امضای دیجیتال منحنی بیضوی)

 

پروتکل های رمزنگاری

 

- TLS (امنیت لایه حمل و نقل)

- SSL (لایه سوکت های امن)

 

مزایای کارت هوشمند چیست؟

کارت های هوشمند دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که هم به نفع مصرف کنندگان و هم برای سازمان های صادرکننده است.

 

کارت های هوشمند ارائه می دهند:

  • امنیت (طرح فیزیکی تراشه به گونه ای طراحی شده است که در برابر دستکاری مقاوم باشد و بخش بزرگی از کد سیستم عامل به محافظت از خود اختصاص داده شده است.)
  • محرمانه بودن (کارت و داده های آن نزد شما هستند و شما تصمیم می گیرید که با آنها چه کار کنید.)
  • قابل حمل (شما آن را در کیف پول یا تلفن خود حمل می کنید.)
  • راحتی (نتیجه همه موارد فوق)

کارت‌های هوشمند امنیت و محرمانگی بیشتری را نسبت به سایر ابزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات مالی یا تراکنش‌ها ارائه می‌کنند و آنها را به یک راه‌حل عالی برای معاملات تجارت الکترونیک تبدیل می‌کند.

از آنجایی که آنها دارای یک ریزپردازنده مقاوم در برابر دستکاری هستند، قدرت پردازش قابل توجهی برای محافظت از اطلاعات و رمزگذاری و اجرای دستورالعمل های برنامه های خاص دارند. اینجاست که کارت‌های هوشمند مزیت زیادی نسبت به کارت‌های magstripe دارند.

 

کارت هوشمند مکانی امن برای ذخیره اطلاعات ارزشمند مانند کلید خصوصی، شماره حساب، رمز عبور یا اطلاعات شخصی است. همچنین مکانی امن برای انجام فرآیندهایی است که فرد نمی‌خواهد در معرض دید جهانیان قرار گیرد، به عنوان مثال، انجام رمزگذاری کلید عمومی یا کلید خصوصی.

مزیت کارت هوشمند این است که می توانید پین یا اثر انگشت را به صورت آفلاین تأیید کنید.

برنامه های کاربردی تجاری

کارت های هوشمند همچنین برای بسیاری از برنامه های تجاری در محیط های B2B و B2C مفید هستند. علاوه بر این، قابلیت حمل و به روز شدن کارت هوشمند، آن را به یک فناوری مناسب برای اتصال دنیای مجازی و فیزیکی و برنامه های کارت چند شریک تبدیل کرده است.

برای پرداخت های بانکی آنلاین، کارت های نمایشی جدید در دسترس هستند. آنها با LCD و به صورت اختیاری با یک صفحه کلید ارائه می شوند.

کاربرد کارت هوشمتد

کارت ها اطلاعات، پول و برنامه هایی را ذخیره می کنند که می توانند برای موارد زیر استفاده شوند:

 

  • بانکی/پرداخت
  • وفاداری و تبلیغات
  • کنترل دسترسی
  • شناسایی
  • تهیه بلیط
  • پارکینگ و اخذ عوارض

 

پی وی سی به چه معناست؟

PVC مخفف پلی وینیل کلراید، پلیمر پلاستیکی قوی است. تقریباً 40 میلیون تن از آن هر سال تولید می شود که آن را به یکی از پرمصرف ترین پلیمرهای جهان تبدیل می کند.

اگرچه ممکن است نام آن را ندانید، اما شکی نیست که مدت ها قبل با کارت های هوشمند پی وی سی آشنا شده اید. در کارت های بانکی ,کارت های هدیه, کارت ملی و ... از کارت های هوشمند پی وی سی استفاده میشود.

 حتی برای یافتن آن لازم نیست خیلی دور بگردید. پی وی سی تقریبا در هر اتاق خانه شما وجود دارد. آن را در بطری های لوله کشی و لوازم آرایشی که در دستشویی یا ظروف غذا و کابینت در آشپزخانه ، ببینید. در بطری های مواد شوینده لباسشویی، کت های بارانی، چکمه ها و موارد دیگرنیز وجود دارد.

همانطور که برای سیستم امنیتی شما، PVC نشان‌های ID را تشکیل می‌دهد که به جیب می‌روند یا به راحتی از بند‌های سفارشی آویزان می‌شوند.

 

چرا PVC را برای امنیت توصیه می کنیم؟

کارت های هوشمند پی وی سی به طور کلی بهترین راه حل برای تولید کارت شناسایی در نظر گرفته می شوند زیرا بادوام و انعطاف پذیر هستند.

