مقدمه ای بر کارت PVC و کاربرد هولگرام آن

مقدمه , کارت , کاربرد , هولگرام با 0 نظر

 

PVC چیست ؟

پلی وینیل کلراید(PVC) عبارت پی وی سی و وینیل بطور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده می‌شود. پلی وینیل کلراید پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است .در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی ست .بطور عمومی بیشتر از 50% از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود .زیرا پی وی سی ارزان بوده وبه سادگی سر هم بندی می‌شود. در سالهای اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است با وجود ظهور یک ماده ایده ال در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد . موارد استفاده فراوانی برای پی وی سی شامل وینیل سایدینگ، علامت مغناطیسی کارت ها، برش عمودی پنجره ها، صفحات گرامافون که منبع اسم گذاری برای صفحات وینیل، لوله، لوله کشی، کانال و لوازم نصب کردنی، کیف‌های ارزان قیمت، پنجره‌های تاریک( بدون دید) ودر شکل نرم آن برای لباس، اثاثه یا لوازم داخلی نظیر پرده، کف سازی و ساختن سقف، پوسته کابل‌های الکتریکی، توپ‌های بازی سبک وزن وجود دارد. همچنین ماده ایست که اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب بعلت ارزان بودن طبیعی و انعطاف‌پذیر بودن استفاده می‌شود.

کارت پی وی سی چیست؟


کارت های PVC دارای مقاومت و طول عمر بالایی هستند و در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. مثل انواع کارت های هوشمند، کارت های شناسایی، کارت های هدیه، بانکی، حمل و نقل و ... .
 با توجه به نوع کاربری و استفاده ی آن، قابلیت چاپ پذیری و ترکیب با انواع تکنولوژی ها را دارد که بسته به نیاز مشتری طراحی و تولید می شود. این کارت ها توانایی اجرا وتلفیق با انواع طرح ها، لوگوها، بارکد ها و همچنین اعمال ویژگی های امنیتی و ردیابی و ضدجعل مثل  الصاق هولوگرام‌ها، انتن RFID ، CHIPهای اطلاعاتی و یا نوارهای مغناطیسی را دارد.
به طور معمول از ماده پلی وینیل کلراید به تنهایی استفاده می شود چرا که پلاستیکی مقاوم در شرایط متفاوت و دارای ماندگاری بالاست.
با این حال می توان به صورت ترکیبی با مواد و پلاستیک های دیگر تولید شود. به این صورت که کارت از سه لایه تشکیل شده است که شامل دو  لایه PVCدر سطح بالا و پایین کارت و لایه ی میانی از جنس پلی استر است. از این نوع کارت برای کاربرد‌های پرمصرف مثل کارت های شخصی(ID Cards) استفاده می شود.

 

امنیت آن به چه صورت تامین می شود؟

 
با کارگذاری آتنهای RFID، می توان قابلیت ردیابی، ظرفیت و ویژگی امنیتی کارت را افزایش داد. میزان آنتن دهی و فاصله ای که آنتن توسط قرائت گر (ریدر) خوانده می شود، بستگی به کاربرد و موارد مصرفی آن دارد. از این آنتن برای اختصاصی سازی و رهگیری کالا و انبارداری استفاده می شود.


 

کاربرد هولوگرام امنیتی در کارت ها چیست؟

 
یکی از بهترین راهکار ها برای حفاظت از کارت های شناسایی و جلوگیری از تقلب و جعل استفاده از هولوگرام های امنیتی با ویژگی های متفاوت است. هولوگرام امکان تکرار و کپی از کارت ها را بسیار سخت و پیچیده می کند. چرا که هولوگرام سطح امنیتی بصری به کارت اضافه می‌کند که تقریبا غیرقابل بازتولید است. الصاق هولوگرام رویPVCو ترکیبات آن و یا این که بین لایه های آن قرار می گیرد. 
هم چنین می توان قابلیت حساسیت به نور UV را روی خود کارت و یا هولوگرام آن اعمال کرد تا امنیت آن را دوچندان کرد.