چاپ تمام متن ها، عکس ها و گرافیک هایی که برای ایمن نگه داشتن کسب و کار خود نیاز دارید، برای شما آسان خواهد بود. ما حتی امکان افزودن نشان‌های هولوگرافیک و واترمارک را نیز فراهم کرده‌ایم، دو ویژگی که جعل نشان‌های ID شما را غیرممکن می‌کنند.

استفاده از PVC نه تنها به این معنی است که بازتولید نشان های شما دشوارتر است، بلکه تصویری حرفه ای از شرکت شما نیز ارائه می دهد. آنها به سرعت با دقت بی عیب و نقص چاپ می شوند و شما هرگز نگران لکه دار شدن آنها  نیستید.

برای یک بازدیدکننده، این تجربه یکپارچه اولین تاثیر استثنایی را ایجاد می کند. برداشت اول همه چیز است، بنابراین یک تجربه چاپ روان برای مهمانان و کارمندان به طور یکسان می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند.

بهتر از همه،باعث صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد. هنگامی که یک چاپگر ID PVC را به کسب و کار خود اضافه می کنید، یک سیستم شناسایی قابل اعتماد در حال استفاده خواهید داشت که نیاز شما به پرسنل امنیتی را کاهش می دهد و مسئولیت قانونی شما را کاهش می دهد.

نحوه ساخت کارت شناسایی PVC

اگرچه ممکن است فقط یک تکه پلاستیک نازک به نظر برسد، اما کارت های هوشمند پی وی سی حداقل از چند لایه حتی نازک تر از مواد تشکیل شده اند. نوع مواد، ضخامت، تعداد لایه های مختلف و کیفیت مواد استفاده شده، همگی تأثیر زیادی بر محصول نهایی دارند.

دانستن نحوه ساخت کارت PVC می تواند تفاوت بزرگی در دانستن نحوه جستجوی کیفیت ایجاد کند.

به عنوان مثال، کارت‌های شناسایی پی وی سی سفید سفید استاندارد از چندین لایه مواد سفید لایه‌ای تقریباً به ضخامت کامل کارت ساخته می‌شوند. دو لایه 13 میل و معمولاً یک لایه نهایی در بالا و پایین. لایه های بالا و پایین از مواد بسیار نازک و شفاف ساخته شده اند که به طور خاص برای انواع ظاهر و گزینه های چاپ تکمیل شده است.

کارت هوشمند پی وی سی از یک لایه ضخیم در وسط با یک برش برای تراشه استفاده می‌کند، سپس از یک لایه نازک سفید در دو طرف آن استفاده می‌کند تا تراشه را قبل از لایه‌های شفاف محصور کند، که در مجموع باعث می‌شود 5 لایه پلاستیک نازک فقط برای یک کارت!

کیفیت، استحکام و دوام

تعداد لایه های داخلی یک کارت نشانگر خوبی از کیفیت کارت ها است. لایه ها تقریباً مانند تخته سه لا عمل می کنند و تعداد بیشتر به این معنی است که کارت برای مدت طولانی تری در برابر حرارت چاپ و سختی های استفاده مقاومت می کند. هدف این است که کارت تا زمانی که ممکن است صاف بماند و جدید به نظر برسد.

بنابراین، کارت‌های هوشمند پی وی سی که تنها با یک تکه پلاستیک در وسط ساخته شده‌اند، به خوبی کار نمی‌کنند. ممکن است با استفاده از لایه‌های کمتر در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی شود، اما به همان اندازه کیفیت را رها می‌کنید.

پوشش نازک و شفاف بیرونی کارت تنها تعیین کننده کیفیت چاپ آن است یا اصلاً می توانید روی آن چاپ کنید. چندین ماده مختلف را می توان در سراسر کارت استفاده کرد تا به آن کیفیت سطح خاصی بدهد یا حتی ماهیت سفت و سخت کارت را بیشتر کند. با این حال، برخی از سطوح بیرونی اجازه چاپ روی کارت را نمی دهند. این نوع لایه‌ها وجود دارند تا ظاهر یا حس خاصی به کارت بدهند، در حالی که فرض می‌کنیم لایه‌های پایینی قبلاً با استفاده از چاپ روی صفحه یا برخی فرآیندهای پیش‌چاپ دیگر چاپ شده‌اند.

اگرچه این روش‌ها در برخی شرایط و برای مشتریان خاص می‌توانند انتخابی عالی باشند، این کارت‌ها هنگام ارسال از طریق چاپگر نشان شناسه استاندارد به درستی کار نمی‌کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد یک بخش به ظاهر ساده از سیستم چاپ خود، مطمئن شوید که انتخاب درستی انجام داده اید. می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

سوالات متداول در مورد کارت PVC

اگر وقت کافی برای تماس را ندارید . یا هنوز مطمئن نیستید که کارت های PVC راه حل مناسبی برای شما هستند یا خیر, سوالات زیر به شما کمک میکنند. در اینجا یک مرور سریع از رایج ترین سوالات در مورد کارت های PVC آورده شده است.

  1. آیا کارت های پی وی سی انواع مختلفی دارند؟

کارت های هوشمند پی وی سی می توانند در اشکال مختلف موجود باشند تا بتوانید راه حل دقیق کارت شناسایی سفارشی مورد نیاز خود را داشته باشید. این شامل اندازه و ویژگی های تعبیه شده ای است که کارت های شما دارند.

همچنین، برای آن دسته از سازمان‌هایی که می‌خواهند تا حد امکان سبز باشند، می‌توانید کاغذ کارت PVC ساخته شده از مواد بازیافتی را تهیه کنید.

2. چگونه می توان کارت های PVC را ایمن کرد؟

کارت شناسایی PVC را می توان با فناوری امنیتی کارت شناسایی که می خواهید داشته باشد، ایمن کرد. این شامل راه حل هایی مانند نوارهای مغناطیسی و ویژگی های امنیتی جدیدتر و پیشرفته تر مانند تراشه های هوشمند است.

3. کدام ویژگی امنیتی کارت شناسایی هوشمند پی وی سی را باید انتخاب کنم؟

  1. امنیت بصری

این باید همیشه اولین خط دفاعی باشد که توسط کارت شناسایی PVC شما ارائه می شود. به حداکثر رساندن قابلیت‌های امنیتی بصری کارت‌های شناسایی PVC شما به معنای فراتر از یک شناسه تصویری ساده است، که می‌تواند به راحتی توسط هر کسی با فناوری چاپ اولیه، زمان و چند ابزار خانگی جعل شود.

برای استفاده حداکثری از امنیت کارت PVC خود، ما همیشه توصیه می کنیم که کارت های شما دارای فناوری شناسایی بصری هولوگرافیک باشند. این امر کپی کردن یک کارت PVC یا تغییر آن را بدون اینکه کسی به راحتی متوجه اختلاف شود بسیار دشوار می کند.

2. امنیت دیجیتال

ویژگی‌های امنیتی دیجیتالی که کارت PVC تعیین می‌کند چگونه افراد می‌توانند به پایانه‌ها، ورودی‌ها و غیره در سازمان شما دسترسی داشته باشند.

بهترین گزینه های شما در این زمینه نوارهای مغناطیسی، تراشه های هوشمند و قابلیت های ارتباط مجاورت RFID هستند. به عنوان مثال، کارت های پی وی سی مجاورتی کارآمد، ایمن هستند و می توانند به افراد اجازه دسترسی حتی بدون بیرون آوردن کارت از کیف خود را بدهند.

4. آیا می توان از چاپگر جوهرافشان یا لیزری استاندارد برای چاپ روی کارت های PVC استفاده کرد؟

کارت شناسایی PVC با راه حل های چاپ استاندارد سازگار نیست. اگر این کار را امتحان کردید، ممکن است به چاپگر و کارت شناسایی PVC خود آسیب رسانده باشید!

بهترین راه برای چاپ روی کارت هوشمند پی وی سی استفاده از چاپگر تخصصی کارت شناسایی PVC است. مانند چاپگرهای استاندارد، چاپگرهای کارت شناسایی PVC دارای قابلیت های مختلفی هستند. مانی کارت به صورت تخصصی کار فروش انواع پرینتر کارت را انجام میدهد میتوانید برای خرید پرینتر به این سایت مراجعه کنید.

به عنوان مثال، اگر فقط به کارت های شناسایی اولیه PVC یک طرفه نیاز دارید که برای تعداد انگشت شماری از کارمندان چاپ شده باشند، می توانید چاپگر کارت شناسایی ارزان تری را انتخاب کنید که فقط ویژگی های اولیه و سرعت چاپ متوسطی دارد.

از طرف دیگر، اگر به کارت های شناسایی تمام رنگی با گرافیک در دو طرف نیاز دارید و به حجم زیادی از کارت های شناسایی نیاز دارید، توصیه می کنیم از چاپگر کارت شناسایی PVC دو طرفه بالاتر استفاده کنید